Asociația Pro Infrastructură îl critică dur pe constructorul Dorinel Umbrărescu, după ce a găsit pustiu șantierul DEx 12. „UMB, șantier pustiu pe DEx12. Ieri am filmat toți cei aproape 32 de kilometri ai Drumului Expres DEx12 Craiova-Pitești între nodul cu Autostrada A1 și Colonești”, a notat, pe Facebook, asociația specializată pe infrastructură.
„Ne așteptam ca mobilizarea să fie slabă, dar nici chiar așa: nu am găsit nici măcar un utilaj sau un singur muncitor al antreprenorului general, UMB! Am rămas surprinși să vedem că în teren erau doar câțiva angajați ai subcontractorilor care meștereau la relocările de utilități. Nu, cei de la UMB nu sunt în săptămâna liberă, aceasta tocmai a trecut și acum sunt în teren, dar pe alte șantiere. Nu, nu i-am prins în pauza de masă. Priviți imaginile și spuneți-ne voi dacă vedeți un utilaj sau un muncitor al UMB pe aliniament sau măcar în organizarea de șantier”, a notat API.
Activiștii de monitorizare a proiectelor au dat și explicația: „Motivul este simplu și evident pentru oricine poate sta strâmb și gândi drept: așa cum tot explicăm public de un an de zile, capacitatea UMB este mult, mult sub ceea ce este necesar ca să poată duce în ritmul obișnuit toți cei 388 kilometri de autostradă și drum expres pe care-i are momentan în portofoliu la execuție. Peste acest fapt absolut evident vine și decizia politică de a stabili, în anul electoral 2024, ca priorități pentru UMB Autostrada A7, ce și cât s-o putea, și Centura Timișoara”.
„Celelalte lucrări ale constructorului, precum DEx12 Colonești-Pitești, A3 Nădășelu-Zimbor-Poarta Sălajului, DEx6 Galați-Brăila, veriga critică lipsă A1 Margina-Holdea sau ciotul A0 de lângă Capitală pot aștepta pe ralanti sau chiar, iată, oprite complet!”, în opinia API.
Acum este clar: pe DEx12 Colonești-Pitești șoferii trebuie să mai aștepte mult și bine până la anul deoarece termenul actual, noiembrie 2024, poate și cu siguranță va fi extins mult în 2025, pe un contract semnat în 17.08.2021 ce prevede 12 luni de proiectare plus alte 24 de execuție, cu ordin de începere emis în 15.11.2021.
Mai mult ca sigur extensii de timp vor fi acordate cu dărnicie și pe DEx6 Galați-Brăila și pe A3 Nădășelu-Zimbor-Poarta Sălajului.
Ce să mai vorbim de proiectele mai mici: podul peste Siret de la Cosmești parafat cu UMB în aprilie 2022 este dat uitării de mai bine de un an de zile și pe Centura Galați UMB a cerut „rezilierea amiabilă” în ianuarie 2024. CNAIR nu prea ar vrea să o accepte însă nici nu are soluții de deblocare a situației.
De penalități și/sau certificate negative acordate antreprenorului nici nu poate fi vorba, statul fiind doar pentru câțiva mumă și pentru ceilalți ciumă!
Îi invităm pe distinșii amatori de PR, cum ar fi ministrul Grindeanu sau secretarul de stat Scrioșteanu, să-și facă poze și aici, pe DEx12, și pe celelalte multe proiecte blocate sau care suferă, nu doar pe cele care înaintează (mai) bine.
– Asociația Pro Infrastructură
silviu a zis
No, acum #strumfii albastri salvatori ce sa zica si ei….
oameni strambi care gandesc la fel de stramb…. parca nu erau la fel de vocali cand firme cu un singur contract o lalaiau la infinit…
veteranul a zis
useristi care se dau drept apostolii dreptatii si integritatii, prieteni de ai lui drula. E usor sa manaci rahat cu apa rece, mai greu e sa faci ceva concret. Nu stiu de ce sunt bagati in seama de presa si de alti bagatori de bete prin gard. Nu o fi Umbrarescu si firmele lui, panaceu universal sau cheia tuturor problemelor de pe pamant, dar totusi se vede ceva pozitiv pe unde trece. Spre deosebire de altii care nu au facut nimic in vietile lor triste, doar rumegat si zgomot cat cuprinde.
Mihai a zis
Iar delirati cu defunctul usr? sunteti penibili cu aceiasi placa, inspirati mila…cel mult.
veteranul a zis
eu stiu ca incercati sa faceti pe-a mortul, dar figura nu tine. Daca la parlamentare obtineti sub 5% si nu mai intrati in Parlament, da, atunci putem spune ca usr este cu vata in nas. Pana atunci, pleiada drula, barna, nicusor ban, viziteu, fritz, coliban & compania sunt prezenti in scena si produc noxe mai ceva decat cosa dupa ce a fost stresata de scripat.
Relu a zis
Ai vrut să zici hoitul USR
Eugen Munteanu a zis
Cine sânt ăștia cu pro……
Până acuma unde au fost cînd firme americane au luat banii și nu au făcut nimic
Când firma turcească a luat banii la centura Bacăului și a terminato imn
Lăsațil pe umb în pace numai Dumnezeu îl mai poate opri nu niște latră i.
