Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului anunță că, în luna august, au fost controlate 265 de magazine LIDL din toată țara. Pentru neregulile găsite, comisarii ANPC au aplicat sancțiuni în valoare de peste 3,5 milioane de lei.
„Nu știu suficientă germană pentru a traduce ce spuneam și în trecut: NU SUNTEM PELICANII EUROPEI!
Consumatorul român, cel care vă asigură veniturile, TREBUIE RESPECTAT!
Renovați, curățați, aduceți produse de calitate, nu mai căutați variante să ne determinați să „o luăm mai ușor”! Dacă la voi acasă este ordine și curățenie, considerați și această țară și pe cetățenii ei, ca parte din Europa!
Merităm să fim tratați onorabil! Ce părere aveți?”, a declarat Horia Constantinescu, președintele ANPC.
24 de unități au fost închise temporar, până la remedierea neregulilor găsite
Au fost controlate 265 de magazine, iar, pentru neregulile constatate, comisarii ANPC au aplicat următoarele sancțiuni:
- 347 amenzi contravenționale, în valoare totală de 3,5 milioane de lei
- 144 avertismente
- oprirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme, în valoare de aproximativ 75.000 lei
- oprirea temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficiențelor, pentru 24 de unități
- închiderea unității pentru o perioadă de până la 6 luni, pentru 4 magazine
- închiderea unității pentru o perioadă cuprinsă între 6-12 luni, pentru o unitate.
Printre abaterile găsite se numără comercializarea unor produse expirate, produse de patiserie pe suprafața cărora s-au găsit insecte, fructe și legume depreciate calitativ, cu mucegai, băuturi alcoolice cu etichete neconforme, produse cu prețuri diferite la raft față de casa de marcat, diferite produse cu ambalaj deteriorat sau depozitate necorespunzător, produse cu etichete care nu erau traduse și în limba română, utilizarea unor cântare care înregistrau erori s.a.m.d.
De asemenea, comisarii au găsit mai multe încălcări ale normelor igienico-sanitare: gândaci, vitrine frigorifice neigienizate (cu chedere murdare, strat de praf, mâzgă, cu scurgeri de lichide și rugină și a unor lăzi frigorifice cu acumulări masive, excesive de gheață, praf, impurități, resturi alimentare și păr), cuptoarele de la raioanele panficație-patiserie neigienizate corespunzător, tăvi arse, utilizarea unor vitrine de expunere la comercializare, a produselor de panificație-patiserie, insalubre etc.
Veteranul a zis
Nasol. Ma intreb cam ce ar trebui sa se intample cu magazinele Carfour Market(fostele Billa) care sunt de zece ori mai rapanoase decat Lidl. Sau cu magazinele Profi. Ma mira ca Lidl se „bucura” de un atfel de tratament in conditiile in care aceste magazine pareau mai cu staif decat multe altele.
jegosi rozalii a zis
Dughenele Aicbac, Agricola, Pambac s-au cam inchis singure de „prietenoase” ce-au fost cu cumparatorii. Daca lichelele politice feseniste ar fi la fel de „riguroase” si cu magazinele de cartier ale localnicilor eu cred ca nu ar mai ramane niciunul deschis. Dar, ce sa-i faci, e foame mare la buget, e vara si publicitatea-i putina pe tv iar latrinele interlopilor „trebuie sa manance si gura lor un ban din mediul privat”.
Culmea e ca fesenistii babuini care se bucura acum sunt fix aia carora le curg balele peste lazile cu oferte sau care se bateau pe faina si ulei in martie 20-20.
Fara nicio legatura: Cora a vandut majoritatea spatiilor si e pe picior de plecare probabil, Fordul (olandez) de la Craiova a intrat pe mana Ford Turcia, Dacia Franta cauta sa vanda un pachet semnificativ din uzinele cu motoare termice adica si asta de la noi, Vodafone paraseste Ungaria, etc. O fi bine?
dan a zis
BRAVO ANPC. @veteranul, mie chiar nu mi se pareau cu „staif” magazinele lidl. Cred ca am lasat noi ștacheta mai jos de fapt. Trebuie sa treceti prin magazinele lidl din germania si o sa vedeți care e diferenta. Mi se pare chiar dezordonat si sincer cu zone neigienice. Cel putin brutaria aia e bomba cu ceas. Oricine poate pune mana pe orice,se poate stranuta acolo…bomba. Adica vreau sa zic ca daca tot ai profit mare, pune mana și investește ceva si în folosul consumatorului…
Veteranul a zis
Cred ca ambasadorul Germaniei a fost in concediu in perioada cat au fost inchise magazinele Lidl. Supermarketurile frantuzesti au avut noroc. Probabil ambasadoarea Frantei era la post cu ochii pe miscarile ANPC. Altfel nu se justifica discriminarea.
radu a zis
eu credeam ca ANPC e o institutie… A controlat, a aplicat sanctiuni si a comunicat public sanctiunile. Pan aaici e minunat.
Intreb insa: domnul director vrea sa fie scriitor? vrea sa candideze la ceva? are fantezii de tribun popular? Ce e cu discursul asta? Ce treaba are cu Germania? Ce treaba are cu pelicanii??!!!
Faca-si treaba si ciocu’mic!…
MIHAI TRAIAN a zis
Lidl este firma germana.Mi se pare absolut obligatoriu ca si magazinele din Romania sa arate la fel ca cele din Germania.Mai mult si preturile la produse sunt mai scumpe decat in polonia de ex.,ca sa nu amintesc de Germania.Acest magazin a fost facut de nemti pentru oameni mai modesti material.
Alex a zis
Radu, dar pe tine nu te deranjeaza sa fii tratat ca un cetatean european de mana a treia? Rigurozitate germana pentru cetateni germani si produse si servicii de doi lei pentru astia de la marginea Europei. E frustrant si eu unul inteleg perfect reactia dansului.
Gongdong a zis
Ma intreb pe cine o fi suparat Lidl. Sau ce vrea presedintele ANPC sa demonstreze. Ca parca e prea pe față campania media impotriva lor. Sa fim seriosi, probleme sunt la toti comerciantii, dar am vazut si eu pozele „șocante” pentru care au fost inchise magazinele din Iasi.Nu trebuie sa cunosti normativele sanitare ca sa-ti dai seama ca alea nu sunt motive pentru a inchide un magazin pentru 6 luni. Mi-ar placea ca ANPC sa-si faca treaba independent, in folosul consumatorilor, si nu doar pentru ca dă bine în presă.