Cu o parte dintre angajați care revin la serviciu după 15 mai, transportul public de persoane în județ este așteptat să se desfășoare în alte condiții. Autoritățile au dat un semn minim de reguli, dar implementarea lor, după 2 luni de suspendare aproape totală a activității, va fi aproape imposibilă de suportat, în special financiar.
Noile măsuri măsuri de siguranță ce vor fi introduse îi îngrijorează pe transportatori. Ministerul Transporturilor cere separarea șoferului de călători, accesul doar pe ușa din față și, cea mai dificilă, păstrarea distanței de 1 metru între pasageri. „Pur și simplu, dacă vor crește costurile operaționale nu văd cum ne-am putea descurca. Noi avem oameni în șomaj tehnic. Am menținut curse pentru navetiști, ca să nu își piardă locurile de muncă. Practic nu mai avem ce transporta și fără alte reguli clare sau o subvenționare de la stat, nu ne vom reveni”, a declarat Mircea Scripăț, directorul firmei Euro-Acva, care transportă oameni din Parincea, Ungureni.
Alte prevederi ar putea fi mai ușor de aplicat. „Una ar fi ca să avem oameni doar pe scaune, ceea ce oricum noi respectam. Nu vom avea pasageri în picioare. Și, bineînțeles, voi instrui șoferii să nu urce nimeni în mașină fără mască. Separarea șoferului nu cred că va fi posibilă”, explică directorul unei alte firme care face curse pentru cei care locuiesc aproape de municipiul Bacău.
Acesta se arată sceptic însă cu privire la reluarea transportului la nivelul dinainte de epidemie. „Nu cred că va da lumea năvală în oraș. Nu mai sunt elevi, cadre didactice, oameni care să meargă în oraș. Și noi am trimis angajați în șomaj tehnic. Dacă nu aveam leasing la 7 mașini, poate mai era cumva, așa, n-am scos nici banii de motorină. Iar să pui pentru o cursă trei mașini, înseamnă falimentul”, a mai spus patronul.
Orice tip de investiții s-ar face, în final, acestea se vor reflecta tot în prețul biletului. Potrivit ultimului program de transport actualizat la 1 mai, în județul Bacău sunt operate curse pe 162 de trasee.
Bartolo Mew a zis
Pretul benzinei a scazut cu 20 la suta, dar pretul biletelor, nu. Practic, acesti patronasi mardeiasi, fac o gramada de lovele punand la bataie niste epave darapanate, conduse de soferi care daca te uiti la mutra lor lombroziana te ia cu tremurat, nu alta…Daca standardele europene ar fi implementate in transportul bacauan, ar fi eliminate toate firmele astea de rahat a caror existenta si activitate poate fi explicata doar de ipoteza ca se platesc spagi grele pentru a fi autorizate in ciuda evidentei calitati slabe a materialului rulant.
Mladin a zis
Eliminati si distrugeti tot,ca doar la asta sunteti buni!Toata tara e la pamant din cauza unora ca voi care desfiintati tot.
Firmele astea de `rahat`de care spui transporta sute de navetisti la locurile de munca.Daca dispar,ce puneti in loc,dobitocilor?Numai la distrus sunteti buni,parazitilor!
AnaIS a zis
Ma duc sa pun lumanari la biserica si sa il rog pe bunul Dumnezeu sa crape in faliment toti patronii astia de rable. Puneti viata oamenilor in pericol in fiecare zi, nenorocitilor.