La mai bine de patru luni după finalizarea festivalului Theaterstock și epuizarea bugetului aprobat de Consiliul Local, de circa 400.000 de euro, Teatrul Bacovia nu a onorat facturile emise de toate trupele care au avut reprezentații în Bacău, în perioada 1-16 august 2015. Lipsa de seriozitate a conducerii teatrului nu are ecouri doar în Justiție, unde a fost chemată în judecată, ci și la Ministerul Culturii și Institutul Cultural Român, unde un teatru din Germania a făcut reclamație și caută sprijin pentru recuperarea banilor promiși.
Teatrul Antagon din Frankfurt, Germania, a venit la Theaterstock cu trei reprezentații, „Frame Games”, 12 august 2015, „Time out”, 14 august 2015, și ”F.A.U.S.T. III”, 16 august 2015. Conform contractului și facturii emise, prețul prestațiilor era de 32.153,50 euro, în care erau incluse și taxele, și transportul.
Teatrul Antagon s-a ținut de cuvânt, a dat reprezentațiile contractate și a plecat fără banii promiși prin contract. Timp de câteva luni, a primit, pe mail, de la reprezentații teatrului băcăuan, asigurări că factura va fi plătită, lucru care nu s-a întâmplat. Ca urmare, pe 17 decembrie 2015, Feyza Morgül, PR al Teatrului Antagon din Frankfurt, s-a adresat cu o plângere Ministerului Culturii de la București și Institutului Cultural Român:
„Până acum, de mai bine de trei luni, nu am fost plătiți și solicităm sprijinul dumneavoastră. Din luna octombrie, încercăm să aflăm de ce nu au intrat banii și ținem legătura prin email cu Dragoș Pandele și Anca Sigartău. Ei ne spun încă din octombrie că banii sunt pe drum. Cu toate acestea, astăzi, joi, 17 decembrie, nu au intrat sumele datorate artiștilor noștri de la Teatrul Antagon”, se arată în reclamația teatrului din Frankfurt.
În ciuda solicitărilor Ziarului de Bacău, începând cu luna august 2015, conducerea Teatrului Municipal Bacovia refuză să dea publicității detaliile financiare ale Afacerii Theaterstock. Mai mult, la finele anului trecut, au apărut din senin cheltuieli suplimentare totalizând peste 90.000 de euro, pe lângă cei 400.000 de euro alocați inițial de Consiliul Local.
Suspiciuni ridică și comportamentul managerului teatrului băcăuan, Anca Sigartău, care a inclus în lista de cheltuieli achitate o factură, de numai circa 23.000 de euro, emisă de același teatru din Germania, pentru aceleași reprezentații. Lista respectivă a fost pusă pe mesele consilierilor locali, într-o ședință în care ar fi trebuit să explice cheltuirea banilor publici.
Noi suspiciuni despre cei 200.000 de euro „circulați” prin Asociația Muze Colorate
Din bugetul inițial, de 400.000 de euro, Anca Sigartău a ales să vireze 200.000 de euro către Asociația Muze Colorate. Explicația oficială a fost că teatrul nu poate achita el însuși sumele cerute de trupele străine în avans, așa că a fost nevoie de un intermediar. Într-o întâlnire cu ziariștii, Anca Sigartău și consilierul personal Dragoș Pandele au pretins că Asociația Muze Colorate a achitat din fonduri proprii, în avans, prestațiile trupelor străine, deci procedura s-ar fi justificat.
Cum și ong-ul, și teatrul refuză să dea explicații, rămâne o enigmă de unde au apărut în luna decembrie noi datorii pentru trupele din străinătate, de circa 60.000 de euro, și dacă factura neachitată, de peste 32.000 de euro, a Teatrului Antagon, din Frankfurt, este inclusă în această sumă.
Cine a prestat serviciile facturate de Asociația Muze Colorate?
Pentru aducerea trupelor străine, a fost contractată Asociația Muze Colorate, care a avut statutul de co-organizator al festivalului Thaterstock, fapt pentru care a primit nu numai cei 200.000 de euro, dar spre conturile sale au fost drenați și banii sponsorilor.
Acest ong a emis mai multe facturi către Teatrul Bacovia, pe care Anca Sigartău le-a achitat imediat, din conturile teatrului. Totuși, cel puțin din setul de documente semnate cu Teatrul Antagon din Germania, reiese că, de fapt, de aducerea acestei trupe s-au ocupat personal Anca Sigartău și consilierul său, Dragoș Pandele. Cel din urmă a declarat că era și voluntar la asociație, dar numele și semnătura Ancăi Sigartău apar pe mai multe documente, prezentate mai jos, în facsimil: invitația la festival, din partea teatrului, pe factură (aici este doar menționată directoarea teatrului), pe contract.
În aceste condiții, apare tot mai evident că aducerea acestei trupe a fost realizată de Teatrul Bacovia, nu de Asociația Muze Colorate, care a facturat serviciile. De altfel, relevant este și contractul, semnat cu Teatrul Bacovia, dar care a fost facturat către Asociația Muze Colorate.
