• de săptămîna viitoare, circa 3.000 de elevi din clasa a opta din județ vor fi notați după noul sistem de notare • scopul acestui proiect este acela ca notele să reflecte exact nivelul de cunoștințe, indiferent că este vorba despre elevi de la țară sau de la oraș • de anul viitor, acest sistem ar putea fi extins la nivelul tuturor claselor a opta
Elevii și profesorii din 50 de unități de învățămînt de pe raza județului Bacău vor fi incluși, începînd de săptămîna viitoare, într-un program de experimentare a unui nou sistem de notare valabil în cazul elevilor din clasa a opta. Aceasta este cea de-a doua etapă a programului pilot demarat, în luna decembrie, în 13 județe din țară, din care a făcut parte și județul Bacău. „Programul de experimentare va fi extins la nivelul tuturor județelor, pentru experiment fiind alese 3.000 de școli din toate colțurile țării. Din județul Bacău vor fi incluse în proiect 50 de școli, acestea urmînd să fie desemnate pînă la sfîrșitul acestei săptămîni”, ne-a declarat Ana Marchiș, inspector școlar general adjunct al Inspectoratului Școlar Județean Bacău. Pentru a le aduce la cunoștință cadrelor didactice modalitatea de evaluare a cunoștințelor elevilor, Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului a decis să realizeze informări cu inspectorii școlari, iar aceștia să le transmită datele reprezentanților din școli, cei care vor implementa, în ultimă instanță, noul sistem de notare.
Noile criterii de notare sînt necesare pentru ca notele acordate de profesorii elevilor să reflecte același nivel de cunoștințe și competențe. Cu alte cuvinte, reprezentanții de la Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului vor ca nota opt obținută de un elev de la o școală din București să reflecte aceleași cunoștințe cu nota obținută de un elev de la o școală din Bacău sau una de la țară. „Noile criterii trebuie cunoscute atît de elevi, cît și de profesori. Impactul aplicării noului sistem de notare în rîndul elevilor va fi că ei vor trebui să înțeleagă că profesorii nu mai pot fi la fel de indulgenți cum erau pînă acum. Spre exemplu, în mediul rural, profesorii țineau cont de mediul social și familial din care veneau copiii și erau tentați să pună note mai mari. Cît privește impactul în rîndul profesorilor, aceștia vor trebui să înțeleagă că noile criterii de notare reprezintă o modalitate de a verifica ce trebuie să predea profesorul de la clasă și ce trebuie să știe elevii”, a mai spus inspectorul general adjunct Ana Marchiș.
Potrivit reprezentanților ISJ, noul sistem de notare care va fi aplicat în cele 50 de școli din județ va include circa 3.000 de elevi, sistemul de notare urmînd să fie valabil pentru toate cele 14 materii care se predau în clasa a opta. Școlile vor fi alese din toate zonele juețului, atît de la oraș, cît și de la țară, fie că sînt cotate ca foarte bune, bune sau slabe. Finalitatea acestui program experimental este acela de a aplica obligatoriu, începînd cu anul școlar 2004-2005, noul criteriu de notare adoptat de MECT numai pentru clasa a opta.
Pe parcursul semestrului al doilea, profesorii vor utiliza criteriile de notare în evaluarea la clasă și vor transmite observațiile lor Inspectoratului Școlar, prin direcțiunea școlii, conform unui chestionar elaborat de MECT. La rîndul lor, reprezentanții ISJ vor centraliza toate informațiile primite din școli sub forma unui raport detaliat, urmînd a fi trimise la minister pînă la data de 1 iunie 2004. Experimentul se va face în paralel cu evaluarea curentă, iar notele obținute de elevi nu se trec în catalog, ci într-un registru separat. (Costinela BREAHNĂ)
Lasă un răspuns