Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a introdus procedura de accesare a informațiilor cuprise în dosarul fiscal. Aceasta este pusă la dispoziția contribuabililor pe pagina de internet a agenției, în spațiul privat al contribuabilului, care poate accesa informațiile prin autentificare în baza certificatului digital și accesarea aplicației „Dosar fiscal”. Se afișează meniul principal, care conține submeniurile Date de identificare, Vector fiscal, Declarație și Situație sintetică. În mod automat, aplicația afișează o listă care cuprinde codurile de identificare fiscală asociate certificatului digital cu care s-a realizat autentificarea, iar contribuabilul selectează codul de identificare fiscală pentru care dorește afișarea informațiilor.
Lunar, pentru fiecare zonă de informații se realizează actualizarea acestora, iar data ultimei actualizări se menționează ori de câte ori sunt solicitate aceste informații. Pentru asigurarea accesului contribuabililor la informațiile cuprinse în submeniul Situație sintetică, organul fiscal competent afișează, până la data de 20 a fiecărei luni calendaristice, pe pagina de internet a ANAF toate aceste informații, care pot fi utilizate în vederea corelării evidenței fiscale cu evidența contabilă a contribuabilului. (Petru DONE)
Lasă un răspuns