Ziarul de Bacău s-a adresat instanței pentru obținerea informațiilor despre cheltuielile cu Theaterstock, procesul începe pe 19 ianuarie 2016. Între timp, contabila teatrului a făcut sesizare la Primăria Bacău, iar voluntarii au început să povestească despre afacerea afișelor nocturne de la Theaterstock.
Dragos+Pandele a zis
Felicitari jurnalistilor de investigatii bacauani…ce super ancheta!!!
Pacat ca sursa din primarie (stiu cine exact) nu a dat drumul mai repede la informatii. Stiu pentru acest email, cu solicitarea companiei din Germania a ajuns trimis de catre mine la primarie in data de 17 decembrie. Cat se poate de direct si transparent. E campanie acum, e nevoie de discreditare…
Daca tineti la deontologia voastra profesionala va provoc sa ridicati urmatoarele intrebari
1. Cine a inceput negocierea cu companiile straine? Va dau eu raspunsul si anume Dragos Pandele
2. Negocierea a fost facuta in interesul teatrului? S-a tras cat s-a putut de bani in jos (ca si exemplu concret in cazul companiei din Germania suma negociata a fost cu 25% fata de pretentia initiala). raspuns DA
3. Care a fost comisionul perceput de Dragos Pandele sau Asociatia muze Colorate pentru bookingul trupelor – din nou raspund eu, zero lei.
4. De ce invitatia oficiala a venit din partea teatrului? Raspuns – pentru ca teatru avea calitatea oficiala de organizator si teatrul, ca institutie publica garanta desfasurarea acestui eveniment.
5. De ce contractele cu trupele straine au fost semnate initial de teatru? Raspuns. Pentru ca la momentul stabilirii tuturor detaliilor teatrul trebuia sa isi asume desfasurarea evenimentelor, in baza acordului dat de catre autoritatile locale pentru desfasurarea evenimentului. Din pacate insa teatru a ramas fara finantare, dar cu toate contractele semnate, cu 2 zile inainte de inceperea festivalului. Acest lucru se poate verifica. REPET – TEATRUL A RAMAS CU 2 ZILE INAINTE DE INCEPEREA FESTIVALULUI FARA FINANTARE, BLOCATA DE CONSILIUL LOCAL. Cand s-a spus in consiliu despre implicatiile anularii, domnii consilieri au ras…Ce ar fi trebuit sa faca teatrul in aceste conditii? Sa caute solutii legale ca festivalul sa se intample, sau sa abandoneze totul? Teatrul blocase niste companii straine, care au renuntat la alte contracte in favoarea Bacaului. Contracte pe care teatrul trebuia sa le onoreze intr-un fel sau altul. De ce nu intreaba nimeni lucrul asta? (bataie mai mare de joc decat ce s-a intamplat atunci la Bacau nici nu cred sa existe, cand toata lumea din consiliu stia de eveniment, il aprobase cu 1 luna inainte dar s-au gandit sa arate cine conduce cu adevarat orasul). Imi pare rau de un singur lucru, ca doamna Sigartau nu a oprit atunci titul si nu a plecat din Bacau. Asta ar fi meritat clasa politica si sa raspunda ei apoi pentru toate neajunsurile provocate. Dar intr-o tara in care se pierd milioane de euro din fonduri europene si in care nimanui nu-i pasa, intr-o tara in care totul la clasa politica tine de interesul propriu ar fi fost o alta furtuna intr-un pahar cu apa.
6. Este Dragos Pandele angajatul teatrului sau are o relatie contractuala de orice fel cu teatrul? Raspuns NU
7. A incasat Dragos Pandele vre-un ban public de pe urma festivalului? Raspuns categoric NU
8. S-a tot spus ca s-a furat, ca Sigartau, Pandele si Rotaru sunt hoti. Unde sunt banii furati atunci?
9. Exista in acest moment o datorie neachitata a teatrului catre Asociatia Muze Colorate conform contractului, care vizeaza costuri de transport, productie si prestatii artistice neachitate? Raspuns DA
10. Se stie de aceasta datorie, a fost prezentata tuturor factorilor de decizie din primarie/consiliul local? A fost solicitat un punct de vedere al departamentului juridic? Raspus DA.
11. Bugetul festivalului a fost alcatuit dintr-o parte fixa si o parte variabila, provenita din incasari din bilete (estimate) si sponsorizari (de asemenea estimate). Raspuns DA. A fost atinsa tinta propusa? Raspuns NU.
12. S-a prezentat situatia incasarilor si deficitul bugetar ordonatorului de credite? Raspuns DA. S-a obtinut o suplimentare pentru a achita restantele teatrului. Raspuns DA. A fost cheltuita aceasta suplimentare? Raspuns NU. DE CE ar trebui sa fie intrebat departamentul juridic din primarie, care nici pana astazi nu a dat un raspuns in legatura cu acest lucru, ar trebui sa fie intrebat viceprimarul Ababei care a fost la discutii, ar trebui sa fie intrebata directoarea economica a teatrului care a fost la toate discutiile, inclusiv la cererea de suplimentare de buget. DISCUTIE LA CARE AU PARTICIPAT PRIMARUL, VICEPRIMARUL, ANCA SIGARTAU SI CU MINE.
