La fel ca în 2012, echipajul Francois Delecour-Dominique Savignoni a câștigat Raliul Moldovei și cu cele 25 de puncte acumulate la Bacău a luat un avans decisiv în Campionatul României „Dunlop” și a devenit, practic, campion pentru al doilea an consecutiv. Pare simplu pe hârtie, dar pe teren a fost mult mai dificil. Bucurie și pentru noua echipă a gazdelor, Bacău Rally Team (BRT), deoarece Adi Răspopa și Cătălin Grigoriu au câștigat întrecerea bolizilor cu două roți motrice, impunându-se, implicit am putea spune, și la Clasa 9 (bolizi cu două roți motrice și capacitate cilindrică de peste 1600 cmc). În plus, BRT a cucerit bronzul pe echipe, grație și pozițiilor bune pe care le-au ocupat în clasamentul general echipajele Gârtofan-Berghea și Tomiță-Csergzi, ba chiar și debutanții de la Dacia, Samoilă-Cojocaru.
Două răsturnări în fruntea clasamentului
Francois Delecour a fost lider al Raliului Moldovei din prima probă specială până în a șaptea, când a fost depăsit de Marco Tempestini, care a avut o evoluție impecabilă pe al său Ford Fiesta R5. Dar fostul vicecampion mondial și-a dat în continuare măsura experienței și măiestriei, revenind la conducere în a noua specială a zilei a doua, iar în penultima și-a mai sporit un pic avansul tocmai redobândit, de-ajuns pentru a nu fi ajuns în ultima, câștigată din nou de Tempestini.
Spre deosebire de cele două PS „Pambac” din prima zi și de superspeciala SPEEDPARK, probele din ziua a doua a fost stropite de ploaie, ceea ce a creat probleme importante piloților, determinând o serie de șapte abandonuri din motive tehnice, peste cele patru de vineri. Din fericire, toate echipajele BRT au dus competiția la capăt.
„O adevărată probă de etapă mondială”
La conferința de presă, primele trei echipaje și câștigătorii Clasei 9 și, tototdată, organizatorii etapei a VII-a a CN „Dunlop” – Adi Răspopa și Cătălin Grigoriu, au fost de un fair-play desăvârșit.
– Francois Delecour, câștigător al Raliului Moldovei: „Sunt fericit că am devenit aici campion național pentru a doua oară consecutiv. Nu a fost ușor, pentru că lupta cu Marco de-aici de la Bacău a fost foarte strânsă. Mi-a plăcut din nou proba lungă a raliului („Pambac”, zona Moinești-Zemeș – n.r.), cu adevărat de nivel mondial, motiv pentru care îi felicit pe organizatori”.
– Marco Tempestini, locul 2 la general și la Clasa 2: „Francois și Dominique au dominat întrecerea și prezența lor a ridicat mult nivelul campionatului intern. Mi-a plăcut etapa de la Bacău și îl felicit pe Adi Răspopa pentru organizare, pentru faptul că a reușit să aducă multă lume la parcul tehnic și pe traseu”.
– Botka David, locul 3 la general și la Clasa 2: „A fost un raliu nou pentru mine, dar sunt fericit că am reușit să țin pasul cu cei din frunte. Îi felicit pe toți cei care au reușit să ducă competiția la capăt”.
– Cătălin Grigoriu, locul 1 la 2RM și la Clasa 9, organizator și reprezentant al sponsorului Pambac: „La aceasta conferință de presă s-a vorbit în patru limbi – franceză, italiană, maghiară și română -, ceea ce înseamnă că ne-am atins scopul, aceea de a face din Raliul Moldovei de la Bacău un eveniment de importanță internațională. Probele speciale pe care le-am pregătit au fost puțin «casante», și astfel cei mai mulți concurenții au reușit să-și protejeze mașinile și să scape de cheltuieli”.
– Adi Răspopa, locul 1 la 2RM și la Clasa 9, organizator: „Mă bucur pentru succesul pe care l-am obținut ca pilot și organizator. Sunt mândru să declar că Raliul Moldovei Bacău a fost o etapă de campionat foarte reușită”.
