Grupul de firme Agricola Bacau a avut, in primul semestru al anului, o cifra de afaceri estimata la aproximativ 240,058 mil. lei, cu 18% mai mult fata perioada similara a anului trecut. Agricola International, cea mai importanta companie a Grupului de firme Agricola, a inregistrat, tot in primele sase luni, o crestere a cifrei de afaceri cu 16% si a ajuns la circa 164,073 mil. lei. Rezultatele sint in linie cu obiectivele stabilite la inceputul anului. Agricola si-a bugetat, pentru 2011, o crestere a cifrei de afaceri cu 15% la carnea de pasare, cu 19% la semipreparate si produse ready-meal, cu 10% la salamuri crude uscate si preparate fierte afumate, respectiv o mentinere la categoria oua consum.
Vinzarile de carne de pui au crescut in primele sase luni, comparativ cu perioada similara din 2010, cu 26% in volum, in contextul unei piete constante a carnii de pasare. „Cresterile semnificative ale vinzarilor la carnea de pasare fac parte din strategia nostra, demarata in aprilie anul trecut printr-un program sustinut de crestere a cantitatilor, cu scopul de a eficientiza activitatea – soune Grigore Horoi, presedintele grupului. Daca anul trecut am comercializat putin peste 26.000 de tone de carne de pasare, in 2011 estimam ca vom comercializa peste 31.000 de tone. E drept ca pina in acest moment aproape 20% din productia de carne de pui a plecat la export, in contextul in care in 2010 exporturile nu au depasit 12% din productie.” Principalele tari in care exporta Agricola sint Germania, Olanda, Franta, Grecia si, mai recent, Marea Britanie, unde deja a plecat primul trasport de produse de tip ready-meal de la Europrod, companie din cadrul Grupului.
De asemenea, vinzarile de preparate din carne fierte- afumate si salamuri crude uscate, obtinute la Salbac, au avut cresteri de 11%, performanta in contextul in care piata mezelurilor a scazut citeva procente. Grupa salamurilor crude uscate a avut cresteri ale vinzarilor de 29%, pe un fond stationar al pietei acestor produse, iar la categoria semipreparate si produse de tip ready-meal, obtinute la Europrod, pe fondul lansarilor de produse refrigerate, in primul semestru s-a inregistrat o crestere in volum a vinzarilor cu 11%. La oua de consum, produse la Avicola Lumina Constanta, s-a raportat o scadere de 15% a vinzarilor fata de anul precedent, in special pe fondul derularii proiectului de modernizare a fermei Lumina Constanta (introducerea custilor care asigura un confort sporit pasarilor). Pe de alta parte, cresterea masiva a importurilor care concureaza neloial producatorii autohtoni a generat reduceri foarte mari de preturi la oua, in paralel cu cresterea preturilor de achizitie a resurselor, fenomen care a afectat echilibrul financiar al companiilor din domeniu
„O cercetare comandata de curind ne-a relevat ca brandul Agricola Bacau este lider la nivel national in ceea ce priveste notorietatea in piata carnii de pasare si a produselor din carne, consumatorii fiind incintati in special de prospetimea produselor noastre. Alegerea lor ne onoreaza si de aceea ne propunem obiective indraznete. Astfel, la carnea de pasare dorim sa ajungem in acest an la 16% cota de piata, fata de 14%, cit am inregistrat anul trecut. La semipreparate si produse tip ready-meal vrem sa ne mentinem cota de piata si pozitia de lider la 19%, iar la salamurile crude uscate dorim sa ne consolidam pozitia de lider in valoare in retailul modern masurat (17,6% cota de piata)” – a precizat grigore Horoi. (Petru DONE)
Lasă un răspuns