13. Este adevarat ca asociatia a depus la teatru un dosar complet cu toate facturile achitate, cu toate costurile angajate, cu toate documentele bancare? Raspuns DA. Este adevarat ca asociatia a depus u decont pentru fiecare leu la teatru si primarie? Raspuns DA. Este adevarat ca departamentul economic al teatrului si departamentul juridic al primariei au ales sa ignore acest dosar?
14. Este adevarat ca eu am recomnadat tuturor celor care mai ai de incasat bani sa se adreseze direct institutiilor abilitate, sa caute solutii (diplomatice si legale in ultima instanta). Raspuns DA. Este adevarat ca eu si doamna Sigartau am incercat, timp de luni bune sa gasim solutii si am mentinut un contact permanent cu cei pe care i-am invitat la festival? Raspuns DA si se poate verifica. Este adevarat ca desi formal mi-am incheiat colaborarea cu Teatrul si primaria am comunicat tuturor celor implicati (si ma refer aici la trupele din afara) ca eu si doamna Sigartau suntem la dispozitia lor pana cand totul se va finaliza si toata lumea isi va recupera banii. Raspuns DA.
CONCLUZII:
Corect ar fi sa cereti tuturor partilor implicate un punct de vedere, nu sa aruncati cu noroi. Sa solicitati si sa oferiti un drept la replica.
PS: stiu ca nu veti publica acest comentariu, pentru ca ati dovedit ca nu stiti decat sa scrieti la comanda, intr-un singur sens. In cazul in care il veti publica, as dori sa primesc si un drept la replica conform normelor jurnalistice.
PPS: stiu cel mai bine dintre toti cei implicati in festival care este situatia exacta. Asa ca inainte sa ne acuzati de ceva (ma refer la mine Dragos Pandele, Anca Sigartau si Madalina Rotaru) corect ar fi sa si verificati informatiile si sa cereti un punct de vedere – daca adresarea va fi facuta civilizat, veti primi un raspuns civilizat). Din pacate civilizatia sau decenta nu va caracterizeaza in niciun fel, si imi asum aceasta afirmatie.
Cetateanu a zis
Nu s-a eliberat vreun loc la pârnaie pentru sigartau &co???
Lupu Stanica a zis
@Dragos Pandele
Am inteles ca s-au incasat comisioane numai din sponzorizarile aduse, corect? La cate din discutiile pentru sponzorizare ai mers neinsotit de conducerea teatrului? Cate usi ai deschis fara sa folosesti numele Sigartau (directoarea teatrului!) si ce sume ai obtinut?
Dupa parerea mea daca s-au incasat comisioane din acele sponsorizari aduse astfel nu este „moral” deoarece au fost aduse de conducerea teatrului (platita din bani publici deci era o indatorire de serviciu si comisionul astfel tras se cheama ca este tot din bani publici).
Daca nu stii discutii despre sponzorizare la care ati participat in tandem exista persoane care iti pot reaminti.
Repet daca au existat astfel de comisioane.
andreea+d a zis
Stie lumea ca, calitatea ta este cea de sot al madamei? Ca nu esti angajat! Voluntar? Ai un contract de voluntariat sau de prestator sau de maestru in inginerii financiare? Locul vostru este pus la pastrare, agenti electorali!
Dragos+Pandele a zis
Repet pentru a nu stiu cata oara. Nu am nici un fel de contract cu teatru si nici nu am fost platit, direct, indirect, prin intermediari sau in orice alta forma din bani publici.
In ceea ce priveste sponsorizarile lucrurile stau si aici cat se poate de clar. Eu am intocmit planul de marketing, eu am elaborat strategia, eu am scris proiectele si am elaborat strategia de brand pentru fiecare sponsor in parte. Eu am tinut legatura cu sponsorii si eu i-am identificat in piata, eu am demarat negocierile cu ei.
In momentul in care am demarat negocierile era evident ca ma voi folosi de toate argumentele pentru ca evenimentul, atipic si inovator pentru Bacau, sa fie credibil. Prima reactie a tuturor a fost cat se poate de clara – ceea ce propuneam nu era posibil in Bacau, intr-un interval atat de scurt. Asadar evenimentul avea nevoie de garantia organizatorului sau, Teatrul Bavovia. A fost nevoie ca planul de marketing propus sa fie validat de conducerea teatrului adica de doamna Sigartau. Asta inseamna munca in echipa si numai un rauvoitor nu vede lucrul asta. Ceea ce nu se intelege, dar mai explic inca o data este ca in toate negocierile avute s-a urmarit interesul teatrului si al festivalului.
