În urma solicitării Ziarului de Bacău, reprezentanții CFR au transmis că până pe 8 august au loc lucrări de reparaţii la instalaţiile feroviare de pe distanţa Bacău – Gîrleni, interval de staţii unde sunt amenajate şi trei treceri la nivel cu calea ferată fără bariere, dotate cu semnalizare acustică, luminoasă şi indicator rutier STOP.
Solicitarea vine după ce mai mulți șoferi băcăuani au sesizat și s-au plâns pe rețelele sociale cu privire la faptul că semnalele luminoase și acustice nu funcționează în acea zonă, iar ploaia și întunericul sporesc pericolul pentru cei care tranzitează zona. „Gândiți-vă că plouă, tună, e-ntuneric beznă, și… te trezești claxonat de locomotivă, în 5 metri, deși nu sunt aprinse luminile de semnalizare și nu funcționează nici semnalele acustice”, a scris cântărețul George Cojocărescu pe pagina sa de Facebook. Nu doar aici au semnalat șoferii probleme cu semnalizarea, ci și la trecerea de la ieșire din Gherăiești, unde, deasemenea, nu funcționau semnalele și nici bariera.
CFR informează, prin purtătorul de cuvânt, Oana Brânzan, că „în perioada de execuţie a acestor lucrări, personalul feroviar este obligat să scoată din funcţie instalaţiile de semnalizare acustică şi vizuală de la trecerile la nivel, conducătorii auto, la rândul lor, au obligaţia, conform Regulamentului Codului Rutier, art. 138, să respecte semnificaţia indicatorului rutier STOP, ceea ce înseamnă că trebuie să oprească, să se asigure şi abia apoi să traverseze calea ferată”.
O măsură suplimentară: fluieratul
CFR a luat, pe durata lucrărilor și măsura suplimentară a reducerii vitezei trenurilor în dreptul acestor treceri (se circulă cu 20 km la oră) și în plus, operatorii de transport fluieră repetat, atenționând astfel conducătorii auto. Această măsură mai rudimentară de semnalizare este stipulată în Regulamentul de aplicare a Codului Rutier, regulamentele şi instrucţiile feroviare interne de circulaţie.
Lasă un răspuns