Conducerea Aeroportului a demarat discuțiile cu noul proprietar. Săptămâna aceasta are loc prima întâlnire privind soarta Aeroportului.
Claudiu TăNĂSESCU
Compania Blue Air s-a vândut la sfârșitul săptămânii trecute. De destinele acesteia sunt legate și cele ale Aeroportului Internațional „George Enescu” Bacău. Pe de o parte pentru că peste 90% dintre cursele care operează în Bacău sunt ale Blue Air, iar pe de altă parte pentru că este recunoscut deja ca un eșec de către Consiliul Județean contractul de modernizare cu societatea Blue Aero, unde acționar majoritar este Blue Air.
Noul proprietar Blue Air este compania Airline Management Solutions, o societate româno-belgiană, înființată la mijlocul lunii aprilie.
Compania plătește cash 9 milioane de lei, puțin peste 2 milioane de euro, din care 6 milioane de lei au fost achitate în avans, reprezentând plăți urgente. Suma reprezintă contravaloarea brandului, operațiunilor și bazei de date de pasageri. Transferul acestora va avea loc în maximum 30 de zile. Tranzacția nu include activele imobiliare ale companiei. Potrivit Casei de Insolvență Transilvania, noul proprietar va plăti garanții bancare suplimentare de 5.000.000 euro pentru eliberarea cash-ului colateral. Alte 28 de milioane de euro reprezintă suma pentru obligațiile ulterioare, mai exact pentru asigurarea curselor pentru cei care deja și-au luat bilete de avion la operatorul low cost.
Veștile de la noul proprietar al Blue Air sunt așteptate și în Bacău, deoarece compania este principalul operator pe aeroportul nostru. „Am înțeles că noul proprietar este de acord și cu o eventuală preluare a participație la Blue Aero, firma care și-a adjudecat contractul de concesionare și modenizare a Aeroportului Bacău – a declarat Oana Chelaru, directorul general al Aeroportului Internațional „George Enescu” Bacău. Toate aceste intenții sunt însă neangajante până când nu ne vom întâlni și nu vom vedea exact situația. Trebuie să ne așezăm la aceeași masă și să dicutăm. Noi am avut numeroase dicuții și am înaintat adrese Casei Transilvania în momentul când Blue Air s-a scos la vânzare și am prezentat exact situația de la Bacău. Sunt însă mai multe etape care se iau în calcul. Prima a fost vânzarea Blue Air și știm că și noi am fost și suntem în discuții cu noul proprietar. Abia săptămâna aceasta vor începe discuțiile dintre noi și noii proprietari Blue Air, la inițiativa noastră, pentru că vrem să știm în ce ape ne scăldăm”.
Lucrările la Aeroport, departe de ceea ce ar fi trebuit să fie
În septembrie anul acesta expira contractul prin care lucrările de modernizare la Aeroport trebuiau finalizate. Până acum, din ambițiosul proiect s-au realizat organizarea de șantier, devierea rețelelor utilitare, lucrări la garajele de utilaje, începutul canalizării, începerea noului turn de control, groapa pentru noul terminal și, cel mai important lucru, platforma de îmbarcare-debarcare. Blue Aero avea obligația să realizeze în 30 de luni investiții de minimum 45 milioane de euro, având un drept de concesionare de 35 de ani. Lucrările de modernizare includeau un terminal nou care să permită procesarea a 450 pasageri pe oră, modernizarea pistei de decolare, modernizarea căilor rulante din aeroport, platforma pentru spații de parcare și operare la sol, drumuri interne sau parcare nouă cu 300 locuri. Cursele din Bacău sunt importante pentru Blue Air, deoarece aici este a doua bază din țară, după Capitală. Din cei un milion de pasageri anuali, 400.000 se îmbarcă/debarcă din Bacău. În prezent, Blue Air operează zboruri cu opt aeronave, către 30 de destinații europene cu plecare din București, Bacău și Sibiu.
eugen a zis
Firmele judetului intra in faliment iar afacerile familiei benea prospera.Uitati-va cum arata orasul!Se indreapta spre faliment.Toate strazile s-au degradat.USL a acaparat puterea in tara si presa..Este in judet o publicatie de opozitie?
Frequent traveller a zis
La aeroportul din BC sunt mai multe lucruri de pus in regula incepind de la taxele aeroportuale care nu se stie cu ce matematica vin calculate ca sunt exagerat de mari dar nu se vede nimic in aeroport,probabil cineva papa bine.
ZdB poate reusiti voi sa aveti vreo informatie vis-a-vis de taxele aeroportuale.
Personalul de la controlul de securitate au un comportament de militieni obsoleti si aroganti, ar trebui informati ca ei sunt primii care fac o imagine de toata „ciocolata ” Romaniei.
Personalul de la Blue air poate mai schimba si ei atitudinea fata de clienti si nu trateaza pasajerii ca pe marfa de aruncat in caruta.
Pacat de citeva persoane care fac treaba din pasiune si restul o gloata de nemernici.