Deputatul Cristian Ichim a organizat la cabinetul său din Bacău o întâlnire cu mai mulți instructori auto din țară, în eforturile sale de a modifica legislația în ceea ce privește siguranța rutieră. Invitați speciali au fost Titi Aur, celebrul pilot de raliuri și instructor de conducere defensivă și Petrică Bordeianu, președintele Federației Naționale a Formatorilor Auto. Discuțiile s-au axat pe identificarea problemelor din sistem, în ceea ce privește pregătirea șoferilor din România.
„Vrem să vedem cum putem găsi soluții în România pentru a schimba ceva în ceea ce privește siguranța rutieră, obținerea permisului de conducere, ce înseamnă continuitatea în a avea un permis de conducere și cum îi sprijinim și pe alții să înțeleagă cât de important este modul de abordare la volan”, a precizat încă din start deputatul Ichim, cel care a moderat dezbaterea. Parlamentarul a avut mai multe inițiative legislative în acest domeniu, eforturile sale de a modifica legislația rutieră fiind recunoscute la nivel național.
Titi Aur a deschis discuțiile, punctând principalele probleme, din perspectiva sa, care ar trebui îmbunătățite în legislație pentru a avea șoferi mai bine pregătiți și, prin urmare, străzi mai sigure.
„Avem o mare problemă în sistemul de pregătire a șoferilor. Șoferii pleacă cu un bagaj prea mic de cunoștințe, insuficient pentru a conduce în siguranță pe stradă. Școala de șoferi are o programă mai slabă decât în anii ’80. Atunci trebuia să faci un examen psihologic cu butoane, reflexe, nu știu ce, să vadă dacă esti apt, iar acum nu se mai face. Se făcea poligon sau condus pe timp de noapte, iar acum aceste elemente nu se mai fac. Orele de curs erau 100% obligatorii, astăzi sunt de multe ori sărite aceste ore”, a precizat Titi Aur.
Acesta a mai identificat și o mare problemă în ceea ce privește programa școlilor de șoferi, care este învechită și nu corespunde cerințelor actuale.
„Consider că evoluția socială și tehnologică ar fi trebuit introdusă în programă. Sunt două capitole obligatorii. Unu, tot ce înseamnă evoluție tehnologică, adică ce face ESP, ABS, și alte elemente de siguranță activă și pasivă. Doi, reguli primare de conducere defensivă, cum ar fi regula celor două secunde sau regula fermoarului, care nu există în programă”, a mai punctat Aur.
De aici, instructorii auto au început să-și spună opiniile și dificultățile de care se lovesc în activitatea lor și care ar trebui îndreptate. S-a făcut referire la legislația precară, amintindu-se de încadrarea absurdă a școlilor de șoferi la tagma transportatorilor, s-a vorbit despre proasta interpretare a regulilor de circulație, dar și despre „mafia” din Ministerul Transporturilor, care pune bețe în roate instructorilor auto cinstiți.
Toate aceste probleme scoase la iveală în cadrul discuțiilor vor trebui sintetizate, analizate și transpuse într-o nouă legislație de parlamentarul Cristian Ichim, scopul urmărit fiind un grad cât mai crescut de siguranță pe străzile din România, o țară codașă la nivel european în acest sens.
Cristina Pricopie a zis
Niste papagali, ce nu discuta problematia actuala legata de circulatia pe drumurile publice in Romania.
Principalii vinovati de accidentele rutiere sunt tocmai cei ce legifereaza, precum stimatul deputat.
Carnaciorii astia corupti ne spun noua povesti nemuritoatre de 30 ani.
Principala cauza, trebuie sa fii imbecil sau nesimtit sa nu o vezi, este lipsa infrastructurii rutiere si fabricile de permise ale unor distinsi domi din MAI in colaborare cu alti distinsi domni patroni de scoli de soferi.
Toata infrastructura rutiera si feroviara este ramasa cu mici exceptii precum cea de acum 50 ani…in conditiile in care, autoturismele,autotrenurile, transportul de marfuri si pasageri, importuri si exporturi au crescut exponential.
In tot acest timp de 30 ani, fabrici si fabriicute in concubinaj cu scolile de soferi au inundat piata de soferi cu carnetul luat pe spagi.
Asadar chiar daca statisticile MAI privind accidenetele de circulatie prezinta viteza ca principal factor, asta nu inseamna ca viteza in exenta este principalul cauzator.
