Aeroportul din Bacău a pierdut două poziții în clasamentul terminalelor din țară, după traficul de pasageri în prima jumătate a anului. Dacă în 2021 Bacăul s-a situat pe poziția a 5-a, în primele 6 luni din 2022, odată ce restricțiile au fost ridicate, a ajuns pe locul 7. Mai mult, Aeroportul din Bacău a ajuns al treilea ca trafic din Moldova, după Iași și Suceava.
Cel mai tranzitat aeroport a fost cel din Otopeni, cel mai mare terminal din România, care a înregistrat 5,4 milioane de pasageri. Al doilea cel mai aglomerat aeroport din țara noastră în prima jumătate a anului 2022 a fost aeroportul Avram Iancu din Cluj Napoca. Aeroportul clujean a fost tranzitat în primul trimestru al acestui an de 1.060.482 de pasageri. Cu un total de 692.293 de pasageri în primele șase luni, aeroportul din Iași se clasează pe locul 3.
TOP 5 este completat de Aeroportul din Timișoara, cu 499.738 de pasageri și Aeroportul Ștefan cel Mare din Suceava, care a „adunat” 324.905 pasageri.
Urmează pe locul 6 Aeroportul din Sibiu, cu 257.000 de pasageri și, tocmai pe locul 7, Aeroportul din Bacău, cu 255.000 de pasageri. Pe locul 8 se situează Craiova, cu puține peste 188.000.
Citește și Leafă de lux! Oana Chelaru, cel mai bine plătit manager de aeroport din țară
Aeroporturile românești care au înregistrat în primul semestru al acestui an mai puțin de o sută de mii de pasageri sunt cele din Oradea (81.394 pasageri), Târgu Mureș (70.223 pasageri), Constanța (36.062 pasageri), Satu Mare (27.828 pasageri) și Baia Mare (26.109 pasageri), conform datelor culese de la Asociația Aeroporturilor din România.
Mazzz a zis
Sa ii mai mărească doamnei director salariul.
eu a zis
Bate vantul prea tare la Bacau? De ce nu aduceti si alte companii?
Bla a zis
Unde e performanta în urma investițiilor, a salariului managerului , cât la suta a crescut nr noi de curse , servicii , etc ?! Vai de mama lor dacă lucrau la privat….. !!!
Ardei a zis
Probabil din cauza managerului Oana Chelaru care are cel mai mare salariu dintre toti directorii de aeroporturi din tara.
Zic si eu…
Cristina M. a zis
Nu e aceeasi doamnă director care era ridicată în slavi pt managementul competent?
contribuabil local a zis
… nu si veniturile tovarasei manager.
daca tot cenzurati comentariile macar trimiteti-le celor responsabili,vor gasi o radiografie perfecta a situatiei din oras.
in privinta aeroportului cea ce trebuia sa se intample se intampla,inevitabilul nu poate fi amanat la nesfarsit.
acest aeroport va deveni o halta aeriana hiperbolizata,nu se poate dezvolta fara un oras dezvoltat economic in spate.cele doua merg impreuna…
turistic si economic nu contam,cei doi poli de putere din iasi si suceava vor lua portia leului .autostrada moldovei este una pentru concedii la mare nu pentru dezvoltare economica.viitorul aeroport galati-braila va fi bomboana pe coliva noastra.
dar cine se mira cand cu aeroport modernizat,baza militara aeriana si fabrica pe profil aero in oras noi nu existam practic pe acest subiect.
este un dezinteres total in atragerea de investitori si investitii,orasul devine un simplu punct de tranzit blazat si prafuit care lasa oportunitatile celorlalte judete din jur.
iar planurile de regionalizare din sertarele ciumelor galbene si rosii ascund lucruri si mai dureroase pentru noi.
Radical Din Minus Unu a zis
255000 de pasageri anual inseamna o medie de cca 800 pe zi, adica patru avioane pline, doua dus, doua intors. Nimica toata.
