În perioada 15 iulie-4 august 2024, s-a desfǎșurat Laboratorul metodic de practicǎ pedagogicǎ supervizatǎ din cadrul celei de-a XI-a Academii de Leadership și Formare în Educație, organizatǎ de Asociația Teach for Romania, în parteneriat cu Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacǎu.
Parteneriatul vine în completarea acțiunilor și evenimentelor din sfera educației la care Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacǎu ia parte tot mai activ, înțelegând pe deplin rolul și beneficiul unor astfel de activitǎți în rândul profesorilor din mediul preuniversitar.
Laboratorul metodic se organizează în a treia săptămână de Academia Teach for Romania, prima în care cei peste 125 de participanți din Generația a XI-a de profesori, împreună cu 45 de mentori și alți 40 de voluntari și personal Teach for Romania s-au întâlnit, la Bacău, în format fizic.
Activitǎțile din cadrul laboratorului metodic au vizat un program de formare și practicǎ didacticǎ supervizatǎ pentru profesorii din mediul preuniversitar care aleg sǎ predea în comunitǎți vulnerabile.
Mesajul organizatorilor este că rolul profesorului nu este acela de a transmite cunoștințe dintr-un anumit domeniu, ci de a dezvolta oameni, de a construi viitorul nostru comun acum, în sălile de clasă și în afara lor.
Acesta este motivul pentru care prima zi a laboratorului metodic reprezintă conectarea cu comunitatea și crearea unei experiențe din care participanții să experimenteze importanța cunoașterii în profunzime a realității copilului tocmai pentru a putea, ulterior, să personalizeze învățarea, să răspundă nevoilor reale și să creeze relații de colaborare cu toți actorii relevanți în parcursul său educațional.
Academia de Leadership și Formare în Educație reprezintă primul pas în formarea acestor profesioniști în educație, alături de Teach for Romania și vizează dezvoltarea următoarelor competențe:
- dezvoltare personală: autocunoaștere; reflecție; autodepășire;
- învățare strategică: cultura reușitei, planificare, evaluare, facilitarea experienței de învățare;
- leadership în sala de clasă și în cancelarie: inițiativă, influență pozitivă, gândire strategică;
construire de relații: colaborare, incluziune, comunicare asertivă/nonviolentă.
Traseul propus participanților este organizat în 3 module interconectate: Gestionarea sinelui și Gestionarea schimbării, cu o incursiune în propriile nevoi, valori, credințe limitative și cu soluții practice de autoreglare, comunicare nonviolentă și relaționare productivă; Gestionarea învățării, dinspre teorie spre experiența practică, cu o înțelegere corectă a cadrului conceptual pedagogic, cu un laborator metodic în care oferim planificare asistată, modelare, context de simulare și feedback aplicat, constructiv.
Lasă un răspuns