Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Bacău îi invită pe toți absolvenții diverselor forme de învățământ, în vârstă de minimum 16 ani, cu sau fără diplomă de bacalaureat, să se înscrie în evidențele instituției. În această categorie sunt incluși atât cei care au urmat cursurile unor licee, școli de artă ori școli postliceale, cât și absolvenții de universități, care sunt în căutarea unui loc de muncă. Potrivit Legii nr.76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, cu modificările și completările ulterioare, pentru a beneficia de toate drepturile prevăzute în normativ, absolvenții trebuie să se înregistreze în evidențele AJOFM în cel mult 60 de zile de la data absolvirii. Înregistrarea absolvenților se va realiza la sediul AJOFM Bacău, precum și la punctele de lucru din Onești, Buhuși, Răcăciuni, Podu Turcului, Târgu Ocna, Moinești și Comănești.
Pentru înregistrare va fi nevoie de actul de identitate, în original și copie, certificat de naștere, în original și copie, o adeverință medicală cu mențiunea „apt de muncă”, actul de absolvire a formei respective de învățământ, în original și copie (sau adeverința eliberată de unitatea de învățământ). Potrivit legii, dacă într-o perioadă de 60 zile de la data absolvirii, absolvenții nu au reușit să se încadreze în muncă, ei pot solicita acordarea indemnizației de șomaj. Condițiile sunt de a nu urma o formă de învățământ la data solicitării dreptului și de a nu realiza venituri din activități autorizate potrivit legii mai mari decât indicatorul social de referință, în vigoare în luna pentru care se face dovada. Totodată, absolvenții pot beneficia gratuit și de mediere pentru ocuparea unui loc de muncă, dar și de cursurile de formare profesională organizate de AJOFM. În anul 2012, 458 de absolvenți ai diverselor forme de învățământ și-au găsit de lucru. În primul trimestru din acest an, alți 134 de absolvenți au fost angajați.
(Florentin RADU)
Lasă un răspuns