Regiunea Moldovei, captivă între munți și o infrastructură rutieră deficitară, pare să fi devenit în sfârșit o prioritate pe harta investițiilor naționale. Proiectele autostrăzilor A7 („Autostrada Moldovei”), A13 („Autostrada Bacău-Brașov”) și A8 („Autostrada Unirii”) sunt văzute ca salvarea unei zone marginalizate prea mult timp. Cu toate acestea, optimismul regiunii este umbrit de ritmul lent al lucrărilor și de termenele care, deși ambițioase, pot fi afectate de birocrație și alte întârzieri tipic românești.
Bacăul, unul dintre cele mai importante centre economice și sociale ale Moldovei, joacă un rol esențial în aceste proiecte de infrastructură, devenind un nod strategic în conectarea regiunii cu Muntenia și Transilvania. Însă orașul rămâne prins între speranțe și promisiuni neîmplinite, ca simbol al izolării istorice a Moldovei.
A7: o autostradă care promite mai mult decât oferă
Autostrada A7, ce va lega Ploiești de Pașcani pe o distanță de 320 km, este cea mai avansată dintre cele două proiecte. Lucrările sunt în desfășurare pe mai multe tronsoane, majoritatea gestionate de antreprenorul băcăuan Dorinel Umbrărescu. Conform estimărilor, se va putea circula de la București/Ploiești la Focșani până în 2025, iar până la Pașcani, prin Bacău, în 2026.
Pentru Bacău, A7 reprezintă o oportunitate istorică de a deveni un nod rutier major pe axa nord-sud, conectând orașul cu capitala și facilitând transportul de mărfuri și persoane. Totuși, acest progres depinde de respectarea termenelor, ceea ce în România este rareori o certitudine. Fără această conexiune, orașul rămâne prins în izolarea care a frânat ani de zile dezvoltarea întregii regiuni.
Partidul DREPT, va prioritiza accelerarea lucrărilor la autostrăzile Moldovei, considerând A7, A13 și A8 proiecte strategice pentru coeziunea națională. Sub coordonarea noastră, vom reduce semnificativ termenele prin debirocratizare, o alocare mai eficientă a resurselor și atragerea de finanțare suplimentară din fonduri europene.
A13: legătura Moldovei cu vestul, întârziată și incertă
În timp ce A7 pare să avanseze, autostrada A13, care ar trebui să lege Bacăul de Transilvania prin Brașov și Sibiu, rămâne blocată între proiectare și amânări. Segmentul Sibiu-Făgăraș ar putea fi gata abia în 2028, iar secțiunea Făgăraș-Bacău este în stadiul de studiu de fezabilitate, cu un termen vag ce depășește anul 2030. Acest proiect, vital pentru integrarea Moldovei în rețeaua economică națională și europeană, rămâne astfel mai degrabă o proiecție a unui viitor incert decât o realitate tangibilă.
Pentru Bacău, legătura cu vestul prin A13 este crucială. Aceasta ar transforma orașul într-un nod strategic pe axa est-vest, deschizând accesul direct către piețele din Transilvania și Europa. Însă, fără sprijin real și accelerarea lucrărilor, acest vis ar putea deveni doar o altă promisiune abandonată pe hârtie.
Bacău: simbolul unei Moldove în așteptare
Bacăul reprezintă, în multe feluri, imaginea unei Moldove marginalizate. Deși orașul are un potențial economic și strategic uriaș, lipsa unei infrastructuri moderne l-a transformat într-un punct de tranzit insuficient valorificat. Finalizarea șoselei de centură a orașului a demonstrat ce beneficii poate aduce o infrastructură funcțională, dar fără A7 și A13, această evoluție rămâne limitată.
În timp ce A7 ar putea aduce conectivitate pe termen scurt, A13 este cheia pentru dezvoltarea pe termen lung a orașului și a regiunii. Fără legătura directă cu Transilvania, Bacăul riscă să rămână blocat pe axa nord-sud, fără acces real la oportunitățile economice oferite de vestul țării.
Concluzie: Moldova și Bacăul merită mai mult
Proiectele A7 și A13 sunt esențiale pentru Moldova, dar ritmul lor lent trădează o lipsă de prioritizare reală. Pentru locuitorii regiunii și pentru orașul Bacău, aceste autostrăzi nu reprezintă doar kilometri de asfalt, ci șansa de a depăși izolarea economică și socială. Autoritățile trebuie să se asigure că aceste proiecte nu devin, din nou, victimele întârzierilor birocratice și a lipsei de voință politică.
Partidul DREPT va schimba acest status quo, accelerând investițiile în infrastructura Moldovei și oferind regiunii sprijinul pe care l-a așteptat de zeci de ani. Moldova nu cere nimic extraordinar – cere doar normalitate. Bacăul, cu poziția sa strategică, merită să fie mai mult decât un punct pe o hartă neglijată. Numai prin realizarea acestor proiecte, Moldova și Bacăul își pot revendica locul binemeritat în rețeaua națională de dezvoltare.
Împreună înDREPTăm România! Alege corect, alege DREPT!
CMF 11240046 (comunicat al Partidului DREPT Bacău)
Lasă un răspuns