La Speed Park, acolo unde se va desfășura una dintre probele speciale ale Raliului Moldovei Cotnari (13-14 septembrie) a avut o primă luare de contact între organizatorii competiției și publicul băcăuan, prin intermediul presei. Pilotul Adi Răspopa, cel care este sufletul acestei etape, a pus în temă cu privire la traseul și participanții acestei a treia ediții.
Speed Park va fi în centrul atenției
Conferința de presă s-a desfășurat, deloc întâmplător, la restaurantul kartodromului Speed Park. Acolo se va desfășura și super-speciala, de vineri, 13 septembrie, de la ora 17.00. Va fi o cursă transmisă în direct sau înregistrată pe mai multe canale naționale de televiziune.
Adi Răspopa a relevat și el acest fapt, oferind și o avalanșă de alte date. Programul Raliului Moldovei a fost pus la punct minut cu minut. Cele 11 probe speciale, pe drum forestier, macadam și asfalt, se vor desfășura în zona Zemeș-Moinești, Mărgineni, Hemeiuș-Trebeș și, cum am mai spus, Speed Park. Adi Răspopa chiar a dat ponturi ziariștilor, de unde ar putea face poze mai bune, pentru a cuprinde cât mai multe mașini și în ipostaze cât mai spectaculoase. Cel mai comod și în siguranță pentru privitori va fi la Speed Park, deoarece vor sta în tribune, pe scaune, și vor avea rezultatele în timp real. Cu două zile înainte de începerea raliului va fi organizat la Hemeiuși așa numitul „shake”, un antrenament deschis publicului și presei, inclusiv în cabinele de pilotaj. Joi, 12 septembrie, ora 20.30, va fi prezentarea oficială a echipajelor pe scena din fața Prefecturii. Ca de obicei, competiția va fi acompaniată de concerte cu artiși pe aceeași scenă, pe afișul din 2013 figurând Compact (13 septembrie), Crush și Alexandra Ungureanu (14 septembrie, ora 20).
Bacău Rally Team
Ceea ce puțină lume a aflat, Bacăul are acum o echipă foarte bună, Bacău Rally Team, în componența căreia intră piloți foarte buni pe plan național. Unul dintre ei este însuși Adi Răspopa, un driver respectabil în România, pe lângă calitatea sa de neobosit organizator. Dar ar fi fost suficient să pomenim numele lui Dan Gârtofan, fost campion național și, în general, un pilot aflat tot timpul în față. „Am refăcut, după ani, o echipă băcăuană. M-am implicat foarte mult la punerea pe picioare a Rafor Racing Team, echipă care i-a avut pe Titi Aur și Dan Gârtofan și care a ființat șase ani, dacă îi luăm în considerare și pe cei patru cât s-a numit Balkan Petroleum”, și-a amintit Adi Răspopa.
Un singur sens, înainte
În planurile lui Adi este găsirea unor trasee din ce în ce mai bune și mai apropiate de Bacău, pentru a ușura desfășurarea viitoarelor ediții. „Avem onoarea de a fi printre cele 8 orașe din țară care atrag astfel de mari competiții. Mulțumesc pentru aceasta Consiliului Județean și Consiliului Local Bacău, dar și sponsorilor. Concurența pe plan național este foarte mare. În Moldova mai avem doar Iașiul, însă orașe precum Constanța, Tg. Mureș, Baia-Mare – puternic susținute pe plan local, încearcă să ne ia fața. Din fericire, toate evaluările pe care le-am avut până acum sunt pozitive”. La superlativ despre Raliul Moldovei a vorbit și vicecampionul mondial Francois Delecour, câștigătorul ediției trecute. Din păcate, este posibil ca francezul să nu poată participa la ediția 2013, deoarece are în paralel o etapă de Campionat European în Polonia. Ca de obicei, majoritatea piloților vor fi cazați la Decebal, acolo unde va fi și „centrul nervos” al competiției (secretariatul și punctul de informare). „Este încă o virtute a acestor tipuri de competiții. Gândiți-vă că pot veni peste o mie de oameni în Bacău, care se cazează, mănâncă, își alimentează mașinile, cumpără diverse lucruri. Pentru câteva zile, se umplu hotelurile și restaurantele, în primul rând. Investiția municipalității și CJ se întoarce cu dobândă pe alte căi, pe ansamblu orașul având de câștigat”.
Peter KELMANN
Lasă un răspuns