Un fermier a obținut în primă instanță despăgubiri de 14,5 milioane de euro pentru că Autostrada A7 îi va distruge afacerea. Bărbatul a susținut că nu știa că sectorul Focșani-Bacău va trece prin ferma sa și că a fost informat despre acest lucru mult prea târziu.
Viorel Macovei, un fermier din comuna Țifești, județul Vrancea, a acuzat faptul că traseul sectorului Focșani-Bacău din Autostrada A7 îi va distruge ferma zootehnică bio, o investiție de peste 13 milioane de euro. Ministerul Transporturilor i-a oferit o despăgubire de doar 40.000 de euro, dar fermierul a câștigat în prima instanță suma de 14,5 milioane de euro, potrivit Ziaruldevrancea.ro.
Astfel, Tribunalul Vrancea a dispus, marți, 18 iunie, ca firma vrânceană Viorelo International COM SRL și proprietarii săi, Vasile Macovei și Ionelia Macovei, să primească o despăgubire de 14.566.417 euro (75.454.809 lei), în locul sumei de 40.692 euro (203.461 lei) propusă inițial de statul român prin Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, reprezentat de CNAIR SA. Sentința nu este definitivă, poate fi atacată cu apel.
Ferma zootehnică este una bio, iar în cadrul său sunt crescute 830 de vaci care produc zilnic peste 11.000 de litri de lapte. Ferma include spații de cazare pentru animale, depozite de furaje, tancuri de răcire și depozitare a laptelui, precum și sisteme automate de muls. Viorel Macovei a declarat că a aflat întâmplător despre traseul autostrăzii prin ferma sa, fiind informat oficial abia de curând.
La rândul său, Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a declarat că traseul autostrăzii a fost stabilit în acord cu autoritățile locale și județene, iar modificarea acestuia nu este posibilă.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a spus pentru presa locală, că știe despre nemulțumirile fermierilor, dar se va supune deciziilor luate de instanță. ”Toate lucrurile au fost făcute conform legii și așa cum am considerat și cum a considerat CNAIR -ul, dacă cuantumul despăgubirilor va fi stabilit de instanță mai mare, vom respecta decizia instanței. În acest moment există o decizie pe care n-avem cum să n-o respectăm. Altă cale nu este”, a menționat ministrul.
Boston Blues a zis
Doua minute, nu mai mult, a durat ca sa aflu:
1. Numarul de telefon al acestei firme
2. Cifra de afaceri pe anul 2023 – peste 8 milioane de lei
3. Profitul firmei – aproape 30 000 de lei, deci pe undeva la 2500 de lei lunar (douazeci si cinci de milioane lei vechi pe luna, deci nica toata)
4. Riscul de insolventa al firmei – mediu catre mare (adicatelea firma era cu un picior in groapa inca dinainte de a castiga acest proces in prima insitanta)
5. Firma nu figureaza cu datorii la stat (BRAVO !)
6. Vechimea firmei – DOUAZECI SI OPT DE ANI !!!! Asadar e firma despre care stiau si primaria, si CJ-ul si toate autoritatile statului, si nu de ieri, de azi.
7. Procesele in care a fost implicata firma, ca sunt mai multe.
8. Firma nu a fost NICIODATA pe pierdere, la finalul fiecarui exercitiu financiar a raportat profit, ca a fost mic sau mai maricel, nu conteaza, dar macar nu a pierdut bani.
La o cifra de afaceri care se ducea anual, si am graficul in fata, din 2016 incoace, intre 8 si 10 milioane de lei, cum dracu sa ii dai omului despagubire 200 000 de lei ?!!!!! Adica 40 000 de euro.
Eu cred ca trebuia ca patronul sa fie contactat telefonic si intrebat ce si cum, poate ca mai spunea ceva, pentru ca subiectul este colosal. Adica demonstreaza crasa incompetenta a statului esuat, a comasatei PSD-PNL, a unora dintre cei mai bine platiti functionari din Romania. Dauna asta, pentru ca este o dauna, o vom plati noi toti, in loc sa o plateasca cei care dorm in papuci sau cred ca pot sa striveasca oameni si firme.
Saab a zis
Sunt din zonă, cunosc ferma, autostrada trece doar prin țarcul unde sunt lăsate vacile in aer liber in bălegar de jumătate de metru înălțime. Practic, nici o structură sau construcție nu este atinsă de traseul autostrăzii, asta cel puțin din ce am observat din suprapunea traseului autostrăzii dintr-un articol de ziar apărut în urmă cu câțiva ani. Deci 40000 de euro pentru un țarc nu pare atât de puțin….
vonBauer a zis
Muțufanu’ vrea bogăție! Dacă era pe timpul lui ceașcă era arestat și bătut la tălpi….cred vreau sa zic e ca aici primează interesul național….ala e autostrada și nu grămadă de bălegar a manelistului…
I a zis
Esti prost si vb aiurea !!! ,,,cu ceas ca al tau ,,, in primurand primarii dorm pe ei si cand vin niste soareci cu topo pun totul aiurea si nu i verifica nimeni !
Nicu a zis
Pai daca i-au separat terenul cu toate acareturile crezi ca poate sa treaca cu vacile autostrada dintr-o parte in alta la pascut?! I-au afectat afacerea si nu poate continua in situatia nou creata deci ferma trebuie translocata dar nu oriunde. Iti trebuie 5 ani sa certifici un teren bio, nu mai zic sa muti sau sa reconstruiesti in alta parte! Omul are dreptate dar, hei, tu esti din zona si stii cu ce se mananca o afacere de genul asta(ferma bio cu 800 si ceva de vaci) si cat timp iti ia sa dezvolti o asa ferma cu cifra de afaceri de 8 mil lei!!!
Valentin a zis
Statutul unei ferme bio impume lipsa poluarii cu substante chimice. Daca e o cacealma jucata de fermier trb tras la raspundere dar daca e incompetenta functionarilor atunci sa bage mana in buzunar nu sa platim noi cretinismele lor.
VeraM a zis
De urmărit unde vor merge o parte din banii ăia. La PSD sau la PNL?
Anca a zis
Si la PSD si la PNL, ca mafia transpartinica intre cei doi balauri e unsa!
Lux a zis
Bă da ce senin răspunde Don Grindeanu că va achita suma, doar nu da de la el. Statul a ajuns la o scară de incompetență inimaginabilă la revoluție