Ministerul Transporturilor a emis autorizația de construire pentru loturile 2, 3 și 4 din Autostrada Buzău – Focșani (82,44 km). Dacă pentru loturile 1 și 4 au fost semnate contractele de execuție, pentru loturile 2 și 3 nu s-a finalizat încă procedura de atribuire, anunță economica.net.
Pe 29 noiembrie 2022 a fost emisă autorizația de construire pentru Autostrada Buzău – Focșani km 4 +600 – km 35 +400 (lotul 2). Valoarea lucrărilor autorizate este de 1,37 miliarde de lei fără TVA, iar durata acestora este de 26 de luni de la data începerii.
În aceeași zi a fost emisă și autorizația de construire pentru Autostrada Buzău – Focșani km 35 + 400 – km 71 + 500 (lotul 3). Valoarea lucrărilor autorizate este de 1,53 miliarde de lei fără TVA iar durata acestora este de 26 de luni de la data începerii.
Tot pe 29 noiembrie, MTI a emis autorizație de construire pentru Autostrada Buzău – Focșani km 71 +500 – km 82 + 440 (lotul 4). Valoarea lucrărilor autorizate este de 807 milioane de lei fără TVA iar durata acestora este de 20 de luni de la data începerii.
Contractele pentru execuția loturilor 1 și 4 din Autostrada Buzău – Focșani au fost semnate pe 6 septembrie 2022 cu firmele lui Umbrărescu:
– Lotul 1 Buzău – Vadu Pașii (km 0+000 – km 4+600) – 4,6 km, pentru 689,285 milioane de lei, fără TVA
– Lotul 4 Mândrești Munteni – Focșani Nord (km 71+500 – km 82+440) – 10,9 km, pentru 763,720 milioane de lei, fără TVA.
Termenul de execuție este de 20 luni de la data ordinului de începere a lucrărilor, iar perioada de garanție a lucrărilor este de 120 luni.
Pe 19 septembrie, constructorul român Dorinel Umbrărescu a fost desemnat câștigător pe loturile 2 și 3 din Autostrada Buzău – Focșani (A7), potrivit ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Tronsonul 2 (Vadu Pașii – Râmnicu Sărat) are o lungime de 30,8 km. Oferta financiară a UMB este de 1,31 miliarde de lei (fără TVA).
Tronsonul 3 (Râmnicu Sărat – Mândrești Munteni) are o lungime de 36,1 km. Oferta financiară a UMB este de 1,46 miliarde de lei (fără TVA).
Construcția ambelor tronsoane, finanțată prin PNRR, va dura 26 de luni (2025).
Pentru tronsonul 2 contractul include construcția a 12 poduri printre care se numără Podul peste râul Râmnic și peste DN22.
Pentru tronsonul 3 este prevăzută în contract inclusiv construcție a 18 poduri și a unui pasaj, printre care se numără Podul peste DJ 205R și peste râul Râmna.
Procedura de atribuire pentru tronsoanele 2 și 3 a fost contestată, în prezent fiind în etapa de reevaluare.
Toate cele 4 tronsoane ale Autostrăzii Buzău – Focșani (Secțiune a A7) vor avea o lungime însumată de 82,44 km și vor realiza efectiv prima legătură rutieră de mare viteză dintre Muntenia și Moldova.
Lasă un răspuns