Concluzionand – fara o strategie si un plan specific adaptat nevoilor fiecarui sponsor, elaborate de mine nu s-ar fi obtinut sponsorizarile. Drept dovada o stau sumele incasate in anii anteriori, in care teatrul a reusit sa obtina ” sume fabuloase”. Pentru exemplificare contractul o companie din domeniul DIY a adus o suma infima pentru Gala Star editia 2015 ( la care implicarea mea a fost zero si suma a fost obtinuta de fosta conducere interimara a teatrului) si contractul cu aceeasi companie a adus o suma de 25 de ori mai mare pentru Theaterstock, de care m-am ocupat eu. Si tot pentru exemplificare, sumele aduse pe baza strategiei si proiectelor mele au fost mai mari doar pentru Theaterstock decat toate sumele stranse de teatru din sponsorizari cumulat in ultimii 10 ani. Da, mai mari decat toate sumele din ultimii 10 ani stranse laolalta. Credeti si o spun fara falsa modestie ca imi merit fiecare leu…
Ilinca Dumitrescu a zis
Da! Vreau sa fac cateva precizari cu privire la aberatiile domnului Pandele si anume:
1. Venirea doamnei Anca Sigartau in Bacau a fost pentru marea majoritate a bacauanilor prilej de mare bucurie, din pacate, in foarte scurt timp dezamagirea acestora a fost peste asteptari.
2. Postul pe care il ocupa doamna Anca Sigartau, acela de manager al teatrului este unul care necesita responsabilitate, onestitate si loialitate din punct de vedere juridic, administrativ si financiar=dezamagire totala.
3. Postul scos la concurs la inceputul anului 2015 de catre Primaria municipiului Bacau a fost „unic” si nu la „pachet”. Daca eu gresesc il rog pe domnul Ababei sa ma corecteze.
4. D-na Anca Sigartau, ar fi trebuit sa cunoasca fooooooooarte bine legislatia privind gestionarea si administrarea corecta,eficienta, in CONDITIILE LEGII A BUGETULUI SI PATRIMONIULUI INSTITUTIEI; sa cunoasca in detaliu care ii sunt LIMITELE DE COMPETENTA (???????);
sa respecte destinatia subventiilor/alocatiilor bugetare aprobate de ordonatorul principal de credite (daca nu stiti la ce ma refer, poate va explica domnul ABABEI sau domnul Padureanu, domni care stiu exact la ce ma refer, dar tac si zambesc frumos in fata doamnei Anca Sigartau si il mangaie prieteneste pe chelie pe Dragos Pandele).
5. Dragos Pandele fara Anca Sigartau (bagata la inaintare) – nu ar fi reusit sa faca in Bacau absolut nimic, nici macar un spectacol in aer liber la Somusca, insa nici generosii sponsori oficiali ai Theaterstock nu l-ar fi primit la discutii. Individul nu are ce cauta in institutiile publice, nu are competenta necesara, manipuleaza, este nepregatit din punct de vedere profesional si se ascunde in spatele (sau sub fusta ) doamnei Sigartau.
6.
7. Dandele, vrei sa-ti explic cum e cu deficitul bugetar la institutiile publice???????? Stiu ca vrei, dar nu o sa o fac, poate ai curiozitatea sa citesti in legislatie, sau de ce nu, sa ceri ajutorul prietenilor din conducerea Primariei Bacau (cei care stiu, desigur, nu pot avea pretentii la toti).
8. In legatura cu D-na Director economic al teatrului ………… poate v-ar fi placut sa va spuna ca bateti campii si sa va traga un sut in fund pentru ca asta meritati, insa, cred ca ati carat-o dupa voi pentru a o intimida, pentru a-i dovedi cat de mari si tari sunteti voi si cu ce repeziciune se deschide sacul la Primarie cand va prezentati voi. Pe cine crezi ca pacalesti Dandele?????? Bacauanii nu sunt atat de tampiti si creduli pe cat crezi tu sau marea actrita. NU CUNOASTETI LEGISLATIA SPECIFICA INSTITUTIILOR PUBLICE, NICI TU SI NICI SIGARTAU – ACESTA ESTE ADEVARUL. Acum cautati vinovati in interiorul teatrului?????? Nu cred ca o sa va iasa! Asta este parerea mea. Pana cand credeti voi ca mai suporta cei din interiorul Teatrului sa-i plefturiti voi? VALEA, NENOROCITILOR! Mai bagati si alti oameni nevinovati la necaz.
Nu vreau sa analizez nici sintactic si nici morfologic aberatiile individului (Pragos Dandele), de rationament, corectitudine si legalitate nici nu mai vorbesc, insa ce vreau sa spun este urmatorul lucru – Conducerea Primariei Bacau trebuie sa analizeze situatia creata cu responsabilitate (au si cadrul legal pentru acest aspect la evaluarea primului an de management al Ancai Sigartau, unde nu se numara doar formatiile, trupele si piesele jucate in anul 2015, se si analizeaza punct cu punct angajamentele prevazute in programul minimal al anului 2015) in dandanaua (Theaterstock ) pe care au girat-o in mod constient sau nu.
