Administratiile Finantelor Publice din judetul Bacau au primit, pina la termenul final de 25 februarie, de la contribuabilii persoane juridice, 10.107 declaratii fiscale unice D 112, adica circa 95% din totalul declaratiilor asteptate. Proportia este mai mare cu doua procente decit media nationala. „Formularele – ne-a informat purtatorul de cuvint al Directiei Generale a Finantelor Publice Bacau, Adrian Anghel – au fost transmise prin internet in proportie de 8%, restul fiind depuse in forma fizica, la ghiseu. Cea mai mare parte din declaratii, respectiv aproximativ 75%, au fost depuse in intervelul 21 – 24 februarie”.
Data de 25 februarie a fost data limita pentru depunerea declaratiei unice aferenta lunii ianuarie 2011. Declaratia unica, formular 112, cuprinde obligatiile de plata a contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, informatii care erau transmise de contribuabili, pina acum, catre patru institutii. Stadiul de prelucrare a declaratiilor depuse obligatoriu poate fi consultatat de fiecare contribuabil accesind website-ul Ministerului Finantelor Publice, la adresa www.anaf.mfinante.gov.ro./StareD112, optiunea Vizualizare declaratie, pentru a avea certitudinea incarcarii declaratiilor pe serverul central al Agentiei nationale de Administrare Fiscala (ANAF) si validarii acestora. Accesul la aceasta optiune se face utilizind numarul de inregistrare primit de la ghiseele administratiilor financiare, respectiv indexul de incarcare in cazul declaratiilor depuse prin mijloace electronice de depunere la distanta.
„In aceste zile – a precizat Adrian Anghel – multi contribuabili au corectat greselile din declaratiile depuse si nevalidate si au depus declaratiile in forma corecta, respectiv 5%. Aducem la cunostinta contribuabililor, cei aproximativ 3% care nu-si regasesc declaratiile validate in baza de date centrala a ANAF (pentru ca sint cu erori) sa corecteze greselile si sa se prezinte la ghiseele agentiei fiscale compente pentru depunerea declaratiei corecte, in regim de urgenta”. Declaratiile depuse cu erori, care nu au putut fi prelucrate, nu au fost validate pe serverul central al ANAF si se considera nedepuse.
Nedepunerea sau depunerea cu intirziere a formularului 112 constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 500 la 1.000 de lei, pentru persoanele fizice, si de la 1.000 la 5.000 de lei pentru persoanele juridice.
ANAF dispune de un call-center destinat acordarii indrumarii si asistentei contribuabililor, la numarul 031-40.39.160. DGFP Bacau este conectata direct la acest numar, de unde se dau relatii la contribuabilii din judetul Bacau. In plus, pentru accesul direct si rapid al contribuabililor din judet, s-a creat si un numar local numai pentru asistenta contribuabililor, respectiv 0234/512929. (Petru DONE)
Lasă un răspuns