Primăria Bacău plătește sume imense de la bugetul local pentru curse neefectuate de Transport Public SA. Bizareria este inclusă în contractul „temporar” încheiat de municipalitate cu firma privată de autobuze.
Transportul public din oraș a demonstrat limitele competenței administrației „Viziteu”, care, din motive insuficient explicate, a forțat ruperea contractului care expira peste patru ani, pentru a apela la contracte temporare încheiate după votul obținut cu greu de la fostul Consiliu Local.
Aleșii au aflat recent că de la buget se plătesc sume imense drept compensații către firma privată, pentru curse neefectuate, pentru că așa a negociat administrația cu operatorul de transport.
„Compensația lunară se calculează în baza formulei prevăzute la articolul 10.1 din contract, din însumarea cheltuielilor eligibile cu o marjă de profit de 3%, din care se scad veniturile generate de prestarea serviciilor. Până acum, s-au plătit compensații pentru lunile iulie și august, în valoare de 521.957 de lei. Pentru luna septembrie nu a fost cazul”, a transmis Primăria Bacău.
Aflată până acum pe pierdere, Transport Public SA, se află în fericita situație de a avea garantat profitul, chiar și dacă nu are clienți plătitori. Firma privată a și contestat licitația pentru noul operator, având profitul asigurat fără să mai facă eforturi de conformare la caietul de sarcini pentru noua licitație.
De altfel, găselnița a fost plantată și în contractul cu operatorul ce va fi desemnat prin licitația acum blocată. Viitoarea firmă de transport public va avea garantate, timp de 10 ani, venituri de 10 milioane de lei anual, chiar dacă nu va avea suficienți pasageri plătitori.
În ultimii ani, alți bani publici au mers de la bugetul local sub forma propagandei plătite de primarul Lucian Daniel Stanciu Viziteu pentru afișarea „realizărilor” sale.
Ionut a zis
Foarte bine.
Dinu a zis
Nu este firma Sechelariu ??
Cred că trebuie întrerup odată colaborarea cu această firmă!!
Habarnam 2.0 a zis
Consiliul Local Bacău deține un pachet de acțiuni….Implicit și dvs. sunteți acționar.
Laur a zis
In Bacău traportul lasă de nedorit mizerie miros unele autobuze sunt prevăzute cu aer condiționat sunt foarte aglomerate in ora de vârf acum mai nou nu mai da șoferul bilete dar nici case de luat bilete nu sa mai făcut puține sunt iar ar trebuie modificate aparatete din autobuz sa se facă și cu cardul de credit că în alte județe din țară
msb a zis
Transportul public este un serviciu public care poate sa nu fie neaparat profitabil pentru o entitate privata care il opereaza si, de aceea, e uneori necesar sa fie subventionat pentru acele trasee neprofitabile. Asta in conditiile in care traseele si frecventele sint impuse prin contract. Asa se intimpla in multe orase din Europa. Logica e foarte simpla: rolul transportului public e sa asigure servicii de mobilitate pentru cit mai multi locuitori, nu doar pentru cei care se afla in zone cu trasee mai circulate.