Sub PRETEXTUL ca d-na A.S. este mare ARTISTA, iar Pragos Dandele MARE CUNOSCATOR AL MANAGEMENTULUI FINANCIAR – au comis o serie de nereguli, incalcari procedurale si nici in al 12 -lea ceas nu au decenta sa se retraga, ba mai mult, au obraznicia de a arunca cu noroi in salariatii Tetrului care au incercat in decursul celor 7 – 8 luni sa le atraga atentia celor doi ca nu se afla nici in desert si nici pe luna, ca pentru consumarea fondurilor alocate in BVC-ul institutiei sunt necesare proceduri obligatorii si nu se pot angaja/repartiza/contracta/cheltui aceste fonduri fara existenta fondurilor in BVC-ul institutiei cu aceasta destinatie. Nici un SRL si nici un ONG nu poate face HARAKIRI CU propriile fonduri.Aviz amatoarei Madalina „Colorate”, care, se va convinge de acest lucru in curand, cand va trebui sa justifice pana la ultimul cent/banut cum a cheltuit sumele primite in cont (legal, ilegal, sponsorizari/asocieri etc.) Si, apropo Dandele: In calitatea ta de negociator al trupelor straine in Theaterstock, ce fonduri (ce bani/parai/euro) angajai/contractai?
Inchei aceast mesaj cu speranta ca exista oameni de buna credinta/ profesionisti in Primaria Bacau care se vor alatura personalului din Teatru si nu vor face front comun cu cei doi incompetenti pentru a denigra o echipa/trupa (tot personalul din Teatru) care s-a construit in ani si au dat dovada de rationament, corectitudine, implicare si loialitate de-a lungul anilor. Se pot spune multe, dar nu mi-am propus sa fac nici dezvaluiri si nici judecati de valoare, insa ineptia lui Dandele Pragos nu mi-a permis sa nu am o reactie.
Dragos+Pandele a zis
Este evident ca nu am cu cine sta de vorba. Eu vin cu date concrete, doamna de mai sus doar cu injurii si aberatii. As vrea sa imi spuneti ce ati facut dumneavoastra la nivel de management de proiect si organizare de evenimente. Eu am facut urmatoarele: 5 editii festivalul medieval cetati transilvane sibiu, proiectele MTV Romanian Music Awards 2007, artist invitat Sean Paul, concertul Julio Iglesias Sibiu, concertul Duke Ellington Orchestra Sibiu, proiectele Poveste cu jazz, Shakespeare Palimpsest, Dansul Florii de cires in cadrul proiectelor Sibiu CCE 2007, concertele Natalie Cole, Bobby McFerrin, din nou Duke Ellington Orchestra, proiectul Paste pe litoral pentru Ministerul Turismului cu organizarea concertelor Goran Bregovic si Chicane, concertul Dub Pistols, concertul The Parlotones, festivalul Sirnaville, productii de teatru printre care Minunata Pantofareasa cu Anca Sigartau, Luminita Gheorghiu, Doru Ana, festivalul Zilele Cetatii Caransebes, Zilele Craiovei. La Bacau am fost implicat in Theaterstock, concertul Goran Bregovic, festivalul de jazz cu Kenny Garrett si Al DiMeola – pentru toate evenimentele de mai sus m-am ocupat, fara niciun comision, de aducerea artistilor straini. Am lucrat pentru Sibiu, Iasi, Craiova, Caransebes, Chisinau si in mediul privat pentru O DS si Live Entertainment, divizia de evenimente a trustului Media Pro.
Asadar in ce calitate va permiteti sa ma jigniti? In ce calitate vorbiti? De unde stiti dumneavoastra care imi sunt competentele?
Dragos+Pandele a zis
Si inca o intrebare? In ce calitate vorbiti in numele majoritatii bacauanilor? Reactia avuta la festival, reactia la ceea ce se intampla in teatru, reactia oamenilor doritori de cultura, nu de simulacru artistic, va contrazice in totalitate. Daca vreti o abordare de specialist comandati un sondaj si analizati rezultatele. Un sondaj in care sa intrebati populatia despre Anca Sigartau, despre Theaterstock, despre dorinta existentei unei editii viitoare, despre ce a fost in teatru si ce este acum. Despre tinte de performanta artistica, despre organizare si viziune. Si mai intrebati si colectivul teatrului de la actori la tehnic si administrativ ce parere au despre doamna Sigartau si despre mine. Din pacate pentru dumneavoastra si din fericire pentru oamenii de buna credinta rezultatele vor infirma total acuzatiile dumneavoastra.
