S-au finalizat licitațiile pentru toate cele patru tronsoane ale viitoarea autostrăzi A7, Ploiești-Bacău-Pașcani. Pentru ultimul segment aflat în achiziție publică, Focșani – Bacău, câștigătorul a fost desemnat acum câteva zile.
În Masterplanul pe transport, Ploiești – Pașcani apare ca drum expres, însă în urma studiilor este posibilă avansarea proiectului la nivelul de autostradă. Într-o emisiune televizată, ministrul Transporturilor Lucian Șova declara: „Dacă iese din studiul de fezabilitate autostradă, va fi autostradă!”
CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) anunță într-un comunicat de presă că a finalizat evaluarea ofertele depuse în cadrul procedurii de atribuire a contractului „Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru drum de mare viteză Focșani – Bacău”, fiind transmise adresele de comunicare a rezultatului procedurii către toți ofertanții.
Ofertantul desemnat câștigător este SC Consitrans SRL, având preţul de 20, 1 milioane de lei fără TVA, și un punctaj total de 100 puncte, din care 30 de puncte pentru componenta financiară și 70 de puncte pentru componenta tehnică.
Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după soluționarea tuturor contestațiilor/ plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire. „Precizăm că pentru celelalte 3 tronsoane, respectiv Ploiești – Buzău, Buzău – Focșani și Bacău – Pașcani, nu au fost depuse contestații în termenul legal după anunțarea câștigătorilor”, se arată în comunicatul CNAIR.
Durata contractului este de 24 de luni de la data intrării în vigoare a acestuia. Consintrans SRL a câștigat și contractul pentru Buzău – Focşani, în urmă cu o lună.
Realizarea contractului presupune elaborarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic pentru drum de mare viteză care leagă municipiul Focșani de municipiul Bacău, inclusiv conexiunea cu drumul de mare viteză Buzău – Focșani, cu Varianta de Ocolire a municipiului Bacău și cu drumul de mare viteză Bacău – Pașcani.
Lungimea estimată a tronsonului de drum este de 110 km.
Reamintim faptul că acest tronson face parte din drumul de mare viteză Ploiești – Pașcani care este împărțit în 4 loturi, după cum urmează: Ploiești – Buzău, Buzău – Focșani, Focșani – Bacău, Bacău – Pașcani.
Acesta este un prim pas important pentru construirea drumului de mare viteză care va lega Muntenia de Moldova. Cele 4 contracte, în baza cărora se va elabora atât Studiul de Fezabilitate, cât și Proiectul Tehnic, vor permite după finalizare, scoaterea la licitație direct a contractelor de execuție pentru acest drum de mare viteză.
„Dacă iese din studiul de fezabilitate autostradă, va fi autostradă!”
În urmă cu 2 săptămâni, într-o emisiune, Lucian Șova, ministrul Transporturilor a vorbit despre drumul care va fi alternativă pentru E 85. „Există coridorul 9 pe care avem finanțare europeană, drum expres chiar de mare vitează, au fost scoase la licitație studii de fezabilitate și proiectare pentru segmentele Ploiești-Buzău, Buzău-Foccșani, Focșani-Bacău, Bacău-Pașcani, în paralel cu acest drum, în afara localităților. Dacă iese din studiul de fezabilitate autostradă, va fi autostradă. În proiecția companiei Egis, care a făcut proiectul de masterplan, reieșea din studii că ar fi trebuit să fie autostradă, a fost recalibrat în anii trecuți ca fiind drum expres. Avem declarați câștigătorii pentru studiul de fezabilitate și proiectare. Sigur că parcurgem o etapă de contestații acum, dar și aici condiționalitatea impusă de noua reglementare cu privire la cauționarea oricărei contestații cu 2% din valoarea ofertată poate că va mai stinge din elanul contestatarilor de profesie. La sfârșitul anului viitor vom avea și proiect tehnic pentru aceste segmente de drum astfel încât să scoatem la licitația construcția a unei autostrăzi sau a unui drum expres”
STAN a zis
Moldova e plina de proiecte si studii (autostrada, centura Bacau etc).
Altceva in afara de promisiuni? Ceva concret, finalizat?
ion a zis
alooo, ce se aude cu centura Bacaului? Raspunde cineva?