• în partea de vest a Bacăului va fi cconstruită o șosea de centură
Aglomerația de pe arterele de circulație din municipiul Bacău, mai ales la orele de vîrf, ar putea dispărea, în scurt timp, prin preluarea traficului de tranzit de către o nouă șosea de centură, ce va ocoli partea de vest a orașului. Proiectul de realizare a noii artere ocolitoare face parte dintr-un plan național lansat ieri, în municipiul Bacău, de Ministerul Transporturilor, Construcțiilor și Turismului (MTCT). Prezent ieri la inaugurarea acestui program, care a avut loc în sala mare a Consiliului Județean, secretarul de stat în MTCT Sergiu Sechelariu a precizat că în acest plan național de construire a unei rețele de autostăzi sînt incluse un număr de 24 de orașe și municipii printre care se află și Bacăul. Programul de construire a întregii rețele de artere ocolitoare va fi finanțat de către Uniunea Europeană și va beneficia de un buget de aproximativ 412 milioane de euro. Pentru municipiul Bacău, reprezentanții firmei Cositrans, cea care a cîștigat prin licitație dreptul de execuție a lucrărilor de construire a rețelei de artere ocolitoare, a venit cu două propuneri. Prima viza construcția șoselei de centură prin partea de est a orașului, iar cea de a doua, prin cea de vest. După mai multe analize, autoritățile locale s-au oprit la cea de a doua variantă. Asta ar presupune ca șoseaua de centură să plece de la poalele dealului Măgura și să facă un ocol pînă la intrarea din capătul celălalt al Bacăului. Viceprimarul Laurian Lucaș a precizat că, în condițiile în care va fi finalizat și programul de extindere teritorială a municipiului Bacău prin înglobarea în întravilan a comunelor limitrofe, această șosea de centură ar putea ajunge una din principalele artere de circulație din interiorul municipiului. Silvian Cortez, arhitectul șef al municipiului Bacău, a mai adăugat că în următoarea etapă, reprezentanții firmei Consitrans vor consulta, împreună cu autoritățile județene, planurile de urbanism general (PUG) ale tuturor localităților limitrofe municipiului Bacău ce urmează a fi tranzitate de noua autostradă. „Pentru stabilirea traseului viitoarei artere ocolitoare se vor alege, pe cît posibil, domenii publice sau zonele din PUG cu destinație de teren agricol”, a mai punctat arhitectul municipiului Bacău. Atît reprezentanții MTCT, cît și autoritățile județene și locale prezente la evenimentul de ieri, au fost de acord că singura problemă care ar putea apare, în aceste condiți, este legată de modul de despăgubire a proprietarilor terenurilor pe care urmează să fie construită noua autostradă. „Nu mai sîntem în comunism. Fiecare proprietar va primi despăgubiri corecte pentru fiecare metru de teren ce urmează a fi acoperit de autostradă”, a clarificat lucrurile Sergiu Sechelariu. Pentru a urgenta demararea lucrărilor de construcție la autostrada de centură, începînd de astăzi, la Primăria Bacău funcționează un serviciu de permanență unde un inspector de specialitate va răspune tuturor întrebărilor venite din partea cetățenilor interesați de acest proiect. Întrebările vor putea fi puse la numerele de telefon 984; 581.504; 581.650; 535.079; 581.849.(Elena SOLOMON)
Lasă un răspuns