– consilierii locali bacauani au aprobat sa inaspreasca condiitile de executie a lucrarilor pe domeniul public si privat al municipiului Bacau – primarul Romeo Stavarache a pus pe lista rusinii, in luna mai, doua firme si a anuntat ca va lua masuri drastice impotriva firmelor care nu respecta timpul si calitatea lucrarilor
Firmele care executa lucrari pe domeniul public sau privat al municipiului Bacau vor trebui sa se gindeasca de doua ori inainte sa se inscrie la licitatii. Aceasta pentru ca executivul Primariei Bacau a pus la punct o serie de conditii draconice, pe care societatile vor trebui sa le respecte si care vizeaza timpul de executie al lucrarilor si calitatea acestora. De altfel, in luna mai a acestui an, primarul Romeo Stavarache a pus pe lista rusinii doua firme, executindu-le garantiile, pentru lucrarile de mintuiala din cartierul CFR. „Rabdarea mea a ajuns la limita, motiv pentru care am dispus executarea garantiilor. Daca le convine sa incaseze mai putini bani pe lucrarile executate este problema acestor societati. Pe mine ma intereseaza respectarea termenelor si lucrari de buna calitate. Daca nu sint in stare sa respecte aceste cerinte, sa nu mai participe la licitatii, sa nu mai lucreze cu Primaria si sa lase pe altii care vor sa faca treaba de calitate”, declara atunci primarul Bacaului.
Taxa pentru firmele care nu respecta termenele
Pentru a nu mai exista reclamatii impotriva firmelor care fac lucrari tehnico-edilitare, consilierii locali bacauani au aprobat o serie de conditii pe care societatile vor trebui sa le respecte. In autorizatia de executie a unei astfel de lucrari se prevede si termenul de finalizare a investitiei, numai ca multe firme nu respecta acest grafic. Ca urmare, zona afectata de lucrari este impracticabila, creind disconfort cetatenilor. Din acest motiv, pentru eliminarea timpilor morti si fluidizarea lucrarilor s-a introdus o taxa de ocupare temporara a domeniului public, care in functie de natura lucrarii se va incasa zilnic, pe metru patrat, pretul ei fiind intre 0,5 lei si doi lei. Ea se va calcula in functie de suprafata, de numarul de zile lucratoare specificat in autorizatia de executie.
Atentie la calitatea lucrarilor!
Un alt aspect abordat a fost acela al calitatii lucrarilor. Majoritatea societatilor care executa lucrari tehnico-edilitare nu refac in totalitate sau calitativ suprafetele de teren afectate de lucrari. In plus, pe parcursul lucrarilor aceste firme demonteaza obiective, cum ar fi stilpii de iluminat, garduri sau alte constructii fara sa le reamplaseze la loc, iar Primaria Bacau este pusa in situatia sa refaca zona afectata pe bani publici. Pentru preintimpinarea unor astel de situatii se vor retine unele sume de bani de la executantii lucrarilor, care sa constituie un fond de garantie pentru buna executie a lucrarilor tehnico-edilitare si care vor fi stabilite in functie de traseul lucrarii si in urma masuratorilor din teren. Fondul de garantie se va depune intr-un cont de garantii al pe care Primaria Bacau il va pune la dispozitia executantilor sau printr-o scrisoare de garantie bancara valabila pe toata durata lucrarilor sau a garantiei. Daca la finalul lucrarilor se constata ca refacerea suprafetelor afectate nu este corespunzatoare, procentul de 10% din suma retinuta nu se va restitui executantului, iar suma va fi platita de Primarie unei societati specializate ce va reface suprafata afectata la parametrii calitativi corespunzatori. Sumele care vor constitui fondul de garantie de buna executie se vor retine astfel: pentru fiecare metru patrat suprafata de strada asfaltata sau betonata afectata se va retine suma de 120 de lei pentru lucrari la retelele de santuri sapate pe o lungime de pina la 50metri liniari, 90 de lei pe o lungime cuprinsa intre 51 metri si 500 metri si 60 de lei pentru o lungime de peste 501 metri liniari; pentru fiecare metru patrat de suprafata de trotuar asfaltat sau betonat se va retine suma de 100 de lei pentru santuri de pina la 50 m, 70 lei de santuri sapate pe o lungime intre 51 si 500 metri liniari si 40 d elei peste 501 metri; pentru fiecare metru patrat de strada, trotuar neamenajat se va retine suma de 70, 50 si 30 de lei; pentru fiecare metru patrat de spatiu verde afectat se va retine suma de 40, 30 si 30 de lei; pentru fiecare obiectiv ce urmeaza a se demonta pentru ca apoi sa se remonteze se va retine suma de 500 lei/bucata. Suma retinuta nu va depasi 10% din valoarea investitiei. Suma retinuta va fi restituita numai la solicitarea executantilor si numai cu aprobarea primariei, dupa verificarile din teren – 90% din suma retinuta se va restitui dupa incheirea procesului verbal de receptie la terminarea lucrarilor si 10% se va restitui dupa semnarea procesului verbal de receptie finala a lucrarilor.
Casuneanu a zis
Cei care izoleaza fatadele nu au nici un fel de autorizatie, in urma lor raman resturi de tencuiala si polestiren, iar daca aduci la cunostinta Politiei Locale aceste fapte, nu se ia nici o masura pentru ca se da la pace cu constructorul.