Constructorul turc Makyol Insaat a anunțat începerea lucrărilor la autostrada Sibiu – Făgăraș, se lucrează acum la organizarea de șantier de la Cîrța, acolo unde vor dormi peste 400 de muncitori, dar și la construcția drumurilor tehnologice ce vor fi folosite pentru construcția autostrăzii.
Compania estimează că va avea nevoie de circa 1.000 de oameni pentru acest proiect, iar pentru asta oferă salarii nete de pot ajunge la 1.500 de euro pe lună, notează Unupetrotus.ro. Salariile oferite de Makyol Insaat și anunțate pe platforma Bestjobs sunt între 930 și 1.500 de euro, adică peste 7.500 de lei în mână.
Astfel, pentru un inginer care să lucreze la birourile de la Cîrța salariul este între 1200 și 1.325 de euro net pe lună. Se cere o experiență între 2 și 10 ani, un program de 9 ore, cinci zile pe săptămână.
Pentru un economist / contabil se oferă un salariu net de până la 1.100 de euro, iar postul ar urma să fie la Tălmaciu. Se oferă transport până acolo.
Un coordonator SSM, care ar urma să coordoneze personalul de pe șantier, să monitorizeze măsuri de securitate și siguranță și să investigheze accidente de muncă ar urma să primească între 1300 și 1500 de euro, net, pe lună. Se solicită ”minim 3 ani de experiență în coordonarea activităților de securitate a muncii pe șantiere mari, de preferință în proiecte de construcții de autostrăzi”.
Un operator de utilaje pe șantier ar urma să primească puțin peste o mie de euro, iar un specialist IT între 1200 și 1300 de euro.
Antreprenorul turc și asociații săi au la dispoziție 6,4 miliarde de lei și 4 ani ca să construiască autostrada Sibiu Făgăraș cu o lungime de 68 de kilometri, notează știrileprotv.ro.
„Oameni specializați se găsesc puțin mai greu. În prima fază vom începe cu lucrările pentru poduri și fundații, piloni forați și aici într-adevăr e nevoie de niște operatori pe utilaje care sunt mai de nișă, la fel cum sunt operatorii de macara și operatori pentru finisaje”, spune inginerul Nobert Tătar.
Ionică Ținteanu a avut o firmă de construcții, dar a închis-o, iar acum este excavatorist la autostradă. ”Sunt foarte mulți colegi de-ai mei, sunt chiar prieteni care s-au interesat și vor vină în zonă, azi am ajutat pe cineva să vină să ia legătura pentru o probă. Sunt oportunități și utilaje”, explică bărbatul.
Șefii de șantier spun că vor aduce câteva sute de muncitori din Turcia, dacă pe plan local nu se găsesc destui. Constructorul are de gând să facă încă două baze de cazare, pe traseul autostrăzii, însă își vă ajusta planurile pe măsură ce șantierul se extinde.
Prevăzută cu 7 noduri rutiere și 12 viaducte, autostrada Sibiu Făgăraș va prelua din traficul aglomerat de pe DN1
Popescu Georgel a zis
Nu pricep ce a anume specialist IT ii trebe turcului, dat fiind ca softurile sunt deja gata, iar exploatarea unui soft nu ineamna ca esti specialist IT, insa la 1300 de coco net pe luna o sa gaseasca cele mai obosite personaje, dat fiind ca un salariu in IT, la nivel mediu, este de 3000 de coco net. Daca specialist IT inseamna, in mintea turcului, ca stie oleaca de WORD si se pricepe sa citeasca un tabel, atunci 1500 de coco net e salariu ok.
Popescu a zis
Eu nu inteleg de ce trebuie sa dam stiri despre Brasov-Sibiu, cand pe noi ne intereseaza Bacau-Brasov, care se va face la Sf. asteapta!
Mihai Roșca a zis
Poate pe voi vă interesează Bacău-Brașov.
Pe.mine mă interesează să ajung mai repede de la Câmpina la Nădlac.
Nu prea am văzut mașini de BC nici prin Austria, nici prin Germania și chiar nici prin Italia.
În schimb, în Austria, Germania am văzut multe mașini cu numere de BV, MS, AR, HD, SB.
Niciodată să nu particularizezi, funcție de interesele tale.
În Insbruck am văzut mașină cu Nr de NT.
Cu nr de BC, NU AM VĂZUT !
Sper că înțelegi ideea.
ce fumatzi? a zis
pe mine de exemplu ma intereseaza sa nu mai fie asa multi prosti ca tine in romania si poate atunci are o sansa tara asta 😉 sper ca intelegi ideea 😉
TitiTiti a zis
Corect
Mihai Roșca a zis
Ca să fiu mai clar, nu prea interesează pe nimeni Bacău-Brașov.
Mihai Roșca a zis
Cel mai important este transportul de.mărfuri din portul Constanța la vama Nădlac.
Nu spun de necesitatea conectării cu Bulgaria, Turcia șamd.
Dpdv strategic de la Bacău la Brașov există culoare aerian, dacă este nevoie de anumite echipamentemilitare.
Gândește global, strategico-militar.
mihai closca a zis
esti gramada, chiar daca te dai destept si ti se pare ca stii tu ce e bine si ce nu. mai uita-te pe harta si poate pricepi ceva…pe harta romaniei, nu a jermaniei, bre „desteptule”. cel mai important dar si grav e ca sunt multi bolovani ca tine cu pareri si cu judecati despre altii. apropo, nu prea am vazut asa prostovani ca tine prin BC…doamne fereste cu asa specimene…de unde apareti bre rosca??!! toti prostovanii acum ganditi strategico militar si voi nu stiti unde e radautiul sau moldova noua pe harta…banuiesc ca macar la sireturi stii sa te inchei…stii care e stangul si care e dreptul?! geostrategule :)))))))) doamne fereste…
Joy a zis
Ești pierdut bre
Paul a zis
Pe A7 turcii au facut angajari pe Buzau apoi, la cateva luni au facut concedieri colective intrucat sau mutat pe A13. Oare se merita. Cine garanteaza ca nu se intampla la fel.