Eu, asa cum am mai afirmat mi-am incetat colaborarea cu teatrul. Dar asta nu inseamna ca de pe pozitia de spectator obiectiv voi lasa sa imi fie calcata in picioare munca. Eu am facut ceva de la venirea mea in mai in Bacau, nu stiu de ce deranjeaza acest lucru. Afirm cu tarie ca am avut in vedere doar succesul evenimentelor si beneficiile pe termen mediu si lung pentru comunitate. Va propun urmatorul exercitiu de imaginatie – fara Sigartau si Pandele ar fi existat Theaterstock la Bacau? Ar fi venit Bregovic la Bacau? Ar fi fost festival de jazz la Bacau? De ce nu s-au intamplat toate astea inainte de venirea noastra? Fara a minimiza implicarea oamenilor de cultura locali cu care nu doresc intrarea intr-un razboi afirm ca la Bacau pana acum nu a contat interesul cetatenilor orasului. A contat afirmarea proprie si propriul interes mai mult decat al oamenilor pentru care se face cultura. Sunt multe de spus aici, nu imi propun eu sa judec, sa educ sau sa emit judecati de valoare. Pur si simplu constat si orice om cat de cat obiectiv poate trage linie si spune daca venirea noastra a fost sau nu de bun augur. Eu stiu ca amandoi am incercat sa facem ceva, ca am reusit, partial si ca asta e inceputul unui drum lung. Asa se construiesc comunitatile, asa se marcheaza polii culturali, asa se pozitioneaza un oras pe harta destinatiilor culturale. Punand lucruri in miscare, nu raportandu-ne Bacau la Bacau ci Bacau la intreaga lume. Intrand in competitie cu cei mai buni, dezvoltand evenimente, mobilizand energii latente, implicand oameni. Din fericire Bacau are o resursa fantastica la nivel de resursa umana si ar fi pacat sa nu fie valorizata la maxim…co oameni care nu au facut insa nimic si stiu doar sa critice, cu oameni care nu au competente si experienta efectiva dar emit judecati de valoare si se considera stapanii adevarului absolut, cu oameni pentru care proiect inseamna niste cifre si nimic mai mult nu se va putea…
PS: sunt mandru ca doamna Sigartau mi-a permis sa fac parte din echipa dumneaei si ii multumesc pentru asta. E un om extrem de delicat, un adevarat artist, un om cu viziune si cel mai onest om pe care l-am cunoscut.
PPS: „incompetenta mea” a adus pentru prima editie Theaterstock sponsori companii multinationale (daca pentru cele locale am fost acuzat ca m-am folosit de imaginea doamnei Sigartau), a adus pe baza proiectului facut de mine 100 000 de lei de la Ministerul Culturii si prima pozitie, cu cel mai mare punctaj la sesiunea de finantare AFCN pentru editia de anul acesta – proiectul facut de mine a castigat suma maxima posibila in aceasta sesiune de finantare. Asadar sunt de blamat?
andreea+d a zis
Aberezi singur, te pacalesti singur, te lauzi singur! Esti un josnic impostor care jigneste continuu oameni respectabili din Bacau din domeniul culturii, scriitori, doctoranzi, economisti, care au luat o atitudine corecta fata de excrocheriile si deturnarile facute de grupul infractional pe care l-ai constituit! La o simpla cautare pe google poti gasi ca proprietarii evenimentelor enuntate cu nerusinare, si pe care ti le atribui, sunt cu totul altii! De ex. MTV, era proprietatea MTV ROMANIA si ei s-au ocupat! Turneul Julio Iglesias, care ajuns si pe la Bacau si noi nu te-am vazut pe aici, a fost realizat de o firma din Bucuresti, La Sibiu capitala, oamenii sunt cu totul altii si tot asa! Omul de la primarie are nevoie de bani pt campanie, dar ar avea mai mult de castigat daca v-ar arunca afara din oras! Tot ce ai facut, se va rasfrange asupra lui, lor, in cateva luni!
Ilinca Dumitrescu a zis
Mai, draga Dandele!
Ce-ai vrea sa-ti prezint CV-ul meu? Nu cred ca ti-ar fi de folos in situatia in care te afli.
Dupa insiruirea evenimentelor pe care tu pretinzi ca le-ai „facut” (????), stau si ma intreb in continuare……… chiar ne crezi niste cretini, niste persoane care acum am cazut din pom si n-au mai auzit in viata lor de organizarea unui festival/concert/manifestare culturala?
1. Evenimentele enumerate de dumneata in mesajul de mai sus nu pot fi realizate decat in ECHIPA (adica un numar mult mai mare decat 1 sau 2 persoane, adica tu si nevasta/amanta), cu o planificare prealabila, cu fise tehnice si coordonate financiare cu previziune bugetara cu selectii de oferte de pret pentru absolut toate serviciile de care se presupune ca va fi nevoie in respectivul eveniment. (stiu ca la SRL /ONG nu este asa, acolo e altfel…… si nu-ti trebuie 7 semnaturi, alocarea creditelor pe subdiviziunea specifica acestui tip de eveniment, proceduri de urmat)
2. Organizarea unui eveniment de tipul celor enumerate in mesajul anterior este egal cu 000000000 (ZERO)-din punct de vedere al experientei dobandite, daca responsabilitatea dumneata a fost aceea de a lipi 50 de afise in orasul respectiv, sau de a procura/realiza un (sau 20) banner(e), sau de a te ocupa de publicitatea acestuia prin distribuirea flayrelor/ promovare pe Facebook s.a.m.d.
