Ca si in cazul tragediei din 1923, cind aproape 70 de oameni au murit la ciocnirea a doua trenuri, fiind gasit vinovat, in final, acarul Ion Paun, in cazul tragediei de la Maternitatea Giulesti vinovatul a fost gasit in persoana asistentei Florentina, care a lipsit 12 minute din sectie.
Cele doua tragedii au particularitati care le apropie. In primul caz, petrecut acum 90 de ani, 66 de oameni au murit si 105 au fost raniti dupa ce trenul accelerat Bucuresti – Chisinau s-a izbit intr-un marfar stationat in statia Vitileanca (azi, Săhăteni) din judetul Buzau. Seful statiei lipsea de la munca, fiind chiar in trenul care a deraiat, majoritatea mortilor si ranitilor au fost dintre pasagerii care calatoreau pe tampoane si pe acoperisul trenului iar accidentul nu a fost singular, inscriindu-se intr-o serie mai larga petrecuta in acel an.
Cu toate acestea, singurul vinovat a fost gasit in persoana acarului Ion Paun, condamnat la inchisoare si amenda si dat afara din CFR. Desigur, presa nu a fost de acord si, in urma unei campanii sustinute, Ion Paun a fost eliberat.
In cazul de la Giulesti, s-a gasit un vinovat facil, desi vina trebuie impartita cu mult mai multe persoane. Incepind de la ministrii Sanataatii care au acceptat reducerile de personal si asigurarea cu personal insuficient a sectiilor (acolo trebuiau sa fie minim doua asistente) si pina la persoanele din cadru spitalului care au acceptat improvizatiile la instalatiile electrice.
Iar logica scirtiie: chiar daca incendiul a izbucnit fix in momentul in care asistenta a iesit pe usa, nu ar fi avut timp sa produca atitea pagube in doar 12 minute. Inseamna, deci, ca acolo s-a intimplat si altceva, ceva ce momentan nu stim.
Cum spuneam, vinovatii pentru tragedia de la Giulesti sint mai multi. Dar nu-i vom afla niciodata pentru ca ne vom multumi sa inghitim povestea facila a tortului care, chipurile, ar fi tras personalul medical in timp ce copiii ardeau.
Lasă un răspuns