Drumul Expres Piatra Neamț-Bacău a obținut acordul de mediu, a anunțat ministrul Mediului, Mircea Fechet. După aprobarea indicatorilor tehnico-economici la sfârșitul lunii mai, marți, 25 iunie, președintele Agenției Naționale pentru Protecția Mediului (ANPM) a semnat Acordul de Mediu. Acest eveniment marchează debutul fazei de construcție a proiectului rutier pentru tronsonul de drum expres dintre Piatra-Neamț și Bacău.
Noul drum de mare viteză, cu o lungime de 51 km, este proiectat pentru o viteză de 120 km/h, cu două benzi de circulație pe fiecare sens de mers. Proiectul mai include șase viaducte, 17 pasaje, șapte poduri și cinci noduri rutiere (Nod rutier A7, Nod rutier Racova, Podoleni, Săvinești și Piatra-Neamț).
„Mă bucur că putem anunţa un nou proiect de amploare, care va dezvolta infrastructura rutieră din zona Moldovei, unde este atât de mare nevoie de drumuri, atât pentru transportatori, cât şi pentru localnici sau pentru cei care doar tranzitează zona, către destinaţii turistice. Acordul de mediu semnat, azi, la sediul ANPM, este nu doar o garanţie a faptului că proiectul va intra în faza de construcţie cât de curând, ci şi o asigurare că ariile naturale de interes comunitar, prin vecinătatea cărora va fi desfăşurat acest proiect şi care găzduiesc numeroase specii de faună, care se deplasează şi tranzitează zona de influenţă a proiectului nu vor avea de suferit din cauza lucrărilor”, a afirmat Mircea Fechet, ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, transmite Agerpres.
Noul drum expres va trece prin vecinătatea următoarelor arii de interes comunitar: Piatra Şoimului – Scorţeni – Gârleni; Lacurile de acumulare Buhuşi – Bacău – Bereşti; Munţii Goşman; Dealurile Podoleni; Lunca Siretului Mijlociu; Siretul Mijlociu; Lacurile Vaduri şi Pângăraţi; Pădurea şi Lacul Mărgineni.
Alx90 a zis
Suntem satui de promisiuni, fapte concrete nu vorbe. Pana in prezent nu este gata nici o autostrada complet.