Festivitatea de premiere s-a desfășurat parțial pe ploaie, dar publicul a fost totuși numeros. Așa cum îi stă bine unei competiții automobilistice, podiumul la general a fost stropit cu șampanie de cei care l-au ocupat.
CLASAMENTE
– GENERAL FIA ETAPA VII RALIUL MOLDOVEI „COTNARI” BACĂU: 1. Francois Delecour/Dominique Savignoni (Peugeut 207 S2000) 1:28:27,5 2. Marco Tempestini/Lucio Baggio (Ford Fiesta R5), la 40,5 3. Botka David/Mihalik Peter (Mitsubishi Lancer Evo) la 1:46,3 4. Dan Gârtofan/Adrian Berghea (Skoda Fabia F2000) la 3:07,3 6. Rareș Tomiță/Levente Csergzi (Mitsubishi Lancer Evo 9) la 5:45,5 7. Adi Răspopa/Cătălin Grigoriu (Citroen DS3 R3), la 7:48,2 20. Bogdan Samoilă/Florin Cojocaru (Dacia Logan), la 22:26,9.
– 2RM: 1. Adi Răspopa/Cătălin Grigoriu 1:36:15,7 2. Alexandru Filip/Bogdan Iancu (Renault Clio R3 Maxi Evo), la 3:14,5 3. Alexandru Mirea/Dragoș Despinoiu (Suzuki Swift Sport), la 7:32,4 11. Bogdan Samoilă/Florin Cojocaru, la 14:38,7.
– JUNIOR (piloți sub 25 ani): 1. Rareș Tomiță/Levente Csergzi 1:34:13,0 2. Raul Badiu/Răzvan Hulea, la 10:25,6 3. Florin Tincescu/Iulian Nicolaescu, la 10:40,0.
– CLASA DACIA: 1. Raul Badiu/Răzvan Hulea 1:44:38,6 2. Florin Tincescu/Iulian Nicolaescu, la 14,4 3. Vlad Cosma/Sergiu Itu, la 34,5 5. Bogdan Samoilă/Florin Cojocaru, la 6:15,8.
– ECHIPE: 1. ESD Rally Team (Delecour, Savignoni, Botka, Mihalik, Badiu, Hulea) 80 puncte 2. Napoca Rally Academy (Tempestini, Baggio, Tincescu, Nicolaescu, Marișca, Itu) 54 puncte 3. Bacău Rally Team (Tomiță, Csergzi, Gârtofan, Berghea, Răspopa, Grigoriu, Samoilă, Cojocaru) 49 puncte.
– CÂȘTIGĂTORII ROBELOR SPECIALE: PS1 „Pambac” 1: Delecour/Savignoni; PS2 „Pambac” 2: Delecour/Savignoni; PS3 SPEEDPARK: Botka/Mihalik; PS4 „Popasul Trebeș” 1: Delecour/Savignoni; PS5 „Comfert” 1: Delecour/Savignoni; PS6 „Simba” 1: Botka/Mihalik; PS7 „Popasul Trebeș” 2: Tempestini/Baggio; PS8 „Comfert” 2: Tempestini/Baggio; PS9 „Simba” 2: Delecour/Savignoni; PS10 „Popasul Trebeș” 3: Delecour/Savignoni; PS11 „Comfert” 3: Tempestini/Baggio.
– CLASAMENT GENERAL CAMPIONATUL NAȚIONAL „DUNLOP”: 1. Delecour/Savignoni 190 puncte 2. Botka/Mihalik 109,8 3. Porcișteanu/Dobre 91 6. Gârtofan/Berghea 68 13. Răspopa/Grigoriu 21,6 16. Tomiță/Csergzi 11,2.
– Următoarea etapă a CN Raliuri „Dunlop” va avea loc la Iași, în zilele de 4 și 5 octombrie, iar ultima etapă în județul Harghita, pe 25 și 26 octombrie.
Peter KELMANN
Lasă un răspuns