Noua proiecte de finantare selectate din judetul Bacau pentru Masura 313 – „Încurajarea activitatilor turistice” din Programul National de Dezvoltare Rurala 2007 – 2013 aduc in spatiul nostru rural tei milioane de euro. In toate cele cinci sesiuni deschise pentru depunerea de proiecte la aceasta masura – ne-a informat Codrina Pascaru, directorul Oficiului Judetean de Plati pentru Dezvoltare Rurala si Pescuit, in judet au fost depuse 20 de proiecte, dintre care au fost selectate noua. La nivel national, numai in sesiunea de cereri de proiecte derulata în perioada 1 – 30 iulie 2010, s-au primit 590 de cereri de finantare, cu o valoare totala (publica si privata) de peste 159 de milioane de euro pentru Masura 313 – „Încurajarea activitatilor turistic.
Pentru aceasta sesiune au fost disponibile fonduri în valoare de 136 de milioane de euro. Suma maxima nerambursabila care poate fi acordata pentru finantarea unui proiect de incurajare a activitatilor turistice este de 200.000 de euro.
Masura 313 face parte din Axa III – „Îmbunatatirea calitatii vietii în zonele rurale si diversificarea economiei rurale” si are ca obiectiv general dezvoltarea activitatilor turistice în zonele rurale care sa contribuie la cresterea numarului de locuri de munca si a veniturilor alternative, precum si la cresterea atractivitatii spatiului rural.
Obiectivele specifice ale Masurii 313 se refera la crearea si mentinerea locurilor de munca prin activitati de turism, în special pentru tineri si femei, la cresterea valorii adaugate în activitati de turism, la crearea, îmbunatatirea si diversificarea infrastructurii si a serviciilor
turistice, cit si la cresterea numarului de turisti si a duratei vizitelor acestora.
Obiectivele operationale vizeaza cresterea si îmbunatatirea structurilor de primire turistica la scara mica, dezvoltarea sistemelor de informare si promovare turistica, crearea facilitatilor recreationale în vederea asigurarii accesului la zonele naturale de interes turistic.
Beneficiarii eligibili pentru sprijinul acordat prin Masura 313 sint microîntreprinderile, dar si persoane fizice neînregistrate ca agenti economici care se vor angaja ca pina la data semnarii contractului de finantare sa se autorizeze. De asemenea, beneficiari eligibili pot fi si comunele, prin reprezentantii lor legali, asociatiile de dezvoltare intercomunitara realizate doar între comune si organizatiile non-guvernamentale, în conditiile în care aplica pentru proiecte de interes public si negeneratoare de profit.
Investitiile eligibile sant împartite pe patru componente. Componenta „a” se refera la investitii în infrastructura de primire turistica (la constructia, modernizarea, extinderea si dotarea structurilor de primire turistice – structuri agroturistice si alte tipuri de structuri de primire turistice realizate de o microîntreprindere – avind pina la 15 camere. Tipurile de structuri de primire turistice care pot fi finantate prin aceasta masura cu functiuni de cazare sint vilele, bungalow-urile, cabanele turistice, campingurile, satele de vacanta, popasurile turistice, casutele tip camping, pensiunile turistice si agroturistice etc.
Componenta „b” se refera la investitii în activitati recreationale. Astfel, aici se încadreaza investitiile private în infrastructura turistica de agrement independenta sau dependenta de structura de primire turistica precum spatii de campare, amenajari de stranduri si piscine, achizitionare de mijloace de transport traditionale pentru plimbari, trasee pentru echitatie, inclusiv prima achizitie de cai în scop turistic (cu exceptia celor pentru curse si competitii) si asigurarea adaposturilor acestora, rafting etc.
Investitiile în infrastructura la scara mica precum centrele de informare, amenajarea de marcaje turistice s.a. reprezinta cea de a treia componenta (componenta „c”).
Prin ultima componenta se poate primi finantare pentru dezvoltarea si marketingul serviciilor turistice legate de turismul rural – componenta „d”. Asadar, este eligibila elaborarea materialelor promotionale precum prima editare a materialelor în scopul promovarii actiunilor turistice (brosuri de prezentare, panouri de informare etc).
Lasă un răspuns