Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a anunțat că s-a aprobat legea pentru contractul de finanțare al Autostrăzii Ploiești-Pașcani (parte din Autostrada Moldovei A7) cu Banca Europeană pentru Investiții (BEI).
„A7, pe drumul cel bun. Autostrada Moldovei este un proiect vital pentru dezvoltarea infrastructurii din România, dar mai ales din regiunea noastră care așteaptă de multă vreme un astfel de proiect. Construim, astfel, o infrastructură nouă ce sprijină protecția mediului, reduce emisiile de carbon și crește siguranța și eficiența transportului. La Ministerul Mediului, ne-am asigurat că proiectul respectă cele mai înalte standarde de protecție a mediului și contribuie la conservarea biodiversității și am emis cu celeritate acordurile de mediu necesare. Sunt convins că antreprenorul UMB, constructor băcăuan cunoscut pentru calitatea lucrărilor sale, va dovedi și la acest obiectiv de investiții profesionalism și eficiență. A7 este acum pe un drum fără întoarcere. Regiunea noastră va avea cât de curând un drum modern și sigur, la standarde europene”, a precizat ministrul Mediului, Mircea Fechet.
Ministerul Transporturilor: „Realizarea obiectivului va îndeplini principalele cerințe prevăzute în cadrul PNRR”
Realizarea acestui obiectiv de infrastructură va asigura îndeplinirea principalelor cerințe prevăzute în cadrul Planului National de Redresare și Reziliență (PNRR), Reforma R1 – Transport sustenabil, decarbonizare și siguranță rutieră / Investiția I3 – Dezvoltarea infrastructurii rutiere sustenabile pe rețeaua TEN-T, taxarea rutieră, managementul traficului și siguranța rutieră, potrivit unui comunicat emis de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI).
„De asemenea, investiția va conduce la realizarea obiectivelor asumate prin Regulamentul 1315/2013 privind orientările Uniunii pentru dezvoltarea rețelei transeuropene de transport și prin realizarea unei infrastructuri noi, necesară pentru asigurarea protecției mediului, reducerii emisiilor de carbon, siguranței și eficienței serviciilor de transport”, se mai arată în comunicatul MTI.
În plus, Autostrada Ploiești – Pașcani va contribui la: călătorii rapide si fiabile pe distanțe lungi, precum și pe relații de navetă, prin reducerea timpului de călătorie și creșterea vitezei medii de deplasare; îmbunătățirea condițiilor de siguranță a traficului rutier și reducerea costurilor de operare a vehiculelor; reducerea la minimum a impactului negativ asupra mediului (traversări de arii protejate, schimbări de categorii de folosință a terenului, riscuri privind schimbări climatice etc.) cât și a impactului negativ asupra populației si așezărilor umane.
Pentru facilitarea implementării, Autostrada Ploiești – Pașcani a fost divizată în 4 secțiuni, după cum urmează:
- Ploiești – Buzău, cu o lungime de 63,25 km;
- Buzău – Focșani, cu o lungime de 82,44 km;
- Focșani – Bacău, cu o lungime de 95,9 km;
- Bacău – Pașcani, cu o lungime de 77,39 km.
„Se estimează că obiectivul de infrastructură în lungime de 319 km, profil 2×2 benzi de circulație se va finaliza în 2025, data finală de disponibilizare a împrumutului fiind de 48 de luni de la data semnării Contractului de finanțare. Conform prevederilor Contractului, împrumutul poate fi tras în maxim 20 tranșe, valoarea minimă a unei tranșe fiind de 30 milioane euro. Împrumutul acoperă până la 50% din costul total al realizării obiectivului de infrastructură. Nu sunt eligibile cheltuielile cu TVA și cele privind exproprierile”, potrivit MTI.
Mai multe detalii AICI.
Lasă un răspuns