Relu a zis
UMB este ce este si face ce poate. Nici o alta firma nu a facut ce face UMB, ba chiar au incasat banii si au facut zero. UMB este de departe cel mai serios si implicat constructor.
Problema e ca in an electoral multe partide l-ar vrea pe dl. Umbrarescu inregimentat politic drept locomotiva ca sa aduca voturi. Vezi pe omul din Piatra Neamt.
Mi se face greata fata de aceste intentii. Omul conduce un imperiu fara extravagante gen hotel prin Italia sau alte fonfeuri.
Dupa ce va termina autostrazile sper sa isi indrepte atentia spre macar unul dintre proiectele fundamentale pentru aceasta mica urbe.
Alimentarea cu apa. Cum ar fi ca bacauanii sa aiba apa potabila disponibil 365/24/7 ? Da, in acest moment este SF, dar hai sa ne imaginam impreuna cum ar fi ca vara sa putem face dus macar o data la 2 zile ! Cum ar fi sa putem, macar vara, sa tragem apa o data pe zi, dupa ce termina toata familia cu treburile la toaleta ? Cu adevarat am intra in secolul 21.
In loc de cuburi de apa la colt de strada am pune cosuri cu flori.
Sau poate dl. Umbrarescu ar face o linie aeriana. Sa scapam de o anumita companie despre care taaaare mult se mai scrie negativ. Ba vine, ba pleaca, desi cu ei, iaca, am ajuns sa avem al 4lea zbor international la 2 saptamani. Sa scapam si de chinul asta de a merge (chiar si cu autocarul, solutie inedita gasita de nou-bacauanul prezident de camp di zbor) la marile aeroporturi orasele civilizate.
Deci una peste alta, degeaba atata denigrare si bete in roate catre UMB. Au dovedit ca sunt seriosi si competenti. Bravo lor. A8 scrie pe ei !
Alina a zis
Baietel din Iași sub acoperire,chiar nu înțelegi ca miroși?
Or să vă facă A8 peste…10 ani🙂
Sper să nu pocnești de invidie până atunci🤪
Pinguin Gi a zis
Când o firmă serioasă românească face lucruri de calitate(și înainte de termene), este blamata. Pupați-i unde trebuie voi, cei care faceți asta, pe cei care și-au bătut joc de noi!
Muc cel mic a zis
Unii pocnesc de invidie acum. Ca nu mai sunt la ciolan. Si latra si latra. Si caravana trece, santierele merg. Asta e si problema api. Sunt in campanie de vreun an. Si au prea putine argumente. Si atunci arunca cu laturi. Drula si trupa de purtatori ai lui de poseta, gen cozma sau ciurea ar face campanie pt ei, dar cu 0 realizari e greu. Atunci le mai ramane anticampania
Stefan a zis
Jos pălăria dle. Umbrărescu pt.munca dvs. și a echipei dvs!Spor la treabă!
sefulaexperti a zis
problema expusa de asociatie este ca UMB a muscat de vreo 4-5 ori cat poate inghiti si ca acum s-a cam inecat. alta problema e ca alti constructori sunt amenintati imediat cu rezilierea cand treaba nu merge, cand UMB paraseste santierul…mucles toata presa. nu zice nimeni ca UMB nu e cel mai serios si mai puternic constructor, dar s-a lacomit sa ia TOT si acum sa te tii intarzieri peste tot. si DEX12 si A3 si A7 si restul, ca are de lucru cat toate companiile de drum din Europa la ora asta. dar nu cumva sa indraznesti sa il critici pe Umbrarescu ca iti sar gibonii in cap ca esti „hastag”. atata minte au putut sa gaseasca in galeata aia rosie de o primesc la 4-5 ani.
adrian a zis
asa behaiati ca turma de hastag oi si cu centura bacaului…daca e faca praf cineva sau ceva pe umb e doar rezultatul final…deocamdata e bine. de behaitoare de sloganuri hastag ca tine cu nume de nimeni suntem satui. sunt curios daca si cand faci sex o bagi pe asta cu galetile rosii? atat te duce capul sa spui? doamne fereste de dubiosi de astia cu diez…pana una alta, noroc ca gibonii hastag sunt putini :)))) prea multi si asa ca sa ne strice buna dispozitia :)))) hai mai baga placa retarda cu peseee ciuma si galeata, ma curcubeule :)))))
sefulaexperti a zis
A și apărut gibonul. Q.E.D. Atat s-a putut! A fost galeata mică.
Observator a zis
Mai dute’n măta,pupincuristule. Dute la Putin,ca ai ce linge si pupa. Ala inca mai primeste pupincuristi ca tine. SICTIR!
Leo a zis
Autostrada A7 este prioritatea n1 prin alocarea fondurilor europene PNR, datorie publică cu interes mic, aceasta este logica, termen de finalizare al autostrăzii 2026,altfel sus Romania nu va mai vedea o ” lețcaie”- împrumuturi de la UE, este logic relatarea pe care am DEZVĂLUITO???
Cergă Alexandru a zis
Ce mari realizări în domeniul construcțiilor de autostrăzi au cei din Asociația Pro Infrastructura, de fac comentarii la adresa lui Umbrărescu ??