Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism – ANAT a solicitat Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului (MDRT) modificarea Ordinului 235/2001 privind asigurarea turistilor în cazul insolvabilitatii sau falimentului unei agentiei de turism, a OG 107/1999 privind activitatea de comercializare a pachetelor de servicii turistice si a Ordinului 516/ 2005 pentru aprobarea contractului-cadru de comercializare a pachetelor de servicii turistice. Solicitarea a fost facuta – spun Corina Martin, presedintele ANAT, si Grigore Alexa, presedintele Comisiei de legislatie a ANAT si al filialei Nord-Est al acesteia – ca urmare a situatiei de criza generata de agentiile turoperatoare Premium Holidays si Universal Turism pe piata româneasca, prin care mii de turisti români au avut serioase probleme la cazare si transport în vacantele contractae pentru statiunea Antalya (Turcia) în aceasta vara. În ANAT, s-a constituit un grup de lucru care va elabora propuneri legislative concrete privind asigurarea turistilor împotriva insolventei si falimentului agentiilor de turism precum si responsabilitatile care decurg din contractul de comercializare a produselor turistice încheiate cu clientul. ”Va rugam – spun semnatarii scrisorii catre MDRT – a ne acorda un termen de cel mult 90 de zile pentru a prezenta Ministerului aceste propuneri. Perioada mentionata este necesara identificarii unor companii de asigurare pentru lansarea unui nou produs pe piata si elaborarii unor propuneri care sa asigure evitarea unor probleme similare pe piata din România.” În vederea preluarii modelelor de bune practici la nivel european, ANAT a organizat un seminar pe tema asigurarilor de insolventa, la care a participat Jutta Zedelmaier, expert international. (Petru DONE)
Lasă un răspuns