A doua zi de Gala Star 2014 (sâmbătă, 5 aprilie), eveniment organizat de Teatrul Municipal Bacovia din Bacău și ajuns la a IX-a ediție, a fost, se poate spune categoric, una a experiențelor ba, chiar una a stărilor sufletești la extreme.
O primă ”punere la încercare” a minților și trăirilor publicului a reprezentat-o recitalul din concurs al actriței Veronica Păpușă de la Teatrul Dramatic ”Fani Tardini” din Galați. Este vorba despre ”Jurnalul fericirii”, după Nicolae Steinhardt și alte texte, mărturii din închisorile comuniste, un spectacol mai degrabă impresionant prin adaptare, ilustrație scenică și regia artistică semnate de Eugen Făt decât prin jocul actoricesc, în orice caz un spectacol cât o experiență de 66 de minute de viață de nedorit. Transformați în vizitatori cu numere, întâmpinați de un gardian a cărui expresivitate, din punctul nostru de vedere, a dat greutate spectacolului, și conduși printre fire de sârmă ghimpată pe scena transformată în lagăr, spectatorii au fost părtașii unei spovedanii despre ce și cum s-a îndurat în numele lui Dumnezeu în închisorile comuniste. O spovedanie care, fără doar și poate, a stârnit, dacă nu mari emoții, măcar curiozitatea de a fi aprofundat, ulterior, subiectul, prin lecturarea ”Jurnalului” lui Steinhardt și a altor mărturii similare.
Noi stări sufletești, intense, foarte intense, au fost atinse prin cel de-al doileal recital din concurs al serii a doua de Gala Star 2014: ”Edith Piaf – femeia care a iubit”, producție independentă, Chișinău, Republica Moldova, în regia și scenariul semnate de Nelly Cozaru și intepretarea Irenei Boclincă. O interpretare de mare forță ca o spovedanie a marei artiste la sfârșit de carieră și viață, o interpretare care, la finalul celor 88 de minute, a stârnit aplauze printre lacrimi și zâmbete deopotrivă pentru alte câteva bune minute. Irena Boclincă a reușit să convingă publicul printr-o asumare totală a rolului, printr-o identificare aproape totală cu personajul ei, Edith Piaf. Actrița este fascinată de Edith Piaf, o iubește pe Edith Piaf, este Edith Piaf, acesta ne-a fost sentimentul pe care noi, ca spectatori, l-am trăit.
Finalul celei de-a doua seri de Gală a fost marcat de multe hohote de râs stârnite de actorii Teatrului Municipal ”Bacovia” în premiera spectacolului ”Vârciorova. Carantină”. ”O prostie mare – după cum scrie chiar pe afiș -, cu cântece răgușite și coruri zbierate, de Matei Milo și Vasile Alecsandri prelucrate și mai prostește de Cătălin Ștefănescu, cu ajutorul substanțial al lui Doru Mareș”, în regia lui Alexandru Dabija, pe muzica și versurile Adei Milea.
Lasă un răspuns