• patronii de magazine și distribuitorii protestează față de măsura propusă de municipalitate
Primăria Bacău intenționează să instituie în cîteva săptămîni o serie de reglementări privind desfășurarea activității de aprovizionare a magazinelor din municipiu. Dumitru Popa, secretarul municipiului Bacău, ne-a declarat ieri că intenția primăriei are la bază decongestionarea aglomerației de pe trotuare și fluidizarea traficului auto. „Pe multe artere din municipiu, circulația în trafic este deseori perturbată datorită mașinilor parcate în fața unităților coemrciale. În acest sens, se intenționează instituirea unor restricții în aprovizionarea pe timpul zilei a magazinelor ce nu au alte intrări decît cele din față. Sînt multe buticuri și mici magazine care nu au alte posibilități de aprovizionare decît de pe trotuarul din față. Este lesne de înțeles că în acest timp se produce în zonă o aglomerație de nederscris pe trotuar și o ștrangulare a circulației rutiere. În aceste cazuri, se intenționează ca aprovizionarea magazinelor să se poată face doar în intervalul orar 21.00 – 6.00. Aceste prevederi nu vor fi aplicate și în cazul magazinelor care își fac aprovizionarea prin intrările din spate. Interesul general al comunității va trebui să primeze în fața intereselor cîtorva agenți economici care se află în aceste situații”, a mai precizat Dumitru Popa.
În următoarele zile, consilierii locali vor trebui să înainteze o serie de propuneri care să stea la baza întomirii unui proiect de hotărîre în acest sens, care să fie supus aprobării Consiliului Local în ședința din luna septembrie. Însă intenția primăriei de restrîngere, doar pe timpul nopții, a activității de aprovizionare a magazinelor a produs îngrijorare atît în rîndul micilor comercianți, cît și printre marile firme de distribuție. „E o enormă tîmpenie. Cum să îmi fac aprovizionarea doar între un anumit interval orar. Dacă acum deranjează faptul că stau preț de jumătate de oră pe trotuar mașinile de aprovizonare, să vedem cum o să suporte vecinii de la etajele superioare ale magazinului zarva din timpul nopții, iscată de lăzile de marfă”, a fost de părere Vlad Condurașu, administratorul SC General Fluid SRL.
„Este cea mai proastă istorie pe care am auzit-o pînă acum. Aproape 90% dintre comercianții cărora le distribui produse nu au intrări prin spatele magazinelor. Nu știu cine va rezista să facă o asemena activitate pe timpul nopții. Dacă va fi luată o astfel de hotărîre, cred că multe dintre marile firme de distribuție vor pleca din oraș”, este de părere și Adrian Bută, administratorul firmei de distribuție Adria SRL.”Toți agenții noștri de distribuție au deja un program extrem de încărcat. Lucrează între ora 8.00 și 22.00. Cum putem să le cerem să vină și noaptea la program? Schema noatră de personal este deja întocmită, așa că o astfel de hotărîre ne va da total peste cap din punct de vedere logistic. Să sperăm, totuși, că nu va fi luată, pînă la urmă, o astfel de decizie”, ne-a declarat și Camelia Mihai, director de logistică în cadrul punctului de lucru Bacău al Interbrands Marketing & Distribution SRL, una dintre cele mai mari firme de distribuție din România.
„Cum să facem aprovizionarea pe timp de noapte? Noi vindem cu bucățica, este imposibil așa ceva. Cine ne asigură nouă securitatea pe timpul nopții? O astfel de hotărîre ar depăși orice imaginație. Și așa am fost nevoiți să ne reorganizăm parcul de mașini și să ne dotăm cu Dacii papuc, pentru că nu eram lăsați să intrăm cu microbuzele pe trotuar. Sîntem cea mai veche firmă de distribuție din județ. Plătim și așa taxe imense în Bacău. Avem mai bine de o sută de agenți de vînzări care distribuie produsele în Bacău, în Roman, și pe toată Valea Muntelui. Cum putem să îi aducem și noaptea la serviciu, după ce muncesc cît este ziua de lungă? Traficul din Bacău nu este aglomerat din cauza mașinilor care asigură aprovizionarea magazinelor. Este aglomerat și din cauza numărului imens de taxiuri. Cred că sîntem orașul cu cel mai mare număr de taxiuri de lux pe cap de locuitor. Nu știu cîte din magazinele din Bacău au intrări prin partea din spate. În situația asta, cum vor funcționa stațiile Selena, care își fac aprovizionarea tot prin partea din față a magazinelor? Nu cer decît să ne fie respectat dreptul de a fi lăsați în pace să muncim”, ne-a declarat și Marinela Rădulescu, director general și unul dintre administratorii firmei de distribuție Ermacom.
„O astfel de decizie ne-ar putea afecta radical activitatea. Nu știu, însă, cît de mult se poate ține cont de părerea unui distribuitor. Avînd în vedere implicațiile unei astfel de decizii, nu cred, totuși, că se va merge pînă la capăt în aprobarea ei”, a fost de părere și Mihai Enache, director de vînzări în cadrul firmei de distribuție Simba Invest. „Ne afectează foarte mult o asemenea decizie. Nu știu ce magazin și-ar putea permite să consume curent și să plătească angajați pe timp de noapte, doar pentru aprovizionare, fără vînzări. Din punct de vedere economic, o astfel de decizie ar fi o mare greșeală. Dacă tot cred că este așa de ușor să lucrezi noaptea, de ce nu au asfaltat și străzile, tot pe timp de noapte? La ora actuală, sînt doar cîteva magazine care funcționează non-stop. Ar însemna, în acest caz, să apară în oraș peste 200 de magazine care să aibă p-rogram și pe timp de noapte. În afară de Selena, care își permite să plătească angajații să lucreze să lucreze în trei schimburi, nu știu ce alt comerciant și-ar mai permite așa ceva”, ne-a declarat Dan Toderașc, administrator al Legato SRL, filiala Bacău. (Elena SOLOMON)
Lasă un răspuns