Bacauanilor li s-a atras atentia sa fie foarte atenti atunci cind semneaza contracte cu diferiti furnizori de servicii. Semnalul de alarma a fost tras de Toader Fratila, director coordonator adjunct al Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor Bacau, in cdrul sedintei de Dialog Social de la Prefectura Bacau. „La încheierea contractelor cu furnizorii de semnal TV prin cablu, energie electrica, telefonie, internet, agentii de turism si societati furnizoare de gaze naturale consumatorii trebuie sa aiba în vedere în mod deosebit urmatoarele: partile contractante, obiectul contractului, durata contractului, pretul contractului, garantii, obligatiile partilor, clauza penala, încetarea contractului, forta majora, notificari”, a declarat directorul Fratila. Acestora li se adauga si drepturile de care se bucura consumatorii, precum protectia împotriva riscului de a achizitiona un produs sau de a li se presta un serviciu care ar putea sa le prejudicieze viata, sanatatea sau securitatea ori sa le afecteze drepturile si interesele legitime, de a fi informati complet, corect si precis asupra caracteristicilor esentiale ale produselor si serviciilor, astfel încit decizia pe care o adopta în legatura cu acestea sa corespunda cit mai bine nevoilor lor, precum si de a fi educati în calitatea lor de consumatori si despagubirea pentru pagubele generate de calitatea necorespunzatoare a produselor si serviciilor, folosind în acest scop mijloace prevazute de lege. La Protectia Consumatorului Bacau, numarul sesizarilor este intr-o continua crestere. In 2009 au fost înregistrate un numar total de 1.151 reclamatii din care 70% au fost reclamatii în domeniul serviciilor, 20% în domeniul nealimentar si 10% reclamatii în domeniul alimentar. Inspectorii au intocmit 2.068 procese verbale de contraventie prin care s-au aplicat un numar de 413 avertismente si 1.655 amenzi în valoare de 2.482.500 de lei. (Claudiu TANASESCU)
Ioan Balan a zis
Asa este, o atentie deosebita trebuie acordata termenului contractului.
De exemplu furnizorii de telefonie fixa precum Romtelecom, sau de telefonie mobila precum Vodafone, fac oferte tentante cu clauza obligatorie a perioadei de contractare pe minim 2 ani, astfel ca: – cine doreste sa rezilieze contractul anticipat suporta plata abonamentului pana la finele contractului, adica ai sau nu bani – iti mai poti sau nu permite telefon – tot te obliga sa platesti, fapt nefiresc, intrucat nu e normal sa platesti decat ceea ce folosesti!
nmtzu a zis
O patesc si eu pe pielea mea acu.In luna decembrie am renuntat la serviciile oferite de UPC si apoi am mers la caserie sa vad cat mai am de platit.Casiera m-a pus sa platesc abonamentul pe toata luna trezindu-ma apoi in luna ianuarie cu o factura in minus. Treaba e buna am zis eu si ma duc la caseria UPC sa-mi recuperez datoria, completez un formular , dau copie de carte identitate si apoi intreb” Banii Cand?”.Casiera amabila , va sunam noi…Ok…Dupa o luna de zilede asteptarea a telefonului , ma duc sa vad daca pot sa mi ridic banii fara confirmarea telefonica.Din parti trebuie sa astept sa ma sune si acum astept telefonul de la ei. Ce sa mai zic de cei de la RDS care zic ca au telefonie mobila si astept un telefon mobil din luna ianuarie , alta firma serioasa. V-am salutat si acum imi dau seama ca nu e bine sa ti platesti serviciile la timp,saumacar in ultima zi ca apoi ne penalizeaza cu 0,5% pe zi din valoarea facturii.
katalin a zis
pt nmtzu…. cu upc ai scapat bine daca macar au zis ca-ti restituie banii. eu am patit si mai rau cu rds-ul care a preluat clientii airbites. mi-au taiat desteptii conexiunea la internet in februarie pe motiv ca trebuie sa inchei un contract direct cu ei, insa reconectarea dura 3 saptamani… zic ei. evident ca am ales un alt furnizor insa cei de la rds nu au fost de acord cu rezilierea contractului pe motiv ca trebuie sa platesc factura de pe martie – desi semnalul a fost suspendat inca din februarie. intr-un final as fi platit si factura aia numai sa scap de ei insa surpriza: cererile nu se primesc decat pana la data de 15 ale lunii, prin urmare va trebui sa ma prezint la inceputul lui aprilie si pentru a putea rezilia contractul cu ei si sa platesc 2 facturi degeaba – reamintesc pt servicii pe care ei nu le-au furnizat. abuz ordinar din partea rds. sper sa beneficieze si ei de o amenda din partea oficiului pt protectia consumatorului.
Irina a zis
pentru katalin si altii ca noi
eu am ramas fara internet din 26.02.2010 La telefon mi s-a spus ca pana la acea data trebuia sa fiu conectata la reteaua proprie RDS si sa am un nou nume de utilizator si o noua parola si termenul scris de RDS pentru a anunta daca dorim sa avem contract cu ei era de 28.02.2010.Pe 27.02.2010 am facut scris ca nu doresc sa inchei contract cu ei si nici nu am fost conectata la reteaua lor.Am facturi primite pentru martie si aprilie si astazi mi s-a spus ca se vor storna aceste facturi cand vor aproba sefii si cu data cu care vor dori,desi,ca si tine de doua luni nu beneficiez de serviciile lor si nici nu am semnat nimic .Ce putem face?Oare chiar pot face ce doresc?Cum ne poate ajuta o publicatie locala pentru a demasca modul abuziv in care ni se impune plata unor facturi pentru NIMIC.