Autostrada A7, scoasă la licitație ca drum expres, care va lega Moldova de Capitală, se împiedică deja în prima chichiță birocratică, invocată de o mare firmă, IPTANA SA, care a contestat documentația pentru achiziția publică a elaborării Studiului de Fezabilitate și a proiectării.
CNADR a publicat în noiembrie, pe SEAP, licitația pentru realizarea drumului expres de mare viteză Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani. Vor fi patru contracte cu o valoare estimată de 29 de milioane de euro.
Câștigătorul licitației pentru realizarea Studiului de Fezabilitate este esențial, pentru că în etapa de SF se va evalua dacă drumul va fi autostradă sau drum expres.
Pentru tronsonul Ploiești-Buzău, contestația a fost făcută de IPTANA SA (vezi facsimil jos), care a invocat ca principal motiv faptul că evaluarea de mediu ar trebui obținută pe tot drumul, nu pe tronsoane:
„(…) Avand in vedere faptul ca tronsonul de drum expres Ploiesti – Buzău face parte, impreuna cu tronsoanele Buzau – Focsani, Focsani – Bacau, Bacau – Pascani, conform precizarilor din Caietul de sarcini, din TEN-T CORE cat si din reteaua rutiera TEN-T CENTRALA, pe întreaga lungime a retelei din tara noastra, la nivel de drum de mare viteza, iar intrucat acestea se desfasoara pe teritoriul mai multor judete, divizarea pe sectiuni succesive mai scurte exclude evaluarea cumulata a impactului asupra mediului, fapt ce contravine reglementarilor legislatiei privind protectia mediului, Directivei EIA 85/337/CEE, elaborarea studiului de evaluare adecvata si a studiului de impact asupra mediului in mod neunitar, exclusiv pentru un tronson, conducand la imposibilitatea obtinerii acordului de mediu (…)” (sursa: contestație IPTANA).
Autostrada A7 sau drumul expres pe ruta Ploiești-Buzău-Focsani-Bacău-Pașcani ar urma să aibă o lungime de aproape 330 km si are menirea să preia traficul pe ruta Nord-Sud, acolo unde se inregistrează cele mai mari valori a traficului din Moldova și care în prezent se desfășoară pe DN2, un drum național cu câte o bandă pe sens și un acostament puțin mai lat, folosit drept încă o bandă de circulație. Centura Bacăului face parte din autostrada A7. Profilul centurii va fi de autostradă, pe o porțiune, dar în prima etapă, se face doar calea a doua, cu o bandă de dus și două de întors.
Lasă un răspuns