Ministerul Afacerilor Interne va dezvolta un serviciu administrativ informatic pentru cetățeni și mediul de afaceri necesar vizualizării online a datelor referitoare la apostilele eliberate de instituțiile prefectului din România, printr-un proiect cu finanțare europeană.
Începând cu 5 iulie 2013 se deruleaza proiectul „Sistem interoperabil centralizat pentru evidența apostilei eliberate de către instituțiile prefectului pentru actele oficiale administrative”, care are o valoare totală de 2.039.818,61 lei, din care asistența financiară nerambursabilă este de 1.645.015,01 lei. Proiectul se implementează în municipiul București și în toate municipiile reședință de județ, inclusiv Bacăul, pe o durată de 16 luni.
„Prin implementarea acestui proiect – a declarat Carmen Cioltan, purtător de cuvânt la Instituția Prefectului județul Bacău -, Ministerul Afacerilor Interne își propune dezvoltarea unui serviciu administrativ informatic pentru cetățeni și mediul de afaceri necesar vizualizării online a datelor referitoare la apostilele eliberate de instituțiile prefectului din România. Aceasta se va realiza prin asigurarea interoperabilității sistemelor informatice folosite de către instituțiile prefectului pentru eliberarea apostilei, prin crearea unei baze de date centralizate a MAI, actualizată în timp real de către instituțiile prefectului, care să furnizeze online informații privind actele oficiale administrative pentru care s-a eliberat apostila”. Noul serviciu va oferi posibilitatea consultării în timp real prin mijloace electronice a bazei de date centralizate și verificării autenticității actelor oficiale administrative pentru care instituțiile prefectului eliberează apostila în conformitate cu obligațiile internaționale asumate de România.
„De rezultatele proiectului vor beneficia, în primul rând, persoanele interesate să verifice autenticitatea unei apostile emise de statul român (angajatori, mediu de afaceri, autorități și instituții publice, instituții de învățământ etc. din statele semnatare ale Convenției de la Haga), în contextul globalizării pieței forței de muncă și a liberei circulații a persoanelor și serviciilor – a precizat Carmen Cioltan. Tototdată, beneficiari ai implementării proiectului vor fi și instituțiile prefectului, care vor efectua înregistrările în baza de date centralizată sau care vor dori să obțină informații despre alte apostile eliberate în România, prin 88 de angajați ai acestora și ai MAI ce vor fi instruiți pentru a opera sistemul”. (Ștefan POPA)
Lasă un răspuns