Doua cadre didactice din Bacau, Diana Popa, profesor de limba engleza al Colegiului National „Gheorghe Vranceanu”, si Mihaela Chiribau – Albu, profesor de limba si literatura româna al Colegiului National „Ferdinand I”, au participat in perioada 2 – 15 iulie, in Olanda (Zwolle), la Cursul „Teoria modificabilitatii cognitive si a experientei de invatare mediate a lui Feuerstein si Programul de imbogatire instrumentala”, desfasurat in cadrul celei de-a 32-a Conferinte internationale „Mediated Learning Experience” (Experienta de invatare mediata), organizata de Institutul „Feuerstein”, in colaborare cu Universitatea Antwerpen din Belgia. In opinia participantelor, acest curs le-a oferit nu doar instrumente eficiente in lucrul cu elevii, ci si o perspectiva de ansamblu asupra invatamintului, care ar trebui sa aiba ca principiu central ideea ca „nu exista doua categorii de elevi, inteligenti si mai putin inteligenti, ci doar profesori sau parinti care nu stiu cum sa-i ajute, sa ii ghideze, sa ii medieze”. Cele doua profesoare din Bacau au asistat sau au luat parte, alaturi de cursanti din 30 de tari de pe toate continentele, la prelegerea profesorului Reuven Feuerstein despre impactul pe care teoria invatarii mediate l-a avut in ultimii 50 de ani asupra a sute de copii din intreaga lume, la cursuri sustinute de nume precum Alex Kozulin, Rafi Feuerstein, Ruth Deutsch, Jo Leeber sau la activitati practice interactive, de predare in perechi si de aplicare efectiva a notiunilor studiate sau la un mini-concert de muzica clasica, sustinut de copii cu sindromul Down. „Lucrul in echipe multinationale a avut multiple beneficii: in primul rind schimbul de bune practici in perimetrul didacticii traditionale sau moderne; in al doilea rind deschiderea interculturala creata la nivelul grupului, prin participarea profesorilor, psihologilor din tari precum Hong Kong, Italia Slovenia, Danemarca, Olanda, Ungaria”, a declarat profesoara Mihaela Chiribau. „Medierea presupune a transforma fiecare elev intr-un «invatacel» permanent, pentru ca invatarea e mai mult decit o expresie deja arhicunoscuta, e o realitate la care ar trebui sa accedem toti pentru a evada din irealitatea imediata in care accentul este pus in continuare pe informare, si nu pe formare. Sloganul profesorului Feuerstein contrazice celebra zicala «Accepta-ma asa cum sint!» si subliniaza pozitia acestuia fata de asa zisii parametri ficsi, cu care omul se naste, cum ar fi inteligenta, functiile cognitive si capacitatea de invatare si este cu atit mai elocvent in acest caz: «Daca ma iubesti, nu ma accepta asa cum sint!», ajuta-ma sa devin mai inteligent si mai independent”, a subliniat profesoara Diana Popa. Editia anterioara a conferintei a avut loc la Cluj – Napoca, gazda fiind Universitatea Babes – Bolyai. (Laura HUIBAN)
Lasă un răspuns