Marile magazine au început să afișeze perioade de soldare sau reduceri la marfa din sezonul actual. Tentația e mare, la fel trebuie să fie și atenția ca reducerea practicată să fie reală. În primul rând, operatorul trebuie să afișeze tipul de reducere pe care îl aplică: promoții sau soldare și lichidare. Promoțiile se pot practica în orice perioadă din an, în timp ce soldările au loc în perioade prestabilite și comercianții trebuie să notifice primăria cu privire la durata acestora.
„Afișarea prețurilor trebuie făcută la loc vizibil și în mod lizibil. La aplicarea acestor reduceri comercianții trebuie să informeze consumatorii asupra datei de debut și durata soldării, precum și sortimentele de mărfuri supuse soldării. Noul preț trebuie să fie trecut lângă prețul vechi, barat, într-un mod vizibil, foarte clar, care să fie citit cu ușurință sau să apară sintagma preț nou/preț vechi, chiar dacă în materialele publicitare suntem informați în valori procentuale asupra reducerilor. Reducerea de preț se va aplica la prețul de referință și, anume, la cel mai mic preț practicat de către agentul economic la respectivul produs în ultima lună de comercializare”, explică Alin Năstasă, directorul al Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Bacău.
Amenzile prevăzute de legislație pentru practici comerciale incorecte pornesc de la 1.000 și pot ajunge la 50.000 de lei. Protecția Consumatorilor atrage atenția că operatorii economici trebuie să afișeze prețurile corect și să existe concordanță între prețul la raft și cel încasat la casa de marcat. În caz contrar riscă amenzi. Consumatorii, de cealaltă parte, trebuie să fie vigilenți. De exemplu, în cazul promoțiilor 3 la preț de 2 să facă un simplu calcul dacă reducerea este reală, verificând prețul individual al produselor. Evident, orice astfel de neconcordanțe trebuie anunțate la Protecția Consumatorilor pentru a fi remediate cât mai repede.
Lasă un răspuns