3. Calitatile dumneata de participant la organizarea a 70.000 de evenimente, nu ma intereseaza, eu nu analizez/comentez experienta unui individ care, d.p.v. contractual nu are nicio legatura nici cu Teatrul municipal Bacovia si nici cu Primaria Bacau. Din acest punct de vedere, dumneata nu existi, insa ne tot scoti ochii cu lucrurile marete pe care le-ai facut pentru Bacau, cu inteligenta si relatiile pe care doar dumneta le ai si nimeni din aceasta tara n-ar mai fi putut invita formatiile si trupele respective, aici in Bacaul prafuit……in mod absolut sigur, pot afirma ca aceste trupe/formatii ar fi venit in Bacau, indiferent cum s-ar fi numit persoana care ii invita, pentru ca ei, vin întotdeauna pentru BANI, nu vin de dragul ochilor frumosi ai lui Dandele.
4. Si daca tot esti atat de grozav in tot ceea ce faci (ma rog, pentru cine te crede), de ce n-ai ramas domnule in bransa respectiva, banuiesc ca nu se murea de foame?! Hmmm? Sau ai dat bir cu fugitii dupa ce ai mai tras cate un tun si pe acolo?
5. Ma deranjeaza modul defectuos in care pui dumneta problema……
– responsabilitatea pentru tot ce s-a intamplat in anul 2015 in Teatrul Bacovia este a Ancai Sigartau- cu tot beneficiul de imagine adus Bacaului, institutiei, oamenilor politici, INSA…… pretul platit si tambalaul creat a fost mult prea mare, incalcarea legislatiei este fara precedent (aici e curata prostie/nestiinta/rea credinta/nepasare/ipocrizie);
– relatarile facute de dumneata in prima postare, lasa sa se inteleaga urmatorul lucru: ca cheltuielile festivalului – au fost cu mult depasite fata de estimarile voastre initiale, voi v-ati facut datoria si ati informat Primaria de „deficitul bugetar” . AICI E PROBLEMA DANDELE: LEGISLATIA DIN ROMANIA, NU PERMITE INCHEIEREA UNUI CONTRACT, ANGAJAREA UNEI CHELTUIELI(INDIFERENT DE TIPUL ACESTEIA) FARA CA, RESPECTIVELE SUME (LA ORA CAND SE SEMNEAZA DOCUMENTUL) SA EXISTE IN BVC-UL INSTITUTIEI. PE ARTICOLUL DE CHELTUIALA CORESPUNZATOR EVENIMENTULUI . AI INTELES, mai draga, PRAGOS? Adica, nu mai sus si nu mai jos, adica NU vorbim despre sumele alocate in BVC pentru plata salariilor si nici pentru plata utilitatilor,,,,,,,,
Presimt ca-mi bat gura degeaba cu un individ care, IN CIUDA FAPTULUI CA afiseaza un aer de atotcunoscator, de buna credinta si incriminat pe nedrept, reuseste sa o influenteze pe Anca Sigartau sa persiste in greseala, sa mearga mai departe cu ingineriile lui financiare, sa-i induplece cu ochii ei albastri pe politicienii din conducerea Primariei, sperând la nesfarsit ca se poate ascunde dupa sau sub fusta ei.
Si Anca Sigartau si dumneata DANDELE (de la care nimeni nu avea, ce-i drept pretentii – pentru ca dumneata nu existi) ati inselet încrederea oamenilor din Teatru, a cetatenilor acestui oras prafuit, a oamenilor in invatamantul preuniversitar si universitar, a firului de iarba si a vantului turbat……… O pata neagra pentru institutia de cultura din Bacau, o palma grea data personalului Teatrului….. (din care, nu fac parte, dar ma pun in situatia lor si ii compatimesc, le plang de mila) Sa va fie rusine pentru tot ceea ce ati facut si sa va fie rusine, daca nici dupa ce veti citi acest mesaj nu intelegeti ca oamenii din Bacau nu sunt prosti, parveniti si bataia voastra de joc! LEGEA E LEGE, NU-I TOCMEALA (NEGOCIEREA DANDELE e la piata). Legislatia trebuie citita cu atentie, invatata, insusita si aplicata, nu se poate merge dupa stiinta „consilierului financiar” al lui PESTE PRAJIT……. INTREBATI SI VOI IN STANGA SI IN DREAPTA….. la alte institutii de profil similare.
N-am nimic, personal cu nici unul dintre voi, am fost una dintre persoanele care s-au bucurat foarte mult de venirea Ancai SIGARTAU in Bacau, insa nu pot accepta bataia asta de joc si praful pe care mi-l sufla Dandele in ochii mei sensibili, când imi povesteste despre corectitudinea lui si a Ancai Sigartau. Mi se face rau, de cate ori citesc cate o postare a acestui individ. Reactia mea in postarea anterioara si folosirea unor termeni mai putini academici este motivata, desigur, nu cred ca v-ati fi putut-o imagina pe delicata doamna director economic al Teatrului ca v-ar trage un sut in fund…… nu, nici intr-un caz, insa eu daca as fi fost in locul dumneaie sigur as fi facut-o…… cu orice risc. E MULT PREA MULT!
