Societatea Pambac Bacau, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata nationala de paste fainoase, morarit si panificatie, a inregistrat, pe primele cinci luni ale anului, o crestere de 22% a cifrei de afaceri, comparativ cu aceeasi perioada a anului 2010. Presedintele companiei, Alin Giurea, spune ca exista potential de crestere si in partea a doua a anului. „Daca evolutia pozitiva a cifrei de afaceri din primele cinci luni se datoreaza in mare parte majorarilor de pret dictate de materia prima, in partea a doua a anului mizam pe o crestere datorata volumului de vinzari” – a precizat presedintele Pambac.
Dupa perioada 2006 – 2008, cu cresteri de peste 60% a cifrei de afaceri, in 2009 consumul populatiei a scazut destul de mult, iar cifra de afaceri a companiei bacauane a avut un recul de circa 16%. Masurile pregatitoare luate in 2009 si 2010 au condus, insa, catre o noua crestere, cu circa 6% in 2010, chiar daca profitul s-a diminuat. O alta prioritate a anului 2010, continuata si intarita in 2011, a fost reducerea riscului financiar prin urmarirea cu mare atentie a modului in care se desfasoara colaborarea cu fiecare partener intern sau extern. Un efect benefic l-a avut, insa, si faptul ca societatea a inceput anul 2010 fara nicio datorie pe termen mediu si lung. Astfel, presedintele Pambac asteapta momentul potrivit sa reia dezvoltarea companiei. „Investitiile realizate in ultimii doi ani – spune Alin Giurea – au fost mai reduse comparativ cu ritmul de dezvoltare al ultimilor 15 ani, in care s-au investit peste 25 de milioane de euro. Analizam de multi ani, cu atentie, piata in care activam, posibilele sinergii rezultate, sintem interesati in continuare de dezvoltarea prin achizitii, insa nu excludem nici dezvoltarea organica, proiectele puse in stand-by odata cu venirea crizei economice putind fi reluate oricind.”
In acest moment, investitiile Pambac sint dirijate cu prioritate in consolidarea brand-urilor detinute pe toate segmentele de pret, in dezvoltarea de produse si brand-uri noi si in intarirea fortei de vinzari si logistica. „Intr-un context economic nefavorabil, in care consumatorul a fost afectat de reducerile de salarii, de pensii, de cresterea TVA de la 19 la 24% – a mai precizat Alin Giurea -, produsele Pambac se bucura de un loc sigur in cosul de cumparaturi, deoarece fac parte din produsele alimentare de baza si au o notorietate nationala recunoscuta. Chiar si in acest context, Pambac a facut si face eforturi financiare majore privind sustinerea produselor sale cu promotii de pret, dar, in acelasi timp, nu a ezitat sa investeasca in campanii de marketing pentru protejarea brandurilor. Derulam, in acest moment, doua campanii importante adresate consumatorilor: campania nationala pentru pastele Pambac «Noile ambalaje Pambac te imbraca la Milano» si campania locala pentru franzela Pambac «Cistiga cu Pambac piine gratis pe viata – editia a doua». (Petru DONE)
Lasă un răspuns