Facand un simplu experiment la un drum Suceava – Bucuresti, vom observa ca infrastructura este in precara, gropi in asfalt, asfalt neconform, semnalizare proasta, semnlizare pe timp de noapte inexistenta si un trafic de masini infernal, in care majoritatea conducatorilor auto…nu doar ca nu respecta regulile de circulatie, nu le cunosc…. merg fara lumini de intalnire cam 50%, nu cunosc prioritatile, vorbesc la telefon si in bolizi de lux unde au sisteme infotaiment automatizate, merg cu 35-40 km la ora si timizi in intersectii sau sensuri giratorii fapt ce denota lipsa de experienta si scoli proaste de soferi.
E clar faptul ca in conditiile astea un drum lung devine un calvar, astfel unii ce au masini noi sau mai puternice, calca acceleratia sa ajunga in 5 -6 ore la Bucuresti nu in 12…
MAI a umplut cu radare mobile si unele fixe strazile…incurcand mai mult circulatia…doar in scop de a aduce la administratiile locale prin amenzi un 2-3% din PIB…o alta forma mascata de supra impozitare a populatiei.
Puteau insa legidera un sistem de monitorizare si cu banii astia puteau implementa camere fixe in fiecare localitate cu calcularea vitezei efectie in fiecare localitate si veneau direct amenzile in plic…insa au inteles dobitocii ca ar paraliza toata tara….fiindca jegurile nu au fost in stare 30 ani sa construiasca autostrazi.
Asa ca mai nenea deputatu cu titi haur si balaurii din scolile de soferi, mai bine ne povestiti cum sta treaba cu spagile la MAI, cum e imparteala cu scolile de soferi…
Mai vorbim ca au pus pe butiuci invatamamntul…mai ales scelerata de ministru al marelui partid ce a desfiintat scolile profesionale …de importam azi bengalezi si sirilankezi…
Cand putaeu sa implementeze din clasele primare legislatie rutiera si preventie si ore de condus prin parteneriat cu scolile de soferi…
Votantul a zis
Dupa patru ani de facut lobby scolilor de soferi, adevarate fabrici de permise ( oare a platit impozit pe sumele incasate), derutatul asta traseist merge DREPT la la buzunarul romanului incercand sa impuna cursuri de condus defensiv.
cristi a zis
bombardierului cu bemeveu dizel sau passat tdi sau cu logan pe post de masina de f1 ii poti tine cate cursuri vrei…doamnelor cu tupeu maxim si nesimtire fara limita le poti tine ce cursuri vrei…inutil…cine este cretin in trafic este cretin si acasa si pe strada si la munca…e un fel de a fi a multor cetateni cu sau fara scoala…vezi pe strada oameni aparent decenti dar care sunt niste agresivi si niste nesimtiti in trafic…iar acest domn distins nu tine decat niste prelegeri mai mereu despre nimic dupa ce a umblat prin mai multe partide ca sa prinda si el ceva pe undeva. asta e nivelul de educatie si de respect in societate, le poti tine cursuri lunar de condus…e vorba de educatie, de respect, de bun simt si de civilizatie…nu de gargara distinsului nimeni nimic din politica…
radu a zis
pentru mine, cel mai corect lucru ar fi sa desinstitutionalizam scoala de soferi.
Nu am avut nevoie de cineva sa-mi invat copilul sa faca primii pasi, sau sa mearga pe bicicleta. Nu inteleg de ce e obligatoriu ca altcineva sa mi-l invete sa conduca.
Asa cum este intr-o buna parte din lume, ar trebui de la 14 la 16 ani (clasa a 9-a si a 10-a) sa faca educatie rutiera, exact teoria de la scoala de soferi. La 16ani sa dea sala si sa poata conduce pe drumurile publice cu parintele/ tutorele legal ( sau instructor) posesor a permisului auto ( cu oarece vechime).
Primariile- operatori economici privati pot sa faca poligoane in care sa se poata invata, fara stresul traficului, manevrarea masinii (plecarea de pe loc, din rampa,parcarile gararile etc)
La 18 ani examen ca si acum.
Responsabilitatea totala a parintelui pe perioada in care-si invata copilul sa conduca si cu asta basta…
Ganditi-va ca in cele 20 de sedinte totusi nu se poate invata corect, sa facem 100ore nu ne tine buzunarul si atunci se cauta solutii mai ieftine – fabrica de permise.
Daca de la 16 la 18 ani eu ies cu copilul odata pe saptamana doar inseamna 100 de ore. Gratis…
gonzales a zis
Poate le-a spus dl Aur instructorilor auto sa nu mai invete elevii sa semnalizeze in plm stanga cand se apropie de un giratoriu, ca s-a umplut tara de prosti care fac asta….
Mereti ba in toata Europa si veti vedea ca sunteti unici….
Politician de Tomberon a zis
Numai borfasi…in multe din scolile de soferi…pe combinatie cu militienii…adevarate fabrici de permise!
Ce sa ne spuna un politician unflat cu pompa de plezneste de nesimtire?
Mars la tomberon!