– in ciuda crizei, Fabrica de salamuri de la Bacau a obtinut, anul acesta, primele profituri de dupa retehnologizarea masiva din 2007
Salamurile crud-uscate produse de Salbac Bacau, membra a Grupului de Firme Agricola Bacau, si-au consolidat spectaculos prima pozitie pe piata nationala a acestor produse, in prima jumatate a acestui an. Astfel, daca in 2009 cota de piata a salamurilor bacauane era de circa 20%, acum a urcat la 36%, in ciuda crizei financiare si a concurentei destul de puternice. Dupa cum a precizat Angelica Smil Boboutanu, director general Salbac, „firma si-a propus pentru acest an o cifra de afaceri de 60 de milioane de lei si un profit estimat de 1,8 milioane de lei. Bilantul primei jumatati de an este de 0,5 milioane lei profit, multumitor in conditiile actuale de piata. Sa nu uitam ca vinzarile pe acest segment au scazut, la nivel national, cu circa sase procente, dar Salbac a stiut sa mentina o calitate a produselor care au propulsat-o ca lider detasat in Romania. Anul trecut, afacerea a fost pe minus, iar acum sintem pe profit, ceea ce este foarte bine”, a precizat directorul general Salbac. „Perla” gamei de produse Salbac ramine salamul de Sibiu, de altfel, cel care a fost primul produs al fabricii de la Bacau, inaugurata in 1975, si care a dus faima Bacaului in toata tara. La mentinerea si sporirea calitatii produselor au contribuit investitiile masive in noi tehnologii – conform cerintelor Uniunii Europene – care in 2007 s-au cifrat la patru milioane de euro. La aceasta suma se adauga cheltuieli ulterioare permanente cu modernizarea, care au facut ca fabrica sa arate si sa functioneze la cele mai inalte standarde. De asemenea, calitatea este asigurata de folosirea de materii prime de cea mai buna calitate, lipsa conservantilor, procese tehnologice atent monitorizate.
Dupa retehnologizare, Salbac a trebuit sa faca fata unei bulversari a pietei condimentelor, iar solutia a fost securizarea retetelor folosite la prepararea salamurilor, ceea ce a dus la mentinerea calitatii. Acum, fabrica bacauana se poate mindri ca a livrat pe piata, de la infiintare si pina in prezent, peste 62 de milioane de salamuri. Iar daca in urma cu 35 de ani, primele produse erau destinate doar exportului in Austria, acum, conducerea fabricii a decis sa aplice o noua strategie: „deocamdata nu exportam nimic, ci vrem sa ne asezam, bine pe rafturile de pe piata romaneasca, pentru ca sintem acasa si avem foarte multe de spus aici. In plus, clientul roman este bine informat, de unde pretentiile sale si aprecierea calitatii”, a precizat directorul Angelica Smil Boboutanu. De mentionat ca vinzarile cele mai mari ale salamurilor crud-uscate produse la Bacau se inregistreaza in Bucuresti, in Moldova, Banat si Transilvania, dar urmeaza „atacarea” sustinuta a tuturor zonelor tarii. Lucru, insa, care nu este usor de facut, fiindca recesiunea a dus la fragmentarea pietei de salamuri si diversificarea in masura foarte mare a retetelor, ceea ce poate fi contracarat prin mentinerea standardelor de calitate, adica tocmai unul dintre obiectivele Salbac Bacau. (O.P.)
Lasă un răspuns