Specialiştii firmei World Machinery Works (WMW) din Bacău, profilată pe producţia de maşini unelte şi complexe de automatizare în comandă numerică, au finalizat testele de lucru pe un echipament deosebit de complex – VLO 60 CNC Goliath – destinat companiei EADS Astrium, unul dintre liderii mondiali în industria aerospaţială.
Beneficiarul va utiliza acest echipament, proiectat şi produs în premieră mondială la Bacău, pentru realizarea în condiţii de mare precizie de piese componente ale rachetelor purtatoare Ariane 5, destinate transportului sateliţilor pe orbită.
”Numele acestui adevărat complex industrial, decis chiar de EADS, sugerează dimensiunile de adevărat Goliath pe care le are, adică şase metri în diametru pe masa rotativă de prelucrare, pe care pot fi fabricate piese de revoluţie de şase metri în diametru şi trei metri în înălţime. Maşina are o greutate de 230 de tone şi suportă la prelucrat piese până la 18 tone. La aceste dimensiuni nemaiîntâlnite în domeniu viteza de rotaţie a platoului atinge 120 de rotaţii pe minut. Uriaşul maşinilor unelte este rezultatul celor 40 de ani de experienţe acumulat de colectivul de la WMW, precum şi al colaborării cu Agenţia Spaţială Română’, a declarat, pentru Agerpres, Gabriel Cîrciumaru, proprietarul firmei băcăuane.
Potrivit acestuia, proiectul a fost demarat în anul 2009, iar ,,rezultatele testelor sunt excelente”.
Marius Ioan Piso, preşedintele Agenţiei Spaţiale Române, confirmând faptul că echipamentul fabricat la Bacău ,,se constituie într-o componentă prioritară şi critică în realizarea lansatorului european Ariane, cea mai bună rachetă din lume, care permite accesul independent al Europei la spaţiul extraterestru’, a mai declarat, pentru Agerpres, că ”WMW Bacău nu mai vinde, acum, doar metal, ci vinde şi inteligenţă, la fel cum face şi o altă firmă băcăună, Aerostar, ce a realizat, de asemenea, componenete pentru proiectul Ariane, dar este implicată şi în alte proiecte, la nivel tehnologic, în domeniul aerospaţial în Europa”.
Demarat în mai 2009, proiectul complexului de automatizare fabricat la Bacău s-a adjudecat în urma unei licitaţii internaţionale.
‘Am fost aleşi, după aproape un an de studierea ofertelor noastre tehnice şi comerciale, dintre 20 de întreprinderi europene, din care am rămas, în faza a doua, numai cinci. Ne-au departajat preţul cerut, termenul de livrare şi flexibilitatea în a răspunde la toate cerinţele clientului. De fapt, la un astfel de proiect nu există niciun fel de abatere de la cerinţele tehnice ale clientului, pentru că piesele care se construiesc pe o asemenea maşină sunt de o complexitate extremă”, a precizat, pentru Agerpres, Marcel Cimpoae, directorul general al WMW.
Goliath-ul maşinilor unelte din lume va fi demontat după testele reuşite, componenetele sale urmând a fi încărcate în cinci camioane de mare tonaj pentru a lua calea Franţei la începutul lunii august.
Oficialităţile băcăuane au salutat performanţa tehnică realizată de WMW.
Primarul Romeo Stavarache şi-a amintit, în comentariul făcut pentru Agerpres cu acest prilej de o solicitare mai veche a actualului proprietar al WMW, care făcea, în urmă cu patru ani, un apel de a salva aceasta firmă de la dispariţie.
‘A fost vorba de o reeşalonare a unor datorii pe care am reuşit să o facem împreună cu Guvernul Tăriceanu. Ceea ce am reuşit atunci se vede şi astăzi, în această performanţă extraordinară obţinută cu voinţă şi prin profesionalism. Bacăul a pierdut multă industrie după 1989. Dar, din 2003 – 2004 este pe o line ascendentă. Avem întreprinderi de referinţă şi mă refer doar la industria aeronautică, iar acum şi la cea aerospaţială”, a precizat edilul Bacăului.
Societatea pe acţiuni WMW s-a costituit după privatizare în 1998 beneficiind de capitalul asigurat de un investitor româno-american fostei Întreprinderi de maşini unelte din Bacău, unitate de producţie pusă în funcţiune în 1971 în zona sudică a municipiului pe o suprafaţă de aproximativ 10 hectare.
Între performanţele obţinute de-a lungul celor 40 de ani de activitate de specialiştii băcăuani în producerea de maşini unelte şi complexe de automatizare exportate în importante ţări industrializate ale lumii se află execuţia de echipament nuclear Seria AQ-04, categoria a II-a, linia automată de prelucrat cămăşi pentru cilindri de motor pentru Dacia Piteşti, centrul de prelucrare automată tip CPFH 800, câştigător al medaliei de aur la Târgul Tehnic Internaţional de la Brno, linia de prelucrat tamburi de frână (organe de revoluţie) pentru autocamioane – tip BTA 60, exportată la firma MEGU – Leipzig pentru a fi conectată la un sistem robotic japonez, linii automate de cojit, îndreptat şi lustruit bare, produse destinate industriei metalurgice pentru export, echipamente specializate destinate Centralei Nuclearo-Electrice de la Cernavodă. AGERPRES
ctx-620 a zis
cu asa succese marete nu au mai primit salarii din luna mai.