La sediul reprezentantei Skoda din Bacau a fost prezentata vedeta Raliului Moldovei, Fabia 2000S, o masina de clasa IRC, cea mai performanta dintre cele aproximativ 40 ce vor participa la etapa a 3-a a Campionatului National. „Doar pe dinafara acest automobil arata ca unul de strada. In rest, el este conceput inca din fabrica pentru a participa in competitii”, a precizat Dan Gârtofan, fostul multiplu campion national, cel care va pilota aceasta Fabia. El este favoritul Raliului Moldovei, mai ales ca detinatorul titlului, Vali Porcisteanu, nu va putea concura pe Mitshbishi-ul sau. Gârtofan a oferit presei multe alte detalii despre bolidul Skoda: are tractiune integrala, iar in regim maxim de functionare poate consuma 85 l/100 km de combustibil special, cu cifra octanica ridicata; motorul de 2000 cmc functioneaza 1000 km – ajunge la limita pentru un campionat, dupa care necesita o reparatie totala; masa masinii este de 1200 kg, fata de 1400 a modelului obisnuit; suspensiile, servodirectia, sistemul de frânare, partea electronica sunt mult mai performante si mai fiabile decât ale modelului de baza. Mai trebuie spus ca o astfel de masina performanta este asistata tehnic de o echipa de mecanici competenti, condusa de un inginer specialist si cu experienta indelungata in domeniul automobilelor de rally. Proiectul lansat de Porsche si Skoda, a carui parte a devenit Dan Gârtofan si masina sa Fabia 2000 IRC are o durata de 3 ani. (P.K.)
Lasă un răspuns