Anul 2025 va fi unul al provocărilor pentru „regele autostrăzilor”, Umbrărescu. Potrivit unei analize Economedia, UMB va lucra anul viitor pe 270 de kilometri de autostradă și drum expres și trebuie să termine în noiembrie 2025 secțiunile Focșani-Bacău și Bacău – Pașcani, adică 173 de kilometri din Autostrada Moldovei (n.r. nu se exclud extensii așa cum a fost cazul pe loturile Buzău – Focșani).
La cei 173 de kilometri dintre Focșani și Pașcani, unde UMB trebuie să tureze motoarele pentru a respecta termenul, se adaugă primii kilometri de pe Autostrada Unirii – A8, lotul PNRR Târgu Neamț – Leghin care intră efectiv în șantier (termen de execuție 24 luni), alți 10 kilometri pe Drumul Expres Brăila – Galați (inaugurare promisă și pentru 2023 și pentru 2024), unde finalizarea este așteptată pentru prima jumătate anului 2025, vor începe lucrările la/ în tuneluri pe A1 Margina – Holdea și la viaductul peste Lacul Cernica de pe Autostrada Bucureștiului A0 Nord (nu se poate lucra pe toată durata anului). UMB a primit numeroase extensii pentru cei 42 de kilometri pe Autostrada Transilvania, ultima prelungire fiind pentru toamna 2026, dar anul viitor ar putea fi deschiși și primii kilometri din PNRR pe A3 – Autostrada Transilvania.
De asemenea, UMB va păstra o echipă pentru pasajul lotului 4 peste Autostrada A1 București – Pitești, acum de-abia la începutul lucrărilor și ar urma să înceapă lucrările la podul nou peste Siret de la Cosmești. Tot în 2025, Ministerul Transporturilor ar trebui să ia o decizie privind Centura Galați (30 km), cel mai probabil de reziliere.
Citește continuarea AICI.
Lasă un răspuns