Dragos+Pandele a zis
Nu se poate purta un dialog. Din nou acuzatii fara nicio dovada. Unde sunt banii pe care ma acuzati ca i-am fraudat? Unde? Ma acuzati de furt dar nu aduceti nicio dovada. Cat despre bugetul unui eveniment, sunteti clar intr-o eroare. Nu stiti cum se construieste si nici cum se gestioneaza. Asta pentru ca nu ati activat in domeniu. Aici sunt foarte multe de spus, v-as putea da lectii, dar abia astept momentul procesului si controlului in care se va vedea cine a gresit, cum si daca a gresit.
In ceea ce priveste evenimentele mentionate de mine nu mai are sens sa comentez, eu am spus ce am avut de spus, nu ma mai justific in fata nimanui. Eu stiu ce am facut spre deosebire de altii care se ascund in fata tastaturii si a unor pseudonime si se considera mari specialisti.
Asa ca inchei aici orice raspuns, vad ca dialogul, purtat decent este imposibil si chiar daca ar fi posibil este inutil. Parerea unora este formata, desi gresita – sunt un hot. Controalele vor infirma asta si as vrea sa va vad atunci reactia. Pana atunci ma voi abtine de la orice reactie publica.
Ilinca+Dumitrescu a zis
LECTURA DE DUPA AMIAZA, pentru cei care nu au inteles lectia din prima parte a zilei:
1. ”Bugetul festivalului a fost alcatuit dintr-o parte fixa si o parte variabila, provenita din incasari din bilete (estimate) si sponsorizari (de asemenea estimate)” = COMEDIE SAU THRILLER
Pentru a cata oara, sa-ti explica ca in contabilitatea instituțiilor publice, chiar si cu dubla finantare, acest RATIONAMENT NU POATE FUNCTIONA
Nu cunosti legislatia si o determini pe Anca Sigartau sa persiste in greaseala, o ”consiliezi” intr-un mod absolut halucinant. NU ASA FUNCTIONEAZA ACTIVITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE!
Dandele, in alta ordine de idei, NU ESTE TREABA TA, (ai uitat?, tu nici nu existi!) – BVC-ul, stiu oamenii din Teatru sa-l construiasca cu profesionalism…… nu e nevoie de ”mintea ta luminata” care debiteaza doar tampenii. Fii calm si asculta, poate din mers, invatati si tu si D-na Anca Sigartau cum se construieste un BVC.
Ai senzatia ca pana la venirea voastra aici in Bacau, nu a mai auzit nimeni de un deviz estimativ de un BVC al unui festival?
Poate ca Anca Sigartau, chiar este de buna credinta (fara sa cunoasca REGULILE ELEMENTARE de gestionare si administrare corecta si eficienta a fondurilor publice). Lasa femeia sa-si faca treaba pentru care a fost angajata, sa-si duca la indeplinire proiectul de management si dispari, eu te-am facut manipulant nu hot, nici nu-mi pasa cat ai bagat in buzunar, ma deranjeaza ca ne jignesti inteligenta in fiecare zi si ne aburesti cu ”experienta” ta, de carton.
Din punctul meu de vedere, TU, Pandele esti PERICOLUL in toata aceasta ecuatie, iar d-na Anca Sigartau este doar o marioneta cu gura mare.
2. ”Asta pentru ca nu ati activat in domeniu” = EROARE, experienta mea + studiile universitare si postuniversitare sunt cu mai mult decat varsta pe care o ai dumneata.
3. ”v-as putea da lectii” = NICIODATA, esti muuuuuuuuuuuult prea nepregatit, poate intr-o altă viata, intr-un alt domeniu……..
Si, mai dragă Dandele Pragoș, chiar te rugam sa ”inchei aici orice raspuns” si poate inchei aici orice intentie, gand, actiune de a mai interactiona cu activitatea Teatrului din Bacau, in acest fel, ii faci un MARE SERVICIU, chiar d-nei Anca Sigartau si nu numai (nervilor mei, oamenilor din Teatru, lumii culturale in general… etc)
mimi a zis
Oare cat o sa mai dureze telenovela sigartau palade primaria bacau pana cei in drept sa clarifice treburile? Si apoi ce cauta acest neica nimeni palade prin Bacau? Anume am scris cu litere mici aceste nume deoarece nici nu merita mai mult.
Niki+Vranceanu a zis
Pentru ca tot e azi anul nou „pe vechi”, de dragul înnoirii, un plugusor pentru …cei vechi:
Aho, aho copii si frati,
ce-ati ramas nearestati,
stati putin si nu urlati,
plugusorul ascultati.
Azi elita se-nnoieste,
tavalugul se porneste,
si incepe a aresta,
judeca si condamna!
Cazu-i greu, scandalu-i mare,
declaratii in dosare.
Cei ce promiteau belsug
s-ar putea sa-i vezi in jug!
Domnul binecuvanteaza
cand mascatii viziteaza
instituţii mai de soi!
Plugusor manat de noi!
Mânaţi măi şi arestaţi,
funcţionari şi candidaţi,
directori şi dragomani,
Şi priponiţi-i mulţi ani!
Catalin a zis
Tanti „mimi”…e Pandele,nu „palade”.:)))) Desi….prsoana e aceeasi…