Aerostar Bacău a semnat, joi, un contract prin care CJ Iaşi îi concesionează un teren de 16.000 de metri pătraţi la Aeroportul Iaşi. Aici, va fi construit un hangar în care compania băcăuană va repara avioane de tip Airbus 320 şi Boeing 737.
Contractul între Consiliul Judeţean Iaşi şi Aerostar Bacău a fost semnat, joi, la Iaşi. Acesta prevede concesionarea pentru 49 de ani a unui teren de 16.000 de metri pătraţi din zona Aeroportului Iaşi, unde compania băcăuană va construi un hangar pentru mentenanţa avioanelor civile.
“Faptul că pe aeroportul nostru se vor întreţine şi repara avioane de pasageri va atrage şi noi companii de zbor care vor dori să opereze aici. Vrem ca ceea ce semnăm astăzi să fie doar începutul unei lungi colaborări şi sperăm ca, de anul viitor, să ne regăsim pe harta celor mai bune centre de mentenanţă”, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi, Maricel Popa.
Potrivit directorului general al Aerostar, Grigore Filip, aproximativ 150 de persoane vor lucra la viitoarea bază a companiei.
“Noi estimăm proiectul undeva la 10 milioane de euro, ceea ce înseamnă nu numai clădirea. (…) În prima parte vor fi 150 de angajaţi, foarte înalt calificaţi în schimb. Sigur că în prima parte, până vor fi ei autorizaţi, vom veni şi cu oameni de la noi, dar obiectivul este ca să lucrăm cu oameni autorizaţi de aici”, a declarat directorul general al Aerostar, Grigore Filip, în cadrul conferinţei de presă de la Consiliul Judeţean Iaşi.
Procesul de selecţie a angajaţilor va începe anul acesta, iar construcţia hangarului se va realiza începând din 2018.
Mentenanța F16, numai la fabrica din Bacău
În ceea ce priveşte contractul Aerostar Bacău privind întreţinerea şi repararea avioanelor F16, directorul general al companiei a declarat că mentenanţa avioanelor militare nu se va face la Iaşi.
”Noi nu am avut niciodată în vedere o astfel de variantă la Iaşi, iar construcţia unei facilităţi pentru avioane militare, când zic construcţie, nu mă refer la clădire, ci la tot ce înseamnă infrastructură. E cu totul altceva decât ceea ce trebuie în zona unui avion comercial. (…) Nu avem în vedere acest lucru la Iaşi”, a spus Grigore Filip.
a a zis
Avioane 707? Alea din anii 50?
De unde preluati aberatiile astea ?
Ziarul de Bacau a zis
A fost o eroare, am rectificat, este vorba despre Boeing 737.
Alex a zis
“Faptul că pe aeroportul nostru se vor întreţine şi repara avioane de pasageri va atrage şi noi companii de zbor care vor dori să opereze aici. ”
Nu cumva sa le atrageti in Bacau, ca nu le putem face fata….:(.
Si nici Bacaul nu avea nevoie de 100 de locuri de munca, nu…
Despre investitii de 10 milioane de Euro, ce sa mai vorbim, e bine ca le ducem din Bacau la Iasi.
„Decat” sa vina altii si sa ia caimacul in Iasi, mai bine ca e Aerostar.
Doar taxele si impozitele raman acolo, nu vin in Bacau.
Zorro a zis
Se vede cât de slab (in negociere) este CJ + CL Bacău.
Nu puteau să facă ceva sa tina această investiție în Bacău ?!
fix a zis
Felicitari Aerostar , felicitari Grigore Filip !
Valet a zis
Marele motiv pt locarea unei parti ale fabricii la Iași este forța de munca
uncas a zis
Explicatia este simpla si tine numai de eficienta, cifra de afaceri si front de lucru. Domnul director general, ing Filip Grigore este cu 2 , 3 mutari inainte , este foarte bine conciliat.
ION a zis
este si aici forta de munca daca ar respecta oamenii!!!! Dar nimeni nu e prost!!!!!!!
Cocorul a zis
Este ireal cat de prost platit este un inginer in aerospatiale, deci meserias, nu amator! Domnule Filip va ” cade ” bine la stomac cu cei aprox 24000 lei leafă si un inginer cu vechime sa il platiti cu 1800 net?!? Cum e sa ai directorasi cu 12000-14000 pe luna ?!? De ce va bateti joc de forta de munca calificata? Un inginer ar trebui sa aiba salariu de genul celor amintite anterior. Fiti transparenti si afisati pe site salariile din Aerostar.
lt a zis
Ciocu’ mic!
Pai daca n-aveau salarii meseriase, ar fi spus lumea c-au luat ciubuc pe hangarizari. Chiar daca scrie negru pe alb „nu am pretins nici macar o plata pentru hangarizare”:
https://ziaruldebacau.ro/avionul-smurd-sta-nefolosit-hangarizat-la-aerostar-bacau/
mai apoi cetim „Desigur, contracost”… „nicio obligatie contractuala.”:
https://ziaruldebacau.ro/aerostar-vine-cu-precizari-dupa-dezvaluirile-jurnalistului-adelin-petrisor/
Unii se intreaba daca sefu’ smurd trebuia sa caute piesa si pana unde se intinde vinovatia:
hotnews.ro/stiri-esential-16458261-presedintele-aerostar-avionul-smurd-pentru-transplant-este-doar-hangarizat-noi-nu-avem-obligatia-repara.htm
Se vede c-au dat de gustu’ hangarizarii („Desigur, contracost.”) pe banii contribuabilului, „de la bugetul de stat”… „constructia este cea mai mare din Romania in categoria ei”:
https://ziaruldebacau.ro/ssab-a-finalizat-structura-metalica-a-hangarului-de-avioane-aerostar/
Daca pentru masini e vorba de „o afacere banoasa”:
vremparcari.ro/o-afacere-banoasa
cu chitante si „taxa de recuperare”, oare cum e pentru avioane fara „nicio obligatie contractuala”?
Urmeaza „hangarizare 2.0”? „Aerostar Bacau… va construi un hangar pentru mentenanta avioanelor civile… un teren de 16.000 de metri patrati din zona Aeroportului… Iasi”?! Afaceri de milioane de euro pe banii statului, adica pe banii nostri?!
Chiar… „S-a-ntalnit hotu’ cu *rostu’!”?