Câştigătorul licitației pentru Bacău – Pașcani, cel de-al patrulea segment din viitoarea şoseaua de mare viteză care va lega Capitala de Moldova, este proiectantul spaniol Acciona Ingenieria, potrivit surselor economica.net.
Anterior, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat că proiectantul român Consitrans a fost desemnat câștigător pe celelalte trei sectoare ale Autostrăzii A7: Ploiești-Buzău, Buzău-Focșani și Focșani-Bacău.
Licitațiile pentru cele patru loturi au fost lansate în 24 noiembrie 2016, adică acum aproape doi ani. Ofertele au fost deschise în perioada iulie-august 2017. După mai multe contestaţii şi prelungiri a perioadei de evaluare a ofertelor, în această toamnă vom avea în sfârşit câştigători pentru toate cele patru tronsoane.
„Drumul de mare viteză” Ploieşti – Paşcani, cu o lungime de circa 330 de kilometri, a fost împărţit în patru secţiuni, Ploieşti-Buzău, Buzău – Focşani, Focşani – Bacău şi Bacău – Paşcani.
Valoarea estimată a contractelor pentru studiile de fezabilitate şi proiecte tehnice aferente celor patru secţiuni se ridică la circa 111 milioane de lei.
Pe fiecare secţiune în parte, valoarea estimată a contractelor, fără TVA: Ploieşti – Buzău (65 km), 23,03 milioane de lei; Buzău – Focşani (72 km), 24,47 milioane de lei; Focşani – Bacău (110 km) 36,16 milioane de lei; Bacău – Paşcani (82 km), 27,67 milioane de lei.
În Masterplanul pe transport, Ploiești – Pașcani apare ca drum expres, însă în urma studiilor este posibilă avansarea proiectului la nivelul de autostradă (A7).
Lasă un răspuns