Sala de ședințe a Direcției Generale a Finanțelor Publice (DGFP) Bacău a fost ieri, 27 noiembrie, neîncăpătoare pentru a-i primi pe toți contribuabilii doritori să afle amănunte cu privire la sistemul „TVA la încasare”. Instituția băcăuană a organizat, ieri, prima întîlnire dintr-un program lansat pentru instruirea contribuabililor cu privire la acest nou sistem, care se va aplica de la 1 ianuarie 2013. Tot în Bacău, pe 4 decembrie, de la ora 10,00, va avea loc o a doua întîlnire, iar în celelalte administrații financiare din județ instruirile vor avea loc pe 28 noiembrie – în Onești, pe 5 decembrie – în Moinești, pe 11 decembrie – în Buhuși și pe 12 decembrie – în Podu Turcului. Pe 5 decembrie a fost anunțată o ședință de instruire și la filiala CECCAR Bacău.
Implementarea unui sistem de plată a TVA la încasarea facturilor a fost conceput – susțin finanțiștii – „în vederea asigurării unui cadru fiscal propice redresării întreprinderilor mici și mijlocii aflate în situații dificile datorate crizei actuale și lipsei de lichidități, pentru creșterea vitezei de circulație a banilor în economie și colectarea mai eficientă a TVA”. Prevederile legale în acest sens au fost făcute prin Ordonanța Guvernului nr. 15/2012 pentru modificarea și completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal. Contribuabilii care vor aplica sistemul TVA la încasare vor avea obligația, din punct de vedere al livrărilor sau prestărilor efectuate, să emită facturi cu TVA pentru livrarile de bunuri / prestări de servicii taxabile cu mențiunea „TVA la încasare”.
Pentru a veni în sprijinul contribuabililor, Ministerul Finanțelor Publice a elaborat Ghidul privind aplicarea sistemului TVA la încasare. Ghidul reunește într-un singur document toate prevederile legale din Codul fiscal, din Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal precum și din normele procedurale, necesare în cazul operațiunilor care intră sub incidența sistemului TVA la încasare. Petru DONE)
Lasă un răspuns