Băcăuanii reclamă în masă, în calitate de consumatori, serviciile de telefonie, cablu, internet și calitatea bunurilor nealimentare, iar modul de rezolvare a tuturor reclamațiilor de către Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorului (CJPC) Bacău a condus la creșterea încrederii populației în instituție. Acestea sunt două dintre concluziile trase în urma întocmirii de către CJPC Bacău a raportului de activitate pe anul 2013.
Potrivit datelor prezentate de instituție, în județul Bacău, în 2013 s-au înregistrat 1.185 de reclamații din partea cetățenilor, mai multe cu aproape 25% față de 2012.
Cele mai multe sesizări au privit calitatea bunurilor nealimentare (22%), a serviciilor de telefonie, cablu și internet (21%), precum și a altor servicii utilități (11%) și a serviciilor bancare (11%). „Din numărul total al reclamațiilor încheiate, – a declarat Alin Năstasă, comisar șef CJPC Bacău – 254 și-au găsit rezolvare între reclamant și reclamat pe cale amiabilă, 264 au fost soluționate în favoarea consumatorilor, 90 de reclamații au fost retrase, circa 350 s-au dovedit a fi neîntemeiate, iar alte 197 au fost redirecționate către alte instituții, dovedindu-se a nu fi de competența noastră. Constatăm o creștere a numărului de cetățeni care ni se adresează, aceasta datorându-se și mediatizării cazurilor soluționate și a drepturilor pe care le au cetățenii în calitate de consumatori, cei din urmă ajungând să și le cunoască tot mai bine”.
În 2013, se arată în raportul de activitate al CJPC Bacău, în județul Bacău s-au efectuat și finalizat circa 3.100 de controale la operatori economici din diferite domenii de activitate, pe segmentele produse alimentare, produse nealimentare, produse și servicii financiare, servicii alimentare și nealimentare etc. În urma verificărilor, s-au aplicat 1.408 avertismente și 1.332 de amenzi, în valoare totală de 2. 426.350 lei.
Lasă un răspuns