Aeroporturile mari din lume au cca 1400 de avioane pe zi tranzit, cu o medie de cca 300 de pasageri pe avion. Comparati 1400 cu 4.
Aeroporturile mici, regionale, din tarile europene au, si ele, o medie de cca 40 de curse pe zi, adica e nevoie de marirea de zece ori a deverului prin Geroge Enescu ca sa iesim la lumina dpdv financiar cu acest aeroport.
Costurile de operare pentru un aeroport de marimea celui din Bacau sunt mai mari decat veniturile. Adica avem inca o gaura in bugetul judetean.
In mod clar, se impune scaderea drastica a salariului managerului aeroportului, care sufera de o boala numita lipsa de competenta. Bacaul a avut o fereastra de oportunitate acum cativa ani in ceea ce priveste transportul aerian, insa labareala, ca asa se numeste atunci cand stai ca trantorul si nu te zbati, a dus la deyastrul consemnat in prezent. Asa se practica sportul asta numit labareala, atunci cand ai postul asigurat pe viata.
Acum vreun an am vazut un interviu pe TVR Iasi cu managerul aeroportului din capitala Moldovei, care era impuns la maximum de catre reporter – fost redactor sef al unei publicatii din Iasi, managerul explicand in detaliu ce face ca sa atrag linii aeriene in Iasi si sa aduca acest aeroport la lumina dpdv financiar. La Bacau e liniste si pace, nu cumva sa deranjam pesedistii vechi sau noi, ca nici ei nu ne deranjeaza pe noi…
In al doilea rand, trebuie analizat daca mai are rost sa existe acest aeroport comercial bacauan pentru zboruri comerciale, dat fiind ca Suceava si Iasi sunt aproape ca distanta fizica si pare-se ca nu mai pot fi prinse din urma, in sensul ca deja absorb cam tot ce inseamna jumatatea de sus a Moldovei si Bucovina.
Poate ca o varianta, dar pe termen mediu, ar fi dezvoltarea statiunii Slanic Moldova la nivelul unei statiuni decente, cu circuite organizate de operatori vestici. E usor sa construiesti strazi din PNRR, mai dificil sa concepi strategii si sa intri in atentia turistilor occidentali prin atractii cum ar putea fi Slanicul.
Deverul cu romanasi care umbla cu avionul si se duc la munca prin cele strainataturi scade, sunt mii de bacauani care s-au intors definitiv din Vest, dupa ce s-au saturat de neomarxismul practicat la greu prin cele tari blagoslovite. Cat priveste turismul, preturile biletelor de avion au sarit calul rau de tot, ceea ce va tine la sol categoria aceea de oameni ai muncii care nu practica videochat sau afaceri cu statul, adica acea categorie care isi permite sa plateasca fara numar ca sa plece din Bacau si sa faca city break. Omul care munceste pe banul strans pentru turism nu umbla aiurea prin capitalele Europei. Ar fi fain sa se bage niste curse catre insulele grecesti, cu promovare agresiva din partea agentiilor de turism bacauane, dar sportul numit labareala, precum ziceam mai inainte, este tare confortabil.
Mihaela a zis
dar de ce anuleaza zborurile, eu anul trecut am avut 3 anulari spre Barcelona, anul asta din nou, stau cu banii in portofel la Blueair
cezar a zis
eu imi aduc aminte cum ne spunea Benea ca Bacaul e superpozitionat si cum va ajunge mare aeroport regional…dupa care va veni si A13 care va face din Bacau capitala economica si financiara a Moldovei si tot ma luptam cu Gigiexpertu pe si tul asta ….acu a cazut toata sandramaua nici macar nu mai are haz sa ma contrazic cu Gigi….aeroportul regional …va luat si Suceava ..A13 e pe duca…..pana si A7 s a lansat bucata spre Pascani inainte de focsani bacau…..