• așa ar dori conducerea CET să fie organizate structurile cu care ei încheie contracte pentru serviciile furnizate • mai marii CET consideră că problemele locatarilor vor fi mult mai bine gestionate, iar nemulțumirile cetățenilor vor scădea
Conducerea CET Bacău este de părere că cea mai bună soluție pentru rezolvarea problemelor care apar între furnizori și asociații, afectînd direct consumatorii finali, ar fi reorganizarea asociațiilor de proprietari. Nemulțumirea șefilor de la CET pleacă de la sumele mari pe care băcăuanii racordați la această societate trebuie să le plătească, în comparație cu prețurile medii calculate de firmă. „Deși s-au reorganizat, majoritatea asociațiilor de proprietari au în continuare foarte multe apartamente. Este foarte greu, dacă nu imposibil, ca cineva să gestioneze foarte bine problemele care apar la 500 sau 1.000 de apartamente. Un exemplu concret este citirea apometrelor pentru fiecare apartament, lucru pe care nu știu cît de multe asociații îl fac. De aceea apar atît de multe discrepanțe și nemulțumiri în rîndul locatarilor”, a afirmat Vasile Drăgușanu, directorul CET Bacău. Pentru a evita aceste situații, directorul Drăgușanu a propus reprezentanților Ministerului Administrației Publice modificarea legislației în vigoare. La întîlnirea șefilor CET-urilor externalizate cu reprezentanții MAP, Drăgușanu a propus organizarea asociațiilor de locatari pe fiecare bloc în parte. „Asociațiile funcționează ca niște societăți comerciale. În cazul în care o asociație va gestiona doar problemele unul bloc ce are 20 -30 de apartamente, locatarii vor avea foarte multe de cîștigat”, a opinat Drăgușanu. Propunerea șefului de la CET Bacău a fost susținută și de ceilalți directori ai centralelor producătoare de agent termic, care au relații contractuale cu asociațiile de locatari sau de proprietari.
Administratorii și președinții asociațiilor de locatari cred însă că transformarea fiecărui bloc într-o asociație de proprietari nu are doar părți bun, ci și foarte multe rele. Unul dintre susținătorii acestei idei este Ion Drăgulin, președintele unei Asociației de Proprietari. „Dacă asociația ar fi mai mică, oamenii s-ar putea gospodări mult mai bine. Problema e că înființarea unei asociații la fiecare bloc ar atrage după sine creșterea cheltuielilor administrative. La ultima ședință noi le-am propus locatarilor să înființăm asociații pentru fiecare bloc, ca să nu mai fie probleme atît de multe și nemulțumiri în rîndul proprietarilor. Cînd au aflat că acest lucru ar însemna creșterea cheltuielilor adiministrative de la 10.000 la 50.000 de lei de persoană, nimeni nu a mai vrut acest lucru”, a spus Ion Drăgulin. Necesitățile de ordin administrativ, cum ar fi sediul sau telefonul, constituie motivul pentru care și alți administratori exculd varianta punerii în practică a unei astfel de propuneri. „Ca să funcționeze, o asociație trebuie să aibă cel puțin un sediu și un telefon. De unde atîtea spații pentru fiecare bloc?”, s-a întrebat și Ion Perju, președintele Asociațiiei nr. 2. (Costinela BREAHNĂ)
Lasă un răspuns