– zeci de bacauani au reclamat, in ultimele luni, la Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorului (OJPC), serviciile bancare – oamenii spun, printre altele, ca s-au trezit peste noapte pe lista neagra a datornicilor fara a avea de fapt datorii sau ca li s-au impus comisioane fara a fi fost anuntati in prealabil – potrivit inspectorilor OJPC, majoritatea reclamatiilor au fost intemeiate
Serviciile financiar-bancare sint tot mai reclamate de bacauani. In ultimele luni, la OJPC Bacau s-au inregistrat zeci de astfel de sesizari, majoritatea – sustine conducerea institutiei – dovedindu-se a fi reale. „De la inceputul anului s-au efectuat ample actiuni de control in sucursalele bacauane ale bancilor. S-au depistat nereguli, practic, la toate bancile verificate”, a declarat Mirel Miclaus, inspector sef OJPC Bacau. Potrivit acestuia, cele mai multe abateri practicate de banci in defavoarea clientilor – persoane fizice au fost legate de introducerea de comisioane pe timpul derularii contractului, nestipulate la incheierea acestuia, precum si de practicarea de tarife disproportionate pentru eliberarea de adrese sau adeverinte de refinantare. „S-au constatat, de asemenea, nereguli precum modificarea unilaterala a dobinzilor sau comisioanelor pentru clienti, fara ca acestia sa fi fost notificati in prealabil, dar si neconformitati precum neafisarea la vedere a comisioanelor bancare pentru operatii curente”, a mai spus Miclaus. Alte reclamatii inregistrate la OJPC Bacau au venit din partea unor cetateni care s-au trezit trecuti pe lista neagra a datornicilor, fiind trecuti si fara a fi notificati, in baza de date a Biroului de Credit, pentru datorii pe care de fapt, ei nu le au. Pentru abaterile constatate in bancile bacauane, inspectorii OJPC au aplicat amenzi de peste 20.000 lei.
Lasă un răspuns