Persoanele care intentioneaza sa cumpere o polita de viata trebuie sa primeasca, acum, inainte de semnarea contractului, un set de informatii suplimentare celor prezentate pina in prezent de asiguratorii si intermediarii in asigurari – a anuntat autoritatea de reglementare.
Asiguratorii sint obligati sa realizeze o analiza a nevoilor financiare ale clientului, in baza careia sa ii recomande, ulterior, clientului o solutie financiara. In vederea realizarii analizei, la primele intilniri cu clientul va fi completat „Formularul de analiza a nevoilor clientilor”, iar solutia financiara recomandata acestuia trebuie sa fie in concordanta cu rezultatul analizei” – se precizeaza in comunicat.
In cazul in care asigurarea oferita este de tipul unit-linked sau index-linked, asiguratorul va determina profilul de risc al clientului, astfel incit tipul de contract si fondul de investitie recomandate sa fie potrivite clientului. in acest fel, se are in vedere evitarea asumarii prin contractul de asigurare a unui risc mai mare decit toleranta clientului.
Totodata, in momentul prezentarii unui fond de investitii asociat unei polite de asigurare de tip unit-linked, clientului ii va fi inminat prospectul fondului de investitii in care vor fi investite primele de asigurare.
Ordinul CSA 11/2010 precizeaza expres care sunt informatiile minimale care trebuie incluse in acest prospect, cum ar fi, de exemplu, definitii pentru cei mai importanti termeni, politica de investitii, durata de investitie minima recomandata, nivelul si structura taxelor etc.
„Nu in ultimul rind, inainte de incheierea unui contract de asigurare de viata, asiguratorul trebuie sa ii prezinte clientului o proiectie (evolutia detaliata a contractului), astfel incit acesta din urma sa aiba o imagine clara si completa asupra contractului de asigurare. si in acest caz, Ordinul CSA 11/2010 precizeaza care sunt informatiile minime ce trebuie prezentate clientului dintre care amintim: evolutia valorii contului, evolutia valorii de rascumparare, costurile de administrare si altele”, se spune in comunicat.
CSA precizeaza ca documentele care trebuie completate in vederea indeplinirii obligatiilor de mai sus sunt semnate de ambele parti – asigurat si client – si intocmite in dublu exemplar, cite unul pentru fiecare parte.
Comisia de Supraveghere a Asigurarilor este autoritatea cu atributii de autorizare, supraveghere prudentiala si control a activitatii de asigurare in Rominia, precum si cu atributii de emitere a normelor de aplicare a legii. (Petru DONE)
Lasă un răspuns