Ministerul Finantelor Publice a aprobat o noua procedura de eliberare a certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice si fizice, care va intra in vigoare incepind cu 1 iulie. Conform noii proceduri, organul fiscal competent pentru administrarea creantelor fiscale datorate de contribuabili elibereaza asemenea certificate la solicitiarea contribuabililor, la solicitarea altor autoritati publice, din oficiu, in situatia in care se schimba competenta de administrare a creantelor fiscale, ca urmare a schimbarii domiciliului fiscal sau a altor situatii. Solicitantii depun cererea de eliberare a certificatului de atestare fiscala la registratura organului fiscal competent sau se comunica prin posta, cu confirnare de primire, dar si prin mijloacele de transmitere la distanta. In cazul persoanelor fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere,
cererea se depune la organul fiscal in a carui raza toritoriala au domiciliul fiscal. In cerere, contribuabilul mentioneaza si sediul activitatii sau locul unde se desfesoara efectiv aclivitatea principala, dupa caz.
In vederea eliberarii certificatului de atestare fiscala, organul fiscal competent verifica dosarul fiscal al contribuabilului, fisa pentru evidenta analitica pe platitori a contribuabilului, exisienta sumelor de restituit sau de rambursat pentru care nu au fost emise decizii de restituire ori de rambursare pina la data depuneiii cererii de eliberare a certificatului de atestare fiscala. De asemenea, se verifica existenta deciziilor de rambursare sau, dupa caz, a documentatiei aprobate pentru solutionarea cererii de restituire pentru care nu au fost emise si inregistrate in evidenta fiscala note de compensare ori restituire. (Petru DONE)
Lasă un răspuns