Grupul de firme Agricola Bacau a inregistrat o cifra de afaceri de aproape 113 milioane de lei, cu 8% mai mult fata de perioada similara a anului trecut. Agricola International, cea mai importanta companie a Grupului, in care sint integrate lantul de productie a carnii de pasare, reteaua proprie de magazine si operatorul logistic, a avut o crestere a cifrei de afaceri cu 9% si a ajuns la aproape 72 de milioane de lei.
Agricola a estimat, pentru 2012, o crestere a cifrei de afaceri cu 10% la carnea de pasare, cu 12% la semipreparate si produse ready-meal si cu 10% la salamuri crude uscate si preparate fierte afumate, respectiv o crestere de 50% la oua pentru consum.
Vinzarile de carne de pui au crescut cu 5% in volum, in contextul unui inceput de an dificil, marcat de fenomene meteo extreme si de stagnarea pietei carnii de pasare. Cresterile in valoare sint de 9%, provenite nu din cresterea preturilor, ci din structura de produse comercializate – cresterea vinzarii de sortimente cu valoare adaugata. „Cresterea – ne-a declarat Grigore Horoi, presedintele Agricola – face parte din strategia grupului de a-si eficientiza activitatea, in principal prin cresterea volumelor vindute. Daca in 2010 am comercializat putin peste 25.000 de tone de carne de pasare, in 2011 am comercializat peste 30.000 de tone, iar anul acesta estimam vinzarea a 35.000 de tone. In acelasi timp, am ales o strategie de diferentiere, in defavoarea unei strategii de pret care, in opinia noastra, nu face bine industriei”. Si in 2012, ca si anul trecut, 20% din productia de carne de pui va pleca la export, insa cantitatea in valoare absoluta va fi mai mare, in contextul in care este planificata o crestere de 10% la aceasta categorie. Principalele tari in care este prezenta, in acest moment, Agricola Bacau sint Germania, Olanda, Franta, Grecia si Marea Britanie, unde exporturile de produse de tip ready-meal de la Europrod sint in crestere.
Vinzarile la categoria salamuri crude uscate si preparate din carne fierte afumate, realizate de Salbac, companie din Grupul Agricola, au crescut cu 8%. Grupa salamurilor crude uscate are performante excelente, vinzari in crestere cu 14%, in vreme ce preparatele fierte afumate au o evolutie stationara. Este evidenta orientarea consumatorilor catre produse considerate mai sanatoase, cu grad scazut de procesare.
La semipreparate si produse de tip ready-meal, obtinute la Europrod, in primul trimestru s-a inregistrat o crestere semnificativa a vinzarilor totale de semipreparate si produse ready meal cu 29% (un plus de 19% a vinzarilor volumice), pe fondul cresterii vinzarilor de produse vegetale din perioada Pastelui. „La aceasta categorie – a precizat Grigore Horoi – remarc cresterea cantitatilor exportate pe piata Marii Britanii si estimez ca vom livra acolo pina la 20% din productia totala de semipreparate. Am obtinut recertificarea BRC (British Retail Certificate), cel mai complex si exigent standard privind siguranta alimentara din toata Europa, iar in curind cred ca vom comercializa pe piata Regatului Unit si mezeluri de la Salbac”.
La oua de consum, produse la Avicola Lumina Constanta, s-a inregistrat o crestere de 34% a vinzarilor, dar rata de crestere este influentata de proiectul de modernizare acolo, derulat in 2011. (Petru DONE